• Ad
  • קופרה חשפה את בורן החשמלית הספורטיבית
    קופרה חשפה סוף סוף את החשמלית הראשונה שלה, שמעוצבת כראוי למותג, אבל שכחה להציע גרסה ספורטיבית של ממש.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קופרה, מותג הספורט הספרדי של קבוצת פולקסווגן, חשף בשבוע שעבר את 'בורן', המכונית החשמלית הראשונה שלו אשר נודעה בשלבי הפיתוח שלה כ'אל-בורן'. המכונית, שמבוססת על פלטפורמת MEB של פולקסווגן, תיוצר החל מחודש ספטמבר הקרוב לצידה של פולקסווגן ID.3 במפעל החשמלי הראשון של פולקסווגן בעיר זוויקאו שבגרמניה.

     

    קופרה חשפה את בורן החשמלית הספורטיבית

     

    בורן היא מכונית כמעט זהה מבחינה מכאנית, וגם דומה ויזואלית, לפולקסווגן ID.3 אבל גם במאפייני העיצוב, ולפי ההצהרות גם מבחינה דינמית, היא אמורה להביא לכבישים "אופי" של מכונית ספורטיבית – כיאה וכראוי למותג שסמלו מוטבע עליה. למרבה הצער – בשלב ראשון בחרו אנשי קופרה לשווק את 'בורן' רק עם מנוע חשמלי בודד שמותקן מאחור ומניע את הכלכלים האחוריים, וזאת למרות שאותה פלטפורמה תומכת גם בהנעה כפולה ובמנועים חזקים יותר.

    מבחינה טכנית, 'בורן' בגרסת המתלים האדפטיביים שלה "יושבת" הרבה יותר נמוך מ- ID.3- 5 סנטימטר מלפנים וסנטימטר בודד מאחור, ומערכות בקרת היציבות שלה מתוכנתות לנהיגה ספורטיבית. אנשי קופרה מבטיחים שהם השקיעו מאמצים רבים על מסלולי הניסויים והמירוצים, ובין השאר הצליחו – כך לטענתם – להשיג היגוי פרוגרסיבי עם תחושת משוב טובה.

    כמו בכל המכוניות החשמליות של קבוצת פולקסווגן לקוחות יוכלו לבחור בין רמות שונות של הספק וטווח נסיעה, אשר נקבעים בעיקר על-ידי גודל מארז הסוללות, אבל כולם מציעים את אותה רמת כח (מומנט).. בשלב ההשקה מוצעים ארבעה שילובים של הספקי מנועים ומארזי סוללות: הגרסה הבסיסית, עם 150 כוחות סוס וכ-32 קג"מ של מומנט, משודכת לסוללת 45 קילוואט שעה שמאפשרת לה טווח נסיעה מוצהר של 340 קילומטרים וזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.9 שניות.

    גרסת 204 כוחות סוס מספקת, כאמור, מומנט זהה של כ-32 קג"מ, אבל מחוברת למארז סוללות עם תכולה של 58 קילוואט שעה, וזה אמור להספק לטווח נסיעה תיאורטי של 420 קילומטרים ולזינוק ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות. אותה סוללה מחוברת גם לגרסה חזקה יותר, שמספקת 231 כוחות סוס (ושוב, אותו נתון של מומנט), ולמרות שטווח הנסיעה דומה – התאוצות מתקצרות אל 6.6 שניות ל-100 קמ"ש.
    גרסת הדגל של בורן כוללת סוללה עם תכולת אנרגיה של 77 קילוואט שעה שאוגרת חשמל עבור אותו מנוע, עם הספק של 231 כוחות סוס. השיפור הוא טווח נסיעה תיאורטי של 540 קילומטרים, אך תוספת המשקל, והעובדה שגם כאן אין שדרוג לנתון המומנט, מאריכה ב-0.4 שניה את משך הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש.

     

    קופרה חשפה את בורן החשמלית הספורטיבית

     

     

    הממדים החיצוניים של 'בורן' כמעט זהים לאלה של ID.3: אורך של 432 סנטימטר, רוחב של 181 סנטימטר, גובה של 154 סנטימטרים ובסיס גלגלים באורך 276.7 סנטימטרים.

    כמו בפולקסווגן ID.3, גם ל'בורן' יש מתלה קדמי בתצורת מקפרסון ומתלה רב-חיבורי מאחור, אבל לכל הפחות אפשר לסמן ברשימת האופציות בולמים אדפטיביים, ואפשר לכוון את מצבי הנסיעה לפי העדפות של טווח, נוחות, "אינדיבידואלי" (שליטה נפרדת בכל מאפיין) וספורט ("קופרה"). אפשר גם להגדיר מצבים ייחודיים לבקרת היציבות.

    לקריאה נוספת: פולקסווגן נכנסה רשמית לעידן החשמל עם ID 3 החדשה

    בורן, שהיא כרגע ה"האצ'בק החשמלית החמה" היחידה בקבוצה, מציעה מרחב פנים רב ותא מטען מכובד עם נפח של 385 ליטר, והיא מוצעת עם שישה עיצובים שונית לחישוקי סגסוגת בקטרים שבין 18 ל-20 אינטש, הרבה קישוטי קופרה בפנים ובחוץ, מסך מגע מרכזי גדול בגודל 12 אינטש, וכמובן מושבי ספורט מעוצבים וגלגל הגה ייחודי למותג.

     

    קופרה חשפה את בורן החשמלית הספורטיבית
    מאכזב, כאמור, שקופרה לא הפציצה עם גרסת ביצועים תחילה, אבל זה לא אומר שאנשיה לא יתאפסו על עצמם בעתיד ויציעו גרסאות חמות וחזקות יותר.

    לקריאה נוספת: קבוצת פולקסווגן תשקיע 66 מיליארד דולר ברכב חשמלי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.