• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פורד הכריזה בסוף השבוע בצפון אמריקה על קריאה לתיקון של 1,463,389 מכוניות מדגם פוקוס מדגמי 2012 עד 2018, וזאת בגלל שסתום פגום אשר עלול לגרום ליצירת תת לחץ (ואקום) משמעותי בתוך מיכל הדלק, וכתוצאה מכך לכיבוי של המנוע באמצע הנסיעה. במצב כזה, מיד לאחר כיבוי המנוע, לפעמים אי אפשר להתניע אותו מחדש.

     

     

    פורד הכריזה על התיקון לאחר שקיבלה התראה על הבעיה ממינהל הבטיחות בדרכים האמריקני, שם התקבלו תלונות של בעלי רכב מדגם זה, אולם לא ידוע לה על תאונות שנגרמו בגללה.
    התקלה, שנמצאה בחלק מן המכוניות שמונעות עם מנועי ה-2.0 ליטר של דגמי GDI ו-GTDI, היא מצב שבו שסתום האוורור של מיכל הדלק נתקע במצב פתוח, כך שבעת נסיעה יוצאים אדי דלק ואוויר מן המיכל אך במקביל אין כניסת אוויר אטמוספירי. תת-הלחץ שנוצר כל כך חזק עד שבמקרים שונים הוא מעוות את מיכל הדלק של המכונית. חלק אחר של הבעיה הוא שתוכנת הניהול של משאבת הדלק והמנוע לא מזהה את הוואקום שנוצר ולא מתריעה על כך בפני הנהג.

    התיקון, בהתאם, כולל שני שלבים. בשלב ראשון מותקן עדכון תוכנה שמאפשר למחשב לזהות ואקום במיכל, והחלק האחר הוא בדיקה פיזית של המיכל, של השסתום, ושל כלל מערכת הדלק והחלפת רכיבים פגומים בהתאם לצורך. התיקונים, כמובן, מבוצעים על חשבון היצרנית מבלי לחייב את הלקוחות. אנשי פורד ממליצים לבעלי המכוניות הרלבנטיות לנהוג תמיד עם מיכל דלק מלא לפחות עד למחציתו, וזאת כדי להימנע מאפשרות להיווצרות ואקום.
    חלק מן הנהגים שדיווחו על התקלה סיפרו שלפני התרחשותה החל מד הדלק שלהם "להתנהג באופן מוזר" ולתת קריאות משתנות ולא מדויקות, או שנדלקה נורת אזהרה בלוח המכשירים.

    כל המכוניות שנקראו בשלב זה לתיקון נבנו במפעל ההרכבה של פורד במישיגן, ארה"ב, לכן לא מן הנמנע שמדובר בכשל נקודתי של רכיבים שיוצרו על-ידי ספק ספציפי. יחד עם זאת, כדאי להיות ערים לתופעה – גמגום של המנוע או כיבוי ספונטני שלו לאחר נסיעה ארוכה, או כאשר נותר מעט דלק במיכל – היות שהיא עלולה להתקיים גם בדגמים אחרים של כלי רכב שבהם נעשה שימוש באותו סוג של שסתום. מודעות לבעיה יכולה לא רק למנוע תאונה, אלא גם לשלול אפשרויות אחרות כאשר בעל הרכב או המכונאי התקלים בבעיה דומה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורד פוקוס נקראה לתיקון בגלל תקלת שסתום במיכל הדלק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.