• Ad
  • קיה חשפה גרסה אירופאית לספורט
    ספורטאז', הכלי שהביא את בשורת ה"קרוסאובר במקום משפחתית", מתייצב אצלנו כעת בדור חמישי וחדש. העיצוב עדכני, יש שפע מערכות בטיחות, אך בגזרת המחיר אין כל בשורה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בינואר 2015 השליכה קיה פצצה אל שוק הרכב הישראלי כאשר הציעה את הדור השלישי של ספורטאז', בערוב ימיו, עם מנוע בנפח 1.6 ליטר ותג מחיר מפתה של 135,000 שקלים בלבד – כמחירן של מכוניות משפחתיות עממיות באותה תקופה. ספורטאז' שכנע בשעתו אלפי לקוחות לנטוש את תצורת המכונית המשפחית במבנה סדאן ולטפס אל תנוחת הנהיגה הזקופה של קרוסאובר אופנתי.

    עשרות אלפי ספורטאז'ים נמכרו מאז בישראל, גם המתחרים שלו יישרו קו, מתחתיו – גם אצל קיה וגם אצל המתחרות – נכנסו קרוסאוברים קטנים יותר בגודלם, ומחירי הקטגוריה תפחו מחדש וחזרו לקדמותם, אל גזרת ה-170 אלף שקלים. מחיר זה הוא גם המחיר ההתחלתי שהוצמד היום (ב') אל הדור החדש, חמישי במספר, של קיה ספורטאז' אשר הושק בישראל.

     

    קיה חשפה גרסה אירופאית לספורטאז'

     

    עיצובו של ספורטאז' החדש נובע מן הקו העדכני של דגמי קיה ומציג חזית דרמטית עם תאורת יום בצורת חיצים שמופנים לכיוון השבכה הקדמית המחולקת, קו המותניים שלו מפוסל, והוא מזדקף לכיוון הדלתות האחוריות, ואילו הפנסים האחוריים מקושרים ביניהם עם פס פלסטיק דקיק ומדמות את יחידות התאורה של ה-EV6 החשמלית.

    מידותיו של ספורטאז' הוגדלו מעט יחסית לדור היוצא: הוא ארוך ב-3 סנטימטרים (451 ס"מ) ובסיס הגלגלים שלו הוארך בסנטימטר. אלה סייעו לשדרג מאד את נפח תא המטען שהוגדל ב-125 ליטרים אל 571 ליטרים מרשימים. זה, אגב, מבלי לוותר על גלגל חלופי, אם כי זה גלגל קומפקטי. בארצות הברית מוצעת גם גרסת בסיס גלגלים ארוך אבל היא לא תגיע לישראל ביבוא רשמי, היות שהכלים שנמכרים אצלנו מיוצרים באירופה עם תקינה אירופאית (תאורטית אפשר לייבא ארצה גם מכוניות בתקינה אמריקאית). סביר שהגרסה הארוכה תהיה קרובה במחירה למחירו של סורנטו ומכאן ההחלטה לוותר עליה.

    הדור החמישי של ספורטאז' מבוסס על פלטפורמת N3 החדשה של קבוצת יונדאי שעליה בנויים גם 'טוסון', 'סנטה פה' ו'סורנטו', ובנוסף לשיפור הקשיחות המבנית, בידוד הרעשים והכלת מערכות בטיחות עדכניות היא מאכלסת גם יחידת הנעה היברידית והיברידית נטענת (PHEV). למרבה הצער גרסאות אלה לא מוצעים בתחילת הדרך בישראל, אבל ההיברידית תגיע לקראת סוף השנה וגרסת ה'פלאג אין' צפויה בשנה הבאה.

     

    קיה חשפה גרסה אירופאית לספורטאז'

     

    בעת ההשקה מוצע ספורטאז' עם מנוע טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר והוא מספק 180 כוחות סוס ומחובר לתיבת הילוכים רובוטית עם מצמד כפול, שכוללת שבעה הילוכים. גרסת 2.0 ליטר בנזין אטמוספרית הוצעה אמנם למשך תקופה קצרה עם יונדאי טוסון החדש, אבל היא כבר לא זמינה יותר לשוק שלנו. כאלטרנטיבה למנוע הטורבו-בנזין אפשר לבחור בגרסת טורבו דיזל לא שגרתית לקטגוריה, עם מנוע בנפח 1.6 ליטר שמספק 136 כוחות סוס. מנוע זה מחובר גם הוא לתיבה רובוטית עם מצמד כפול.

    גרסת הטורבו-דיזל מוצעת ברמת האבזור הבסיסית 'אורבן', והיא יקרה ב-5,000 שקלים מגרסת הבנזין המקבילה שעולה, כאמור, 170 אלף שקלים. עם זאת – מי שנוסע הרבה ונאלץ לשלם יותר מ-8 שקלים לליטר עשוי לפצות על ההפרש הזה תוך זמן לא ארוך במיוחד.

    יחסית לדור היוצא של ספורטאז', עם מנוע ה-2.0 ליטר האטמוספירי, הכלי החדש מתומחר במחיר גבוה בכ-15 אלף שקלים. החל מרמת האבזור הבסיסית מוצע מערך מערכות בטיחות אקטיביות מקיף, שכולל בלימת חירום אוטונומית גם בנסיעה לאחור, שמירה אקטיבית על נתיב, והתרעה ומניעת מעבר לנתיב חסום. עם זאת – לא מוצעת משום מה בקרת שיוט אדפטיבית. מערכת המולטימדיה מקורית, עם מסך בגודל 12.3 אינטש, ויש תאורת LED מלאה בחזית, בלם יד חשמלי, מפתח חכם עם אפשרות הנעה מרחוק, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה, וחשוקים קלים בקוטר 17 אינטש. גרסת הבנזין מוצעת בשלוש רמות אבזור נוספות: Top, EX ו-Premium שמחיריהן 180, 185 ו-195 אלף ש"ח בהתאמה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קיה ספורטאז' החדש הושק בישראל. המחיר: החל מ-170,000 שקלים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.