• Ad
  • המכונית הצהובה הקטנה של קשיש מעיירה ציורית בבריטניה עצבנה תיירים שטענו שהיא הורסת להם את התמונה. לאחר גידופים ברשת, הגיעו גם מעשי ונדליזם במטרה להעביר לבעל הרכב מסר ברור להרחיק את רכבו מהפריים, אבל אז התחוללה תפנית בעלילה והמכוניות הצהובות כבשו את כבישי העיירה הקטנה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    על אף שאלפי אוהדי מכבי שואגים בקול "צהוב עולה" ולמרות שיש לא מעט קבוצות כדורגל להן יש המוני אוהדים כמו דורטמונד מגרמניה, ווטפורד מבריטניה ויאריאל מספרד וכמובן נבחרת ברזיל המזוהות עם הצבע הצהוב, כשזה מגיע למכוניות הרוב המוחלט של האנשים בעולם לא ממש מתחברים למכוניות צהובות ופחות מ-3 אחוזים מכלל כל הרכבים הנמכרים מסביב לגלובוס עוטים גוונים צהובים.

    אמנם יש להניח שמי שרוכש מכונית צהובה לוקח בחשבון שככל הנראה יהיה לו קשה יותר למכור אותה ביום מן הימים, אך תגובות, נאצות ומעשי ונדליזם מהסוג אותם חווה פיטר מדוקס בעקבות הצבע הצהוב הבולט של מכונית הווקסהול קורסה שלו הן ללא ספק די חריגות בכל קנה מידה.

    עוד ב-TheCar:
    מסביב לעולם מעדיפים לבן
    כוח מול מוח: ב.מ.וו 140M מול אודי S3 במבחן
    הנסיך הסעודי צייץ: "יש לאפשר לנשים לנהוג"

    מדוקס בן ה-84 חי בעיירה הפסטורלית ביבורי בדרום מערב אנגליה ומתגורר ברחוב ציורי מאוד בו שדרת בתי אבן קטנים.
    לטענת חלק מהתיירים הרבים הפוקדים את המקום, שנחשב לאחד מעשר העיירות היפות באירופה, הקורסה הצהובה החונה כמעט דרך קבע בחזית ביתו של הקשיש תקועה במרכז הפריים של אחת מפינות החמד בעיירה והורסת בצהוב זעקני את האפשרות לצלם תמונות "גלויה" במקום.

    בשנת 2015 משתמשת טוויטר העלתה תמונה עם ההאשטאג "#מכונית צהובה מכוערת שהורסת את התמונה", משתמש אחר השתמש בביטוי "photobombing#" ומאז עוד ועוד מבקרים בעיירה החלו להעלות תמונות של הרחוב הציורי בשילוב כיתובים ונאצות על המכונית שהורסת להם את התמונה.

    לפני מכמה שבועות היה מי שהחליט לקחת את העניינים לידיים, לחבל במכונית הקטנה ולחרוט על הצד והדופן שלה את הכיתוב "MOVE" ומאחר שמדוקס לא הזיז את הרכב מהחניה מול ביתו כעבור כמה ימים מישהו שבר את החלון הצדדי של הרכב כדי שבעליה יבין את הרמז.


    קרובי משפחתו של מדוקס החליטו לא לשתוק ופרסמו את הסיפור ברשתות חברתיות. עד מהרה הוא תפס תאוצה, הפך לויראלי וזכה לתגובות חמות מאלפי בעלי רכבים צהובים מכל קצוות הממלכה המאוחדת ומרחבי העולם.

    התמיכה הנרחבת וההזדהות עם מדוקס ברשת הובילו לארגונו של מסע הזדהות וסולידריות עם קשיש והווקסהול שלו. ההיענות הייתה גבוהה בהרבה ממה שניתן היה לדמיין ולאחר התייעצות עם המשטרה המקומית ולמען שמירה על בטיחות הציבור בעיירה הקטנה הוחלט להגביל את כמות הרכבים המשתתפים ל-100.

    ביום שבת האחרון מאה מכוניות מפורד, רובר, רנו ווקסהול ועוד מכוניות שגרתיות, דרך דגמי אספנות כמו MG, מסרשמיט ולוטוס ועם נוכחות מרשימה של רכבי ספורט ממאזדה מיאטה דרך מגוון רכבי פורשה ועד לכמה רכבי למבורגיני שהמשותף לכולם הוא הצבע הצהוב, מילאו את רחובות ביבורי הציורית במפגן תמיכה מאוד בולט לעין.

    מדוקס, ששקל עד לאחרונה לרכוש מכונית ירוקה (צבע שאפילו נחשב פחות פופולרי מצהוב) כאקט של מחאה לתלונות וגידופי התיירים, היה נרגש ממפגן ההזדהות: "אנשים עם מכוניות צהובות מכל רחבי הארץ השקיעו זמן וכסף כדי להגיע לכאן ולהפגין את הכוח הצהוב… מעולם לא ראיתי כל כך הרבה מכוניות צהובות במקום אחד, אני המום".

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    צהוב עולה: מצעד תמיכה במכונית "צהובה מכוערת" שהושחתה בבריטניה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.