• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מכונית התצוגה החסכונית של פיז'ו קלה ב-200 ק"ג מהמכונית הסדרתית, מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 8 שניות ונוסעת 20 ק"מ עם מנוע חשמלי בלבד, אבל לא תרצו לנהוג בה ביולי-אוגוסט בישראל

    במרכז התצוגה של פיז'ו בתערוכת פרנקפורט, שתיפתח בשבוע הבא בגרמניה, תעמוד מכונית הקונספט 208 FE היבריד אשר נושאת אמנם את שמה ואת רוב מאפייני העיצוב של 208 הסדרתית אבל נבדלת ממנה בפרטים רבים – בעיקר החומרים המתקדמים והיקרים שמהם בנויים רוב חלקי המרכב.

    208 FE היבריד פותחה כחלק מפרוייקט משותף של פיז'ו וחברת האנרגיה הצרפתית Total במטרה להציג טכנולוגיות לשיפור יעילות אנרגטית של מכוניות בכלל ומכוניות היברידיות בפרט.

    מרכב המכונית בנוי בחלקו מסיבי פחמן וחלקים עיקריים ממערכת המתלים בנויים מפיברגלאס במקום פלדה, וכך היא קלה בכ-200 ק"ג מן המכונית הסדרתית.

    FE מונעת באמצעות מערכת היברידית שמשודכת למנוע בעל שלושה צילינדרים בנפח 1.0 ליטר שכבר משמש את פיז'ו-סיטרואן במספר דגמים, ורמות פליטת המזהמים שלה נמוכות במיוחד.

    לצד יכולתה לנסוע כ-20 ק"מ במצב חשמלי בלבד, ללא הפעלת מנוע הבעירה הפנימית, יכולה FE לאמץ את כל שריריה יחד כדי להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 8 שניות בלבד.

    בהודעה לעיתונות שפרסמה פיז'ו היא מדווחת שהמערכת ההיברידית של המכונית נלקחה ממכוניות מירוצי הסיבולת של מחלקת הספורט – ה-908 לה מאן, אם כי בתצורה צנועה יותר שמספקת 40 כ"ס ו-30 קג"מ של מומנט.

    מעבר לעלויות הגבוהות במיוחד של החומרים השונים, שמונעות כמעט כל אפשרות ריאלית שמכונית כזאת תהפוך בשנים הקרובות למציאות בפלחי שוק עממיים, FE נאלצת להקריב מכלולים קריטיים כדי להגיע להישגים בתחום המשקל והעיצוב האירודינמי, כמו למשל צמצום נפח מיכל הדלק לכ-20 ליטרים במקום כ-45, וויתור על מערכות כגון מיזוג אוויר והגברת היגוי, מה שאומר שזאת לא תהיה מכונית הקונספט המועדפת ביולי-אוגוסט בישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פיז'ו מציגה: 208 היבריד לתצוגה בלבד

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.