• Ad
  • פיג'ו תשיק את e-2008 בישראל באוגוסט

    e-2008 נראה כמעט זהה לאחיו שמונעים במנועי בעירה פנימית, מה שאומר שמי שינהג בו לא ייחשד כ"מחבק עצים". טווח הנסיעה התיאורטי: כ-310 ק"מ בין טעינות.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הדגם החשמלי הראשון מתוך "מתקפה" של 15 דגמים חשמליים שמתכננת חברת דוד לובינסקי בע"מ, יבואנית פיז'ו-סיטרואן ו-MG לישראל הוא פיג'ו e-2008 החדש, וזה יקרה כבר בחודש הבא. כך אמר דני שביט, מנכ"ל לובינסקי, בכנס הרכב החשמלי הראשון שערך אמש (ג') 'מועדון רכב חשמלי בישראל'.

     

     

    שביט לא מסר פרטים אודות מחיר ומועדי אספקה, אבל הבטיח שבמהלך השנה המתגלגלת הקרובה לובינסקי תשיק בישראל 15 דגמים חשמליים, מהם 12 של פיז'ו-סיטרואן ואופל ועוד שלושה דגמים מתוצרת MG.

    פיג'ו 2008 הוא קרוסאובר על בסיס פלטפורמת CMP המודולרית של פיג'ו-סיטרואן והוא הושק בעולם בדיוק לפני 13 חודשים, ובישראל לפני חודשים אחדים. דגם זה מונע באמצעות מנועי טורבו בנזין בנזין (1.2 ליטר) וטורבו דיזל (1.5 ליטר) שמיובאים לישראל, ויש לו גם גרסה היברידית-נטענת אשר לא מיובאת בשלב זה ארצה לאחר שסר חינה של ליבת הטבת המס לתצורת הנעה זאת.

    הגרסה החשמלית הטהורה, עם מנוע חשמלי שמספק 135 כוחות סוס ו-26 קג"מ של מומנט, היא הסבה של גרסת ההנעה הטרמית, כלומר שזה לא כלי רכב חשמלי שתוכנן מדף נייר חלק כדי להיות כזה, אלא פשרה שיש לה מחיר – בעיקר בכל הקשור למשקל העצמי, לתכנון המרחב הפנימי ולגודל הסוללה החשמלית. יודגש, עם זאת, שכל החשמליות הטהורות שנמכרות בישראל כרגע סובלות מאותה בעיה (אפשר להתווכח לגבי ניסאן ליף…).

    מה שבטוח זה שלמעט יונדאי קונה, שלגביו לא נראה שהיצרנית והיבואנית משקיעים מאמצים מיוחדים בשלב זה, 2008 החשמלית הוא הקרוסאובר המודרני היחיד שמוצע כאן מחוץ לגזרת הפרימיום.

    e-2008 דומה מאד, כמעט זהה, לגרסת הבנזין המוכרת שבחנו כאן, וזה אומר – בין השאר – שהוא מציע מרחב פנים טוב ביחס לקטגוריה, עיצוב מודרני בחוץ ובפנים, וסביבת נהג שנהנית וסובלת מאותם יתרונות וחסרונות של גרסת הבנזין (גלגל הגה קטן ומוזר, לוח שעונים פטנטי בתצורת תלת מימד קשה לעיכול, וחומרי דיפון ופלסטיקה ברמה גבוהה). ההבדלים העיצוביים החיצוניים בין גרסאות ההנעה הטרמית לגרסה החשמלית קטנים מאד – עם שבכה קדמית צבועה אחרת וסמל מותג בצבע ירוק-כחלחל במרכזה. פה ושם מפוזרים סמלי 'e' עדינים, ובצד מותקנת דלתית דלק "סטנדרטית" שמאחוריה חבוי שקע טעינה.

    האנרגיה שדרושה להנעת e-2008 אגורה בסוללה לא גדולה במיוחד במונחי ימינו אלה, עם תכולה של 50 קילוואט שעה, וזה מספיק לטווח נסיעה של כ-310 קילומטרים תיאורטיים. תצרוכת האנרגיה הממוצעת היא כ-150 וואט/שעה לקילומטר.

    e-2008 שוקל 1,548 קילוגרם, שהם כ-300 קילו יותר מאשר גרסאות הבנזין, וכמקובל בז'אנר מוטמנת הסוללה שלו מתחת לרצפת הרכב כשהיא מפוצלת לשלושה חלקים: מתחת למושבים הקדמיים, מתחת לאחוריים, ו"במנהרת ההינע" שביניהם. יתרון חשוב של e-2008 הוא אפשרות טעינה מהירה בהספק של עד 100 קילוואט (שלא זמין בכל עמדות הטעינה המהירה הציבוריות), ועם מטען כזה אפשר להתגבר על המצב הלא סביר של סוללה מרוקנת כמעט לחלוטין ולטעון אותה ל-80% תוך כחצי שעה. טעינה במטען ביתי בהספק של 7.4 קילוואט אורכת 8 שעות.

    מבחינה מכאנית, מעבר למערכת ההנעה כמובן, e-2008 נבדל מגרסאות ההנעה הטרמית עם מתלה קדמי מחוזק שנועד להתגבר על תוספת המשקל. מומנט שמתקבל כבר בנגיעה הראשונה בדוושת התאוצה מזניק את הכלי הזה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8.5 שניות.

    מחירי e-2008 בישראל יפורסמו בחודש הקרוב במהלך ההשקה, אבל לא מיותר להזכיר שבבריטניה מוצעת הגרסה הבסיסית שלו תמורת 34,000 דולר, שהם כ-115,000 ש"ח לפני סובסידיות והטבות מס של המדינה. בישראל נהנים כלי רכב חשמליים טהורים משיעור מס קניה מופחת, של 10% בלבד, וזה אמנם לא מלהיב כמו ההטבה בסך 9,000 דולר שמקבלים הגרמנים או 7,000 דולר שמקבלים הצרפתים, אבל צריך לקוות שזה יגרום לאנשי היצרנית והיבואנית למנוע יבוא אישי פשוט על ידי כך שיציעו מחירים נמוכים.

    היתרון של e-2008, נכון לרגע זה, יהיה שמבין כל הגרסאות החשמליות שמוצעות בישראל זה כנראה הרכב הכי נעים לעין, עם עיצוב ייחודי שנהנה מן ההילה של האח הגדול – פיג'ו 3008.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.