• Ad
  • קופרה מבשלת קרוסאובר על בסיס אאודי אבל מה יהיה עם סיאט
    הקרוסאובר הבא של קופרה יושק בעוד קצת יותר משנה ויונע באמצעות מערכות הנעה היברידיות והיברידיות-נטענות. קברניטי החברה משקיעים בקופרה ומזניחים את סיאט
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קופרה, המותג הספורטיבי הלטיני בן הארבע מבית פולקסווגן, עשה בשבוע שעבר "טיזינג" כדי להכשיר את הלבבות, ולבנות ציפיות, לקרוסאובר ספורטיבי חדש שהחברה מפתחת על בסיס הקרוסאובר הבינוני של אאודי – Q3 ספורטבק.

     

    קופרה מבשלת קרוסאובר על בסיס אאודי אבל מה יהיה עם סיאט

     

    בשונה מן הגל החדש של מוצרים חשמליים טהורים, שכולל גם את 'בורן' של קופרה עצמה, הקרוסאובר החדש לא יהיה חשמלי וגם לא יציע גרסה חשמלית, אלא רק גרסאות הנעה היברידיות קלות והיברידיות-נטענות. אבל אנשי קופרה מספרים שמדובר בטכנולוגיה משופרת, מבחינת הקבוצה, אשר תספק טווח נסיעה "חשמלי" של עד 100 קילומטרים בגרסה הנטענת. אם הנתון הזה יתממש זה בוודאי מרשים.

    באופן לא מפתיע, היות שהקרוסאובר החדש מבוסס על אאודי Q3 הוא גם יחלוק איתו את אותו קו הרכבה במפעל של פולקסווגן בהונגריה, שם מיוצרות TT וגרסאות שונות של A3, כמו גם חלקים של R8. מבחינת ממדים מדובר בקרוסאובר באורך של כ-4.5 מטרים כלומר בגודל שבין 'אטקה' הקומפקטי, שאיתו הוא חולק מכלולים רבים, לבין 'טראקן' הגדול, וזה יהיה אח גדול של 'פורמנטור', שיעוצב בעיצוב "קופראי" מושך עין.

    במילים של קופרה: "העיצוב של רכב השטח המחושמל יבלוט בזכות עיצוב חיצוני מדהים אשר יעביר את תחושות הדינמיות, הביצועים והאלגנטיות של המותג", ועל כך נאמר: נמתין ונראה. מה שדי בטוח זה שהכלי הזה חייב להיות מעוצב בעיצוב ספורטיבי.

     

    קופרה טבסקאן

     

    בסיכום 2021 מסרה קופרה 54,595 יחידות של 'פורמנטור', מה שמייצג יותר ממחצית המכירות של המותג, וזה מוכיח שההצדקה העיקרית למותג כזה לא קשורה לביצועים וליכולות, אלא לתדמית ולרוח החדשה שהוא מפזר סביבו. למען הפרופורציות, הדגם השני הנמכר ביותר של קופרה בסיכום 2021 הוא 'לאון', שממנה נמסרו 14,672 יחידות, ומקופרה 'אטקה' נמסרו 6,708 מכוניות. לפני שמוסיפים לסיכום הזה 3,352 יחידות של 'בורן' החשמלית צריך לזכור את ההשפעה של משבר השבבים ומגבלות האספקה של כלל תעשיית הרכב. ובכל זאת – המספרים מוכיחים שהאטרקטיביות של קופרה טמונה בראש ובראשונה במוצרים ייחודיים.

    כשנה לאחר השקת הקרוסאובר החדש צפויה קופרה להשיק את 'טבסקן' (Tavascan) אשר מבוסס על דגם תצוגה שנחשף בתערוכת פרנקפורט ערב הקורונה, בשנת 2019, והוא יהיה הקרוסאובר החשמלי הראשון של קופרה. אחריו יושקו מכונית האצ'בק חשמלית עירונית קטנה בהשראת קונספט UrbanRebel ודגם נוסף שטרם נמסרו לגביו פרטים.

     

    קופרה מבשלת קרוסאובר על בסיס אאודי אבל מה יהיה עם סיאט

     

    אבל מה יהיה עם סיאט?

    הצד השני, והמאכזב, של המטבע הוא שסיאט משקיעה כעת את מלוא המרץ שלה במותג הצעיר והנמרץ 'קופרה', ובמבחן התוצאה זה לא משאיר לה מספיק יכולת לשים לב למותג המקורי. בשנים הקרובות סיאט לא צפויה להשיק אף דגם חדש תחת המותג שלה עצמה, וחמור מכך: למרות השייכות לקבוצה שמובילה את אירופה בתחום הרכב החשמלי – לא ידוע על אף מכונית חשמלית טהורה שתושק עם סמל סיאט.

    בעוד ש'קופרה' ממצבת את עצמה כמותג נוצץ, חצי פרימיום, לא מן הנמנע שסיאט נדחקת כלפי מטה אל מקום שבו נמצאה בתחילת דרכה תחת כנפי קבוצת פולקסווגן: כמותג כמעט לואו-קוסט. אם סיאט תידרדר לכך זה יוריד לטמיון שנים ארוכות של השקעה במיצוב צעיר ושמח, מה שעלול להיות בכיה לדורות, וחשוב לזכור שהרבה יותר קל להרוס מותג מאשר לבנות אותו.

    החשש הגדול הוא שאנשי סיאט מעדיפים, בטעות, את הטווח הקצר על-פני הטווח הארוך ושהם מסנוורים מן ההצלחה של קופרה. נכון אמנם שבמבחן התוצאה ההימור שלהם הצליח: סך המכירות של קופרה מהווה רק 17% מהיקף הייצור של סיאט-קופרה, אבל המכירות הניבו לחברה כמעט 25% מההכנסות והרבה יותר מכך ברווח הנקי.

     

    קופרה מבשלת קרוסאובר על בסיס אאודי אבל מה יהיה עם סיאט

     

    בסיכום 2021 מסרה סיאט 471,000 כלי רכב ואילו קופרה שילשה את מכירותיה ל-80,000 מכוניות. התוכנית של סיאט לשנת 2022 היא להכפיל את סך המכירות של קופרה ולהתחיל לכבוש איתה שווקים חדשים, אבל שוב – סיאט עשתה בשנות האלפיים דרך קשה וסיזיפית כדי לבסס את מעמדה ואת האהדה כלפיה – ויהיה קשה מאד לעלות בחזרה אם היא תושלך כעת לתהום.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קופרה מבשלת קרוסאובר על בסיס אאודי, אבל מה יהיה עם סיאט?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.