• Ad
  • קבלו את הקרוסאובר החשמלי הטהור הראשון של וולוו EX90
    הוא ייוצר בארה"ב החל בסוף השנה הבאה ולאחר מכן גם בסין, צפוי לעלות כ-80,000 דולר בארה"ב לפני הטבות מס, ואנשי וולוו טוענים שזאת המכונית הבטוחה ביותר בהיסטוריה שלהם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    וולוו חשפה היום (ד') בשבדיה את הקרוסאובר החשמלי הטהור הראשון שלה, EX90, מחליפו החשמלי של XC90 , אשר ייבנה על-ידה במפעל שלה בדרום קרוליינה שבארה"ב החל מסוף השנה הבאה, ולאחר מכן גם במפעל בסין.

     

    קבלו את הקרוסאובר החשמלי הטהור הראשון של וולוו EX90

     

    אנשי וולוו מצהירים של-EX90 יש שבעה מושבים וטווח נסיעה מרבי של 600 קילומטרים לפי תקן WLTP, ושזה כלי הרכב הבטוח ביותר שהם בנו עד היום. EX90 בנוי על פלטפורמת SPA2 החשמלית הטהורה שעליה נבנה גם פולסטאר 3, והוא יוצע עם שתי אפשרויות של מערכת הנעה חשמלית. גרסת הבסיס, שנקראת Twin Motor, מונעת באמצעות שני מנועים שמייצרים יחד 402 כוחות סוס וכ-79 קג"מ של מומנט, ואלה מניעים את כל הגלגלים ומאיצים מפלץ לא קטן ששוקל 2,818 קילוגרם מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.9 שניות.

    גרסת Twin Motor Performance (מישהו אמר 'טסלה'?) מגיעה לאותה מהירות בתוך 4.9 שניות בלבד בזכות מנועים שמייצרים יחד 510 כוחות סוס ומומנט של כ-93 קג"מ. שתי הגרסאות מוגבלות אלקטרונית למהירות מרבית של 180 קמ"ש.

    החשמל, בשתי האפשרויות, אגור בסוללה עם תכולת אנרגיה של 107 קילוואט שעה, וזה מאפשר טווח נסיעה של 585 עד 600 קילומטר בין טעינות. טעינה מהירה, מ-10% ל-80%, אורכת לדברי וולוו כחצי שעה, אם מחוברים לעמדת טעינה עם הספק של 250 קילוואט. המערכת מאפשרת גם טעינה/פריקה דו-כיוונית, כלומר שאפשר להאיר את הבית עם החשמל שאגור בסוללה.

     

    קבלו את הקרוסאובר החשמלי הטהור הראשון של וולוו EX90

     

    EX90 כולל מגוון רחב מאד של מערכות בטיחות ומערכות סיוע לנהג, בהן בין השאר חיישני מצלמות, מכ"ם וליידר שאמורים לזהות ולנטר את סביבת הרכב כדי לאפשר לדור המתקדם ביותר עד כה של מערכת Pilot Assist לספק את הביצועים הטובים ביותר, בהם גם היגוי לצורך מעבר בין נתיבים. בנוסף, בתוך הרכב מותקנים חיישנים ומצלמות שבוחנים את רמת הריכוז של הנהג ואת כיוון המבט שלו, ואם מערכת הפיענוח מזהה שדעתו של הנהג מוסחת היא מפעילה התרעה אור קולית. במקרה שבו המערכת מסיקה שהנהג לא שולט ברכב מפני שהוא נרדם או עבר אירוע בריאותי – היא תיקח שליטה, תוריד את הרכב אל שולי הדרך ותזמין את שירותי ההצלה.

    EX90 מצטרף אל שני כלי רכב חשמליים אחרים של וולוו, C40 ו-XC40, אבל, כאמור, זה הדגם הראשון של החברה שבנוי על פלטפורמה ייעודית בעוד שהשניים האחרים מוצעים גם עם מנועי בעירה. אנשי וולוו מבטיחים שמעכשיו ועד שיפסיקו לחלוטין מכירה של כלי רכב עם מנועי בעירה הם מתכוונים להשיק בכל שנה דגם חשמלי חדש נוסף.

     

    קבלו את הקרוסאובר החשמלי הטהור הראשון של וולוו EX90

     

    רוב המערכות ברכב מופעלות על גבי מסך מגע מרכזי בגודל 14.5 אינטש אשר בין השאר מציג מערכת מידע ובידור עם גוגל מובנה, ובעתיד היא גם תהיה תואמת גם לאפל קאר פליי אלחוטי. פיצ'ר נחמד אחר הוא אפשרות לכניסה והתנעה של הרכב ללא מפתח, אלא באמצעות הטלפון החכם.

    וולוו צפויה לייצר את EX90 בארה"ב בקצב של 60,000 יחידות בשנה, וההערכה היא שגרסת הבסיס תוצע בארה"ב תמורת פחות מ-80,000 דולר, לפני הטבות מס ממשלתיות.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.