• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קונספט 'אאודי קוואטרו ספורט' חוזר ומבשר על ייצור סדרתי של מכונית-על חדשה עם לפחות 600 כ"ס

    במרכז התצוגה של אאודי בתערוכת פרנקפורט, שתיפתח בשבוע הבא, תוצג מכונית קונספט מהממת שמייצגת את מכונית-הדגל הבאה של החברה: קונספט 'אאודי קוואטרו ספורט'.

    מכונית התצוגה, עם מערכת היברידית שמגדילה את ההספק הכולל של מערכת ההנעה אל כ-700 כ"ס, מאיצה ל-100 קמ"ש תוך 3.7 שניות ומגיעה למהירות מירבית של כ-190 קמ"ש, אבל יכולה גם לנסוע לאורך כ-50 ק"מ בכח החשמל בלבד.

    אאודי הציגה מכונית קונספט דומה, עם שם זהה, בתערוכת פריז 2010, והמכונית החדשה מבוססת עליה במידה מסויימת. אלא שבאותה תקופה סבלה הכלכלה העולמית בכלל, וכתוצאה מכך גם שוק הרכב בפרט, מן המיתון שהחל ב-2008-2009, וסביר שתוכניות גרנדיוזיות כמו 'קוואטרו ספורט' הוקפאו.

    אאודי טרם פרסמה פרטים מלאים אודות מכונית הקונספט החדשה, כך שחלק מן הדברים שמובאים כאן מוגדרים עדיין בגדר השערות בלבד, אבל כנראה שלא נאלץ להמתין זמן רב מידי לחשיפה: אאודי ודאי תקיים מסיבת עיתונאים אינטרנטית עוד לפני החשיפה הרשמית בפרנקפורט.

    ככל הידוע כרגע, 'קוואטרו ספורט' מופיעה לרגל חגיגות ה-30 למחלקת 'קוואטרו' של אאודי (הקונספט המקורי הוצג לרגל 30 שנים למערכת ההנעה הכפולה של אאודי שנושאת את אותו שם), והיא מבוססת על הפלטפורמה הרגילה אך המחוזקת והמשודרגת של RS5 (להבדיל מהקונספט המקורית שהתבססה על פלטפורמה מקוצרת שלה).

    מכונית התצוגה מונעת באמצעות מנוע ה-V8 החדש, בנפח 4.0 ליטר, שמניעה את RS7 החדשה, אולם בקונספט הוא מתוגבר כך שהוא מספק 600 כ"ס ו-60 קג"מ של מומנט ובנוסף לכך גם במערכת היברידית שמצרפת 140 כ"ס וכ-50 קג"מ של מומנט באמצעות מנוע חשמלי א-לה-הונדה (שמותקן בין המנוע לתיבת ההילוכים).

    המכונית עצמה, בעיצוב פוער פיות, בנויה ברובה מחומרים מרוכבים ומאלומיניום, היא ארבעה מושבית ובסיס הגלגלים שלה ארוך (275 ס"מ) כך שכנראה שגם לנוסעים במושב האחורי שלה לא יהיה צפוף.

    גרסת ייצור סדרתית של המכונית צפויה להיבנות בגרמניה בעיר נקארסאולם הסמוכה לשטוטגארט, שם נמצא מערך הפיתוח ומפעל הייצור של מחלקת 'קוואטרו', ושם גם מורכבות R8 וכל מכוניות ה-RS השונות של אאודי.

    המכונית צפויה להאיץ ל-100 קמ"ש בתוך כשלוש שניות, ותג המחיר שלה, הגבוה ביותר במגוון דגמי אאודי, צפוי לנוע סביב ה-195,000 דולר.

    בסמוך לקונספט החדש צפויה אאודי להציג גם את גרסת הייצור של A3 קבריו, שמבוססת על A3 סדאן ומיוצרת לצידה בהונגריה, וכן מתיחת פנים ל-A8.

    ב-A8 הופחת משקל המכונית, שודרג ממשק המשתמש ונוספו מערכות סיוע לנהג, והיא תוצע עם מנועים בעלי הספק משופר.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אאודי עם כל הכח

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.