• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בזמן שהוא תוקף את מי שקורא להפעיל אוטובוסים בימי שבת, שר התחבורה ישראל כץ אינו מתנגד לנסוע בימי שבת. לוח הזמנים האישי של השר חושף כמה מקרים שבהם נקבעו לכץ ראיונות בערוצי הטלוויזיה הרבה אחרי כניסת השבת. וגם: מה עושים פקידי הממשלה בכלי הרכב הממשלתיים אחרי כניסת השבת? רמז: "יש פעילות ענפה בכלי הרכב בסופי השבוע"

    ישראל כץ מתנגד להפעלת התחבורה הציבורית בשבת, אבל אינו נרתע מנסיעה ביום המנוחה השבועי. למרות ששר התחבורה דחה בתוקף בימים האחרונים קריאות להפעיל אוטובוסים ביום המנוחה השבועי, מתברר שהשר עצמו אינו מוצא פסול בנסיעה בשבת.

    מבדיקה של לוח הזמנים של שר התחבורה לשנת 2013, שפורסם לבקשת העמותה לחופש המידע, עולה כי כמה וכמה אירועים נקבעו עבור השר כץ לאחר כניסת השבת. כך למשל, לשר התחבורה נקבעו ב-2013 שלושה ראיונות בערוצי הטלוויזיה לאחר כניסת השבת: שניים מהם נקבעו ליום שישי בשעה שמונה בערב (ב-11 בינואר ו-19 באפריל), וראיון אחד נקבע ליום שבת בשעה שש בערב (5 באוקטובר).

    גם אירועים פרטיים ואישיים נקבעו לשר כץ בימי שבת. ביומן האישי שהעביר השר לא נכלל פירוט של מהות האירועים, אך לפחות ארבעה אירועים ב-2013 נערכו הרחק ממקום מגוריו בכפר אחים, ולכן סביר להניח שנדרש שימוש באמצעי תחבורה כלשהו. בעניין זה ראוי להזכיר כי כמו כל עמיתיו לממשלה, גם אמצעי התחבורה העיקרי של השר כץ הוא מכונית שרד שממומנת במלואה על-ידי משלמי המסים.

    האפשרות להשתמש במכונית שרד בכל עת שבה יחפוץ בכך ודאי מקלה על השר לקבוע כי "ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, וככזו עליה לשמר כללים ייחודיים הקשורים לזהותה, כאשר באופן אישי יש לכל אדם את החופש לנהוג כרצונו". לשר כץ, כך מתברר, אכן יש חופש מוחלט לנהוג כרצונו.

    ומה עושים פקידי הממשלה בשבת?
    לא רק השר כץ נהנה מהחופש לנהוג כרצונו בימי שבת וחג. גם אלפי פקידים במשרדי הממשלה נהנים מחופש מוחלט לנהוג כרצונם, על-חשבונם של האזרחים. צי הרכב של משרדי הממשלה כולל כמה אלפי כלי רכב. לפי נתוני מינהל הרכב הממשלתי, מספר כלי הרכב מגיע ליותר מ-3,000. השימוש בכלי הרכב, ובכלל זאת אחזקתם השוטפת, ממומן מכיסם של האזרחים משלמי המסים.

    ומה עושים פקידי הממשלה בכל אלפי כלי הרכב האלה בימי שבת וחג, כאשר משרדי הממשלה סגורים ומושבתים מכל פעילות? לפי דו"ח שפרסם מבקר המדינה לפני כשלוש שנים, כלי הרכב הממשלתיים אינם נחים לרגע, ומשמשים לנסיעות רבות של פקידי ממשלה – נסיעות שכלל אינן מפוקחות ומבוקרות.

    "מתברר כי יש פעילות ענפה בכלי הרכב הללו בסופי השבוע", הבהיר מבקר המדינה בדו"ח שנתי שפורסם במאי 2011, "וזאת בשעה שפעילות משרדי הממשלה מושבתת ברובה… זאת ללא מעקב ובירור של מינהל הרכב ורכזי התחבורה בדבר אופיין של נסיעות אלה וללא ניתוח אמיתי של הצורך בהן".

    וכאשר פקידי הממשלה נהנים מרכב צמוד במשך כל ימות השבוע, אין להתפלא על עמדת משרד התחבורה בעניין קיום דיון ציבורי בסוגיית הפעלת התחבורה הציבורית בשבת. "המצב הנוכחי שומר על סטטוס-קוו", הסבירו שם לחוקרים ממרכז המחקר והמידע של הכנסת, "ולא ראוי לעורר דיון ציבורי בנושא".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    צביעות? השר כץ מתנגד לאוטובוסים בשבת, אבל לא מתנגד לנסוע בשבת

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.