• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פורד מחיה מחדש את המותג 'ויניאללה' במטרה לבדל גרסאות יוקרתיות של דגמים סדתיים

    בתערוכת פרנקפורט הקרובה, שתיפתח בשבוע הבא, תציג פורד את 'מונדיאו ויניאללה' (Vignale), גירסת קונספט מאובזרת וממותגת של המכונית הסדרתית שלה, אשר תהפוך למכונית אמיתית בשנת 2015.

    'ויניאללה' הוא שמו של בונה מרכבים איטלקי, סדנה ששיפרה ושידרגה גרסאות שונות של מכוניות מתוצרת 'פיאט', 'לנצ'יה', 'אלפא-רומיאו', 'מזראטי', 'פרארי' ואפילו 'טטרה' הצ'כית בין השנים 1948-1969 בטרם נרכשה על ידי חברת 'דה-תומאסו' וחדלה מפעילות בשנת 1974.

    לאורך השנים השתמשה פורד במותג מוכר יותר, 'ג'יה', על שמה של אחת מסדנאות העיצוב ושיפורי-המרכבים הגדולות יותר, ודאי מפורסמות יותר, באיטליה, אם כי בעשורים האחרונים נעשה שימוש במותג האיטלקי החשוב הזה רק כדי לבדל את גרסאות האיבזור היקרות.

    כעת מבקשת פורד לבדל את עצמה בתוך נישה חדשה, יוקרתית ויקרה יותר באופן משמעותי, אשר תציע לא רק רמות איבזור גבוהות אלא גם סט שלם של שירותי פרימיום עבור הלקוחות.

    לדברי אנשי פורד, סקרים שלהם גילו שבין 10-15% מלקוחותיהם האירופיים מוכנים לשלם יותר כדי לבדל את עצמם ואת מכוניותיהם ולקבל מוצרים ושירותים משודרגים, ולטובתם הם בונים את תת-המותג היוקרתי 'ויניאללה'.

    אפשר כמובן לתהות מדוע בחרו אנשי פורד לשלוף מתהום הנשייה מותג המוכר רק לקומץ יודעי ח"ן, בונה מרכבים שפעל לא הרחק מטורינו, איטליה,  במשך כשני עשורים בלבד, אבל יכול להיות שהניחוח האיטלקי של השם Vignale (מבוטא וי-ניאה-לה) עושה, לדעתם, את הרושם היוקרתי המתאים.

    ראוי לזכור שגרסאות יקרות ומאובזרות של מכוניות מייצרות עבור יצרני הרכב מתח רווחים גבוה משמעותית מזה הנהוג בפלחי השוק העממיים, וזו הסיבה שכל יצרני הרכב מנסים למצב את מותגיהם גבוה ככל האפשר.

    במהלך תהליך ההתייעלות שבו החלה פורד העולמית בשנת 2005-2006, ואשר הציל אותה מן המשבר הכלכלי של 2008-2009, מכרה החברה את שלל מותגי היוקרה האירופאים שבהם החזיקה – וולבו, לנד-רובר, יגואר ואסטון-מרטין, כדי להתרכז במותגי הליבה שלה ולהשקיע בפיתוח דגמים חדשים.

    אלא שתוך כדי כך גם נאלצה לזנוח את שוק היוקרה האירופאי הרווחי, והותירה אותו בזרועותיהן של קבוצת פולקוואגן (עם פולקסוואגן, אאודי, פורשה, למבורגיני ובוגאטי), פיאט (ששבה להשקיע באלפא-רומיאו ולנצ'יה) ומותגי הפרימיום הגרמנים מרצדס וב.מ.וו – מיני, שיוצרים עוד ועוד מכוניות קטנות, יחסית, ורווחיות ביותר.

    מונדיאו ויניאללה, שתאובזר בנדיבות עם תא נוסעים מפואר, מדופן בעור משובח ועתיר איבזור, תבודל חיצונית מאחותה העממית ראשית לכל בכך שלא תישא את שם המותג 'מונדיאו', כמו גם בסממנים חיצוניים כמו שבכת-כרום קדמית וסט תואם של ידיות-דלתות ומראות-צד.

    כמו פולקסוואגן בשעתו, כאשר השיקה את 'פייתון', פורד בונה מגוון רחב של שירותי פרימיום "חוסכי זמן" שאמורים ליצור עבור הלקוחות "חוויה דומה לזו המוכרת משירותי הפרימיום במחלקות עסקים בטיסות".

    מונדיאו 'ויניאללה' סדרתית צפויה להופיע בשנת 2015, ומיד בעקבותיה צפויות גרסאות דומות של S-MAX ושל 'אדג".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורד מטפסת מחדש אל שוק היוקרה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.