• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מירוץ הפורמולה 1 שנערך היום בשנגחאי לא סיפק הפתעות: קבוצת מרצדס רשמה ניצחון רביעי (בארבעה מירוצים) ולואיס המילטון ניצח בפעם השלישית ברציפות. מאחור דווקא היו כמה התרחשויות מעניינות, כמו למשל המאבק בין שני נהגי רד-בול וההצלחה (היחסית) של פרארי. הנה חמישה דברים שכדאי לדעת על מירוץ הפורמולה 1 בסין

    1. יש לא מעט חובבי פורמולה 1 (מחוץ לאנגליה) שלא ממש אוהבים את לואיס המילטון, וחייבים להודות שהתנהגותו בשנים האחרונות תרמה לכך לא מעט. לעתים קרובות הוא נראה והתנהג כמו כדורגלן אנגלי טיפוסי, שגילה במקרה שהוא גם יודע לנהוג. אבל דבר אחד אי אפשר לקחת מהמילטון: הוא נהג מירוצים מוכשר ותחרותי, ולראייה – היום (א') בשנגחאי הוא רשם ניצחון שלישי ברציפות, מתוך ארבעה מירוצים שנערכו עד כה.

    אבל (וזה "אבל" חשוב), ההצלחה של המילטון עד כה בעונת 2014 היא בעיקר ההצלחה של קבוצת מרצדס: מכונית הפורמולה 1 שלה מהירה יותר (וגם, כנראה, חסכונית יותר) מכל מכונית אחרת כיום – ובפער משמעותי. פרשנים מייחסים את ההצלחה בעיקר למנוע של מרצדס, שמבוסס על תכנון מבריק של מגדש הטורבו ומערכות אגירת האנרגיה. ומאחר שאי אפשר לשנות את התכנון הבסיסי של המנוע במהלך עונת המירוצים (למעט למטרות בטיחות, אמינות או חסכון בעלויות), לא מן הנמנע שהיתרון של מרצדס על-פני יריבותיה יישמר עד סוף העונה.

    2. השבוע האחרון היה דרמטי במיוחד עבור קבוצת פרארי, שהציגה עד כה יכולת מאכזבת. אחרי שפרננדו אלונסו וקימי רייקונן סיימו במירוץ בבאחריין במקומות תשע ועשר (בהתאמה), הודיע מנהל הקבוצה, סטפנו דומניקאלי, על פרישה. "כבוס, אני לוקח אחריות – כמו שתמיד עשיתי – על המצב אליו נקלענו", אמר דומינקאלי. את מקומו תפס מרקו מאטיאצ'י, מי שניהל את פעילותה של פרארי בצפון אמריקה, אך חסר כל רקע במירוצי פורמולה 1.

    כמעט מתבקש להכריז ש"השינוי לא איחר לבוא", שכן אלונסו סיים היום בשנגחאי במקום השלישי (פודיום ראשון לפרארי העונה), אחרי שזינק מהמקום החמישי והציג יכולת טובה במקצי האימון ביום שישי. אבל אלה תוצאות שעשויות להתברר כאשליה: יתרון הביצועים של מרצדס עצום (אלונסו חצה את קו הסיום כמעט 26 שניות אחרי המילטון, וכשבע שניות אחרי ניקו רוזברג שסיים שני), ונראה שגם לרד-בול עדיין יש יתרון (נהגיה זינקו היום ממקומות שניים ושלוש). את המצב סיכם היום אלונסו, שהודה כי "להיות על הפודיום, זו הפתעה נחמדה עבורנו".

    אגב, לפי שמועה שהחלה להתרוצץ בעקבות פרישת דומניקאלי, המינוי של מאטיאצ'י למחליפו הוא זמני בלבד: מי שעשוי לתפוס את תפקיד המנהל הוא רוס ברון – מי שהוביל את פרארי (ביחד עם ז'אן טוד) בתקופתו של מיכאל שומאכר.

    3. כ-1.2 שניות אחרי אלונסו, חצה את קו הסיום דניאל ריקיארדו מקבוצת רד-בול. בכך סיכם נהגה האוסטרלי הצעיר של אלופת העולם סוף שבוע מצוין (יחסית): הוא זינק שני, סיים רביעי והשאיר מאחור את בן-קבוצתו – אלוף העולם, סבסטיאן פטל, שזינק שלישי וסיים חמישי (כ-25 שניות אחרי ריקיארדו).

    אבל הסטטיסטיקה מספרת רק חלק קטן מהסיפור. במהלך המירוץ היה ריקיארדו מהיר מפטל, והאחרון אף קיבל הוראה לאפשר לאוסטרלי הצעיר לעקוף אותו. אלוף העולם, שלא רגיל לקבל הוראות קבוצתיות, לא ציית מיד, ויתכן שתגובתו גבתה מחיר מריקיארדו – כאמור, אלונסו הקדים את נהג הרד-בול ב-1.2 שניות בלבד.

    היתרון של ריקיארדו על-פני פטל מעיד על בעיות ההסתגלות של האחרון לתקנות החדשות של מירוצי הפורמולה 1: נראה שהאלוף הגרמני מתקשה להסתגל למכונית החדשה, ובעיקר נראה שבעיותיו קשורות לכך שכוח ההצמדה של המכונית נמוך מבעבר. אמנם פטל צבר יותר נקודות מריקיארדו עד כה, אך העובדה שהאוסטרלי נראה טוב יותר ודאי מגבירה את הלחץ (הרב ממילא) שבו נתון האלוף. וכל זה עושה את העונה הנוכחית למבחן של ממש עבור פטל, שעד לא מזמן נראה היה שדבר לא יעצור אותו בדרך לשבור את שיאיו של מיכאל שומאכר.

    4. הנה דברים שאמר היום דיוויד קולטהארד, לשעבר נהג פורמולה 1 וכיום פרשן של ה-BBC: "היתרון של מרצדס הוא בכך שאם הם כה יעילים מבחינת צריכת דלק, הם לא חייבים לשאת את כל כמות הדלק בזינוק, וזה אומר שיש להם מכונית קלה יותר. וזה עשוי להוביל גם ליתרון משמעותי במהירות".

    אבל מתברר שלמרות כל יתרונותיו של המנוע, הוא לבדו לא יכול להפוך מכונית בינונית (או גרועה) למכונית מנצחת: נהגי קבוצת מקלארן, שעושה שימוש במנועי מרצדס, סיימו היום במקומות 11 ו-13 (וזה שיפור לעומת המירוץ בבאחריין, שבו שני הנהגים נאלצו לפרוש). מה קורה במקלארן, אחת הקבוצות המפוארות בתולדות הפורמולה 1?

    במבחני טרום העונה הפגינה הקבוצה האנגלית ביצועים נאים, ובמירוץ הראשון של העונה (באוסטרליה) אף סיימו נהגיה – ג'נסן באטן וקווין מאגנוסן – במקומות שני ושלישי (אחרי פסילת ריקיארדו מרד-בול). אלא שמאז, נראה שקבוצה הולכת ונחלשת: באטן סבור שהבעיה של המכונית היא הצמיגים (של פירלי), בעוד שמאגנוסן טוען שאין למכונית החדשה מספיק כוח הצמדה.

    בזמן שהמכוניות של הקבוצה מתפוגגות אי-שם בעשירייה השנייה, לבכירי הקבוצה יש כעת בעיה נוספת: סכסוך משפטי עם קבוצת רד-בול. במקלארן טוענים שאחד ממהנדסי הקבוצה הבכירים הוחתם ברד-בול, תוך הפרה לכאורה של תנאי חוזה ההעסקה שלו. זה אולי לא נשמע מעניין, אבל המהנדס המדובר הוא מי שאחראי על התכנון האווירודינמי של מקלארן – ולפחות לפי טענותיו של מאגנוסן, זו בדיוק אחת מנקודות התורפה העיקריות של המכונית החדשה. וזה עשוי להסביר את נכונתה של מקלארן לפנות לבית המשפט העליון באנגליה נגד החתמתו ברד-בול.

    5. בזמן שמקלארן מתפוגגת, שתי קבוצות נוספות שמשתמשות במנועי מרצדס דווקא משיגות תוצאות טובות: שני נהגי פורס-אינדיה, ניקו הולקנברג וסרחיו פרז, סיימו במקומות שש ותשע, ו-ואלטרי בוטאס מוויליאמס סיים במקום השביעי. יתכן שגם פליפה מאסה, בן-קבוצתו של בוטאס, היה מסיים בעשירייה הראשונה, אלא שביקורו הראשון ברחבת הטיפולים נמשך כדקה – נצח במונחי פורמולה 1.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורמולה 1: המילטון מנצח גם בסין

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.