• Ad
  • יצרנית המכוניות הסינית שבה שותפים עידן עופר וחברה שבשליטתו חשפה את אחד החידושים הטכנולוגיים המסקרנים ביותר בתחום מנועי הבעירה הפנימית: שסתומים הידראוליים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית המכוניות הסינית 'קורוס', שבה שותפה גם חברת 'קנון הולדינגז' של עידן עופר, חשפה בסוף השבוע חידוש טכנולוגי צפוי אך מרתק בתערוכת המכוניות בעיר גוואנגזו: מנוע בנזין ללא גלי זיזים.

     

    QAMFREE מנוע - 005

     

    במנוע הזה השסתומים לא מופעלים על-ידי גלי זיזים שמונעים על-ידי סיבוב גל הארכובה ומתוזמנים על-ידו (או, במנועים מתקדמים יותר, עם מערכת שנסמכת על תזמון מכאני ומשנה אותו מעט באמצעות אלקטרוניקה), ובמקומם הם נפתחים ונסגרים באמצעות הנעה הידרואלית-פנאומטית נשלטת אלקטרונית.

    התוצאה, לדברי מפתחי הטכנולוגיה, היא תזמון הרבה יותר מדויק של השסתומים ושליטה שניתנת להתאמה טובה יותר – גם של שסתומי הפליטה וגם של שסתומי היניקה – לסוג העומס שמופעל על מנוע בכל רגע נתון ובכל מהירות סיבוב.

    הטכנולוגיה עצמה נחשפה מוקדם יותר השנה, בתערוכת המכוניות הבינלאומית של בייג'ין, אבל כעת חושפת קורוס את מה שלטענתה הוא "מנוע 'FreeValve' הראשון בעולם שמיועד לייצור המוני" כשהוא מותקן בתוך מכונית מדגם קורוס 3.מנוע קאם פרי בתערוכת בייגין אפריל 2016 - 005

    כפי שדיווחנו כאן באפריל השנה, הטכנולוגיה החדישה פותחה ב-16 השנים האחרונות בשבדיה על-ידי חברת FreeValve AB שהיא חברה אחות של יצרנית מכוניות העל קנינגזג (Koenigsegg).

    המנוע שמוצג כעת בסין הוא מנוע אב טיפוס עובד ראשון שמיועד לייצור המוני, וחברת קורוס הודיעה שהיא תפעיל בקרוב צי של מכוניות מבחן שמונעות באמצעותו בשיתוף FreeValve AB – וזאת "כדי לחדד עוד יותר את הטכנולוגיה ולהתאים אותה לקראת ייצור המוני".

    לדברי אנשי FreeValve AB מאפשרת הטכנולוגיה שלהם להעלות את הספק המנוע ב-47% ואת המומנט (כח מנוע) ב-45% ביחס למנועי בנזין קונבנציונליים בעלי מאפיינים דומים, וזאת תוך צמצום של 15% בצריכת הדלק ושל 30% בזיהום האוויר.

    אם קורוס תצליח להכניס את המנוע החדש לייצור סדרתי, והמנוע יעמוד בהבטחות שהוצמדו אליו, היא תהיה יצרנית הרכב הראשונה בעולם שמצליחה לשים יד על טכנולוגיה שאפילו ב.מ.וו. "שוברת איתה שיניים" מזה למעלה מעשור.

    קורוס בחרה בשם המסחרי 'קאם פרי' ('Qamfree') והיא משיקה את הטכנולוגיה במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר אשר מספק 230 כוחות סוס וכ- 33 קג"מ של מומנט.

    אנשי FreeValve טוענים שיתרונות המנוע לא מוגבלים רק לשיפור הביצועים וצריכת הדלק אלא גם לויתור על חלקים נעים ויקרים במנוע כמו כל חלקי מערכת התזמון המכאנית, חלקים של מערכת הזרקת הדלק הישירה, ממיר קטליטי מקדים (שמותקן ישירות על המנוע להבדיל מזה שמותקן על צינור המפלט) ועוד.
    הסרת כל אלה מן המנוע חוסכת, לדבריהם, לא רק כ-20 קילוגרם ממשקל המנוע אלא גם מאפשרת לעצב אותו בממדים קומפקטים יותר: עם צמצום של כ-5 ס"מ בגובה שלו ו-7 ס"מ בעומק – מה שמשפר את היכולת של יצרניות רכב לתכנן מרכבי רכב ולשפר את בטיחותם הפאסיבית.

     

    QAMFREE מנוע - 007

     

    יצרנית המכוניות הסינית קורוס הוקמה בשלהי שנת 2007 כמיזם משותף של יצרנית הרכב הסינית צ'רי ו'החברה לישראל', וזאת במטרה לפתח ולשווק – בעיקר בסין – מכוניות יותר יקרות מן הממוצע. במהלך כמעט שבע שנות הפעילות הראשונות השקיעה 'החברה לישראל' בקורוס למעלה מ-650 מיליון דולר מבלי לקבל החזר על ההשקעה.

    בינואר 2015 הוקמה חברת 'קנון הולדינגס' במהלך של "ספין אוף" מהחברה לישראל, ובתוך כדי כך הועברו לקנון אחזקותיה של החברה לישראל במספר חברות, בהן גם הבעלות על 50% מ'קורוס'. כך הסתיימו, למעשה, קשריה של "החברה לישראל" עם 'קורוס' וצ'רי וכיום צ'רי מחזיקה ב-50% מ'קורוס' ו-50% הנותרים מוחזקים בידי חברת קנון שבשליטת עידן עופר.

    לקורוס יש כושר ייצור מרבי של כ-300 אלף מכוניות בשנה וקצב ייצור עכשווי של כ-150 אלף מכוניות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קורוס משיקה את Qamfree: מנוע ללא גלי זיזים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.