• Ad
  • פריצת דרך מרשימה לאינווויז הישראלית: תספק ישירות לתעשיית הרכב
    מפתחת טכנולוגית הלידאר מכרה עד כה את המוצר שלה באמצעות ספקית המשנה מגנה. כעת היא תהיה ספקית משנה בעצמה, וזה יוזיל את המוצר ויותיר בידיה רווח רב יותר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אינוויז הישראלית, מפתחת ויצרנית לידאר מראש העין שמספקת רכיבים לב.מ.וו באמצעות ספקית המשנה 'מגנה', תספק כבר בשנה הבאה את הדור החדש של המערכות שלה באופן ישיר. זה מעלה את אינווויז (Innoviz) לדרגה של ספקית משנה ישירה (Tier 1) של תעשיית הרכב. כך מסר אורן בוסקילה, אחד ממייסדי החברה ומנהל המו"פ הראשי שלה ל'אוטומוטיב ניוז' האירופאי.

     

    פריצת דרך מרשימה לאינווויז הישראלית: תספק ישירות לתעשיית הרכב

     

    מערכת לידאר של אינווויז משולבת כבר מאז שנת 2018 במערכת הסיוע לנהיגה (ADAS) שב.מ.וו. קונה מ'מגנה', ובין השאר היא מותקנת במכוניות המאובזרות מ'סדרה 7' תחת חבילת "Personal Pilot" לנהיגה חצי-אוטונומית. החל מן השנה הקרובה תציע ב.מ.וו ללקוחותיה את הדור הבא של מערכת זאת תחת הכינוי המסחרי Personal PIlot Level 3 וזה, בין השאר, מעיד על כך שהיא תציע יכולות נהיגה אוטונומית ברמה 3.
    על הדרך מסייעת אינווויז לב.מ.וו לדלג מעל מרצדס שהייתה יצרנית הרכב הראשונה שהציעה "נהיגה ללא ידיים" עד למהירות של 60 קמ"ש, אם כי רק בשעות האור.

    בינתיים מתקדמת ברחבי העולם חקיקה שמאפשרת נהיגה אוטונומית ברמה 3, זה כבר קיים בסין ולאחרונה גם בגרמניה ובארה"ב, ונהגים יכולים להתעסק בכל מיני שטויות בתוך כדי נהיגה בלי לגעת בהגה או בדוושות. עם זאת, גם בנהיגה אוטונומית ברמה 3 הנהג עדיין אחראי לכל תאונה ועליו להשתלט במהירות על הרכב בכל מצב שבו המערכת נתקלת בקשיים ועליו לקחת עליה שליטה.

     

    פריצת דרך מרשימה לאינווויז הישראלית: תספק ישירות לתעשיית הרכב

     

    לידאר (LiDAR) – טכנולוגית של זיהוי הסביבה באמצעות החזרי אור, נחשבה במשך שנים ל"גביע קדוש" בדרך לרכב אוטונומי אבל גם לטכנולוגיה מורכבת ויקרה מידי, אולם כרגע נראה שעלות הרכיבים יורדת והשילוב שלהם מסייע מאוד לכושר הזיהוי של מערכות ה-ADAS. באינווויז טוענים שעלות הייצור של הדור השני של המערכת שלהם נמוכה ב-70% מעלות הייצור של הדור הראשון.

    לדברי אורן בוסקילה, הוצאתו של המתווך בין אינווויז, אשר פעלה עד כה כ- Tier 2, לבין היצרניות, תשפר את הרווחיות של החברה וגם תאפשר לה למכור ליצרניות הרכב את הלידאר שלה במחירים נמוכים יותר.

    בריאיון לאוטומטיב ניוז האירופאי אמר בוסקילה שהוא מאמין שלקוחות פרימיום יתחילו לראות בלידאר טכנולוגיה חובה, ושזה ישכנע את אילון מאסק, מנכ"ל טסלה, לאמץ את הטכנולוגיה כדי להתמודד טוב יותר מול ב.מ.וו ומרצדס.

    אינווויז גייסה מוקדם יותר השנה כ-65 מיליון דולר בהנפקת מניות פרטית וזאת בין השאר כדי "להתקדם לשלב הסופי במספר תהליכי מכרז" של יצרניות רכב, כך נמסר בשעתו. ככל הידוע, החברה קרובה לשלב ייצור סדרתי של מערכות עבור שיתוף פעולה עם ספקית מערכות שבונה רכב היסעים אוטונומי ל-20 נוסעים שייסע במתחמים מוגדרים באוטונומיה ברמה 4, כלומר ללא נהג, הגה או דוושות.

    ככל הידוע, אינווויז תספק מערכות סיוע לנהיגה אוטונומית ברמה 3 גם לקבוצת פולקסווגן, וזאת החל משנת 2025.

     

    פריצת דרך מרשימה לאינווויז הישראלית: תספק ישירות לתעשיית הרכב
    בשיחת משקיעים שקיים לפני כחודש עומר כילף, מנכ"ל החברה וממייסדיה, לאחר פרסום דוחות הרבעון השלישי, הוא העריך ששוק הלידאר העולמי יושפע מן העסקאות הקרובות של אינווויז ו"בסופו של דבר התוצאה תהיה המנצח לוקח את עיקר השוק". באותו מעמד נאמר גם שאינווויז צפויה למכור כל מערכת שלה, שכוללת גם פתרונות בינה מלאכותית, תמורת כ-1,000 דולר, וזה סכום מאוד מכובד עבור רכיב לרכב.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פריצת דרך מרשימה לאינווויז הישראלית: תספק ישירות לתעשיית הרכב

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.