• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    קבוצת פולקסווגן הגרמנית מנהלת שיחות אינטנסיביות עם ענקית הטכנולוגיה הסינית 'וואווי' אודות רכישת חטיבת הנהיגה האוטונומית שלה בעסקה שערכה נאמד במיליארדי אירו לא מעטים.

     

    פולקסווגן תרכוש את חטיבת הנהיגה האוטונומית של וואווי
    מספר יצרניות רכב וחברות טכנולוגיה מובילות השקיעו בעשור האחרון מאות מיליארדי דולרים בנהיגה אוטונומית, וכולן רודפות אחרי הגביע הקדוש החמקמק הזה, שנראה כאילו הוא מתרחק והולך. גם קבוצת פולקסווגן מנסה את כוחה בתחום הזה באמצעות צד שלישי, וזאת כאחת המשקיעות ובעלות 40% מן המניות בחברת הסטרטאפ האמריקנית 'ארגו', שמפתחת נהיגה אוטונומית. פורד האמריקנית, שהקדימה את פולקסווגן בהשקעה ב'ארגו', מחזיקה גם היא 40% מן הבעלות בחברה. בספטמבר האחרון חשפו ארגו, פולקסווגן ופורד טנדר חשמלי עם יכולות נהיגה אוטונומית.

    אך בשבוע שעבר צוטט מנכ"ל פולקסווגן, הרברט דיאס, שהכריז שלהערכתו תעשיית הרכב תספק נהיגה אוטונומית "נרחבת" בתוך 25 שנים, ושפולקסווגן מחפשת כל הזמן שותפויות חדשות שמטרתן "להרחיב את העצמאות שלה בתחום התוכנה".

    ככל הידוע, מגעים בין פולקסווגן לוואווי מתנהלים מזה חודשים לא מעטים, אולם בשנה שעברה נדמה היה ששתי החברות שוקלות להקים יחד מיזם משותף בתחום הזה. כעת נראה שהחטיבה כולה תהיה בבעלות פולקסווגן או בשליטתה, אבל שתי האפשרויות מתגלגלות במקביל: גם מיזם משותף וגם חברה בבעלות גרמנית מלאה. בכל מקרה, ואווי תספק את הטכנולוגיה ואת הקניין הרוחני, ובכלל זה IP שהוטמע על שבב ייעודי, וגם לא מעט עובדים בכירים שינהלו או יתמכו בחטיבה החדשה. וואווי הקימה את חטיבת הרכב האוטונומי שלה בשנת 2019 תחת יחידה עסקית שנקראת "פתרונות רכב חכם", ומזה יותר משנתיים עסקו הסינים בהכחשת שמועות לפיהן הם מתכננים לייצר בעצמם כלי רכב. אנשי וואווי אמרו שוב ושוב שהשאיפות שלהם בתחום הרכב הן להיות "בוש של סין" (בוש היא ספקית החלקים הגדולה ביותר בעולם לתעשיית הרכב, עם התמחות מיוחדת באלקטרוניקה ובמערכות נשלטות אלקטרונית).

    לוואווי יש שיתוף פעולה טכנולוגי עם יצרנית הרכב הממשלתית הגדולה מבייג'ין – BAIC, באמצעות מותג הרכב החשמלי וה"טכנולוגי" שלה – Arcfox, ולפי התוכניות שהיא פרסמה בעבר היא התכוונה להרחיב השנה את צוות המו"פ שלה בסין ל-2,000 עובדים.

     

    מבחינת פולקסווגן יש שלוש סיבות חשובות להשקעה מקבילה, של הרבה מאד כסף, בשני מיזמים מקבילים בתחום ש"שותה" כל כך הרבה כסף ועתידו מעט מעורפל. ראשית לכל – כך היא יכולה לפזר סיכונים ולהגדיל את הסיכויים שלה למובילות טכנולוגית בתעשייה. שנית, פולקסווגן היא יצרנית הרכב הזרה עם נתח השוק הגדול ביותר בשוק הרכב הסיני, וזה גם השוק הגדול ביותר עבור פולקסווגן עצמה מבחינת מספר מכירות. שלישית – ממשלת סין תומכת בתעשייה המקומית שלה וחברות הטכנולוגיה הסיניות נחושות להשיג מובילות טכנולוגית. פולקסווגן לא יכולה להפקיר את הזירה הזאת ל"גוגל הסינית" – ענקית הטכנולוגיה 'באידו' אשר מקיימת מיזם משותף עם ג'ילי, או ל"אובר הסינית" – 'דידי', שמושקעת במיזם משותף עם יצרנית הרכב BYD.

    מדיווחים בסין עולה שפרטים נוספים, אולי אפילו רשמיים, אודות שיתוף הפעולה הזה יפורסמו מעד לסוף חודש מרץ. עם זאת, מקורות בסין – אולי מתוך ידיעת דבר ואולי בכוונה להפעיל קצת לחץ – דיווחו גם שוואווי ניהלה, ואולי עדיין מנהלת, שיחות דומות גם עם יצרניות רכב אחרות.

     

    The post פולקסווגן תרכוש את חטיבת הנהיגה האוטונומית של וואווי appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן תרכוש את חטיבת הנהיגה האוטונומית של וואווי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.