• Ad
  • פולקסווגן טאוס מרחיב את היצע הקרוסאוברים

    פולקסווגן חשפה את שמו של רכב השטח הקטן החדש שלה, טאוס. לנו הוא מזכיר שכיום אפשר לייבא לישראל כלי רכב עם תקינה אמריקנית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פולקסווגן תרחיב בקרוב את היצע הקרוסאוברים שלה בשוק הצפון אמריקני עם 'טאוס' – קרוסאובר קטן בממדיו מ'טיגואן', ויחד עם זאת לא פחות מעניין. בשבוע שעבר חשפה היצרנית הגרמנית תמונות טיזר ופרטים ראשונים לקראת ההשקה הרשמית של טאוס, שתתקיים ב-13 באוקטובר.

     

     

    לפני שמתלהבים אל לנו לשכוח שפולקסווגן השיקה בשנה האחרונה בישראל את המיני-קרוסאובר T-Cross שמבוסס על פולו, אבל ויתרה על T-ROC שמבוסס על גולף, כיוון שלא הצליחה לתמחר אותו באופן שישתחל טוב מתחת ל'טיגואן'. 'טאוס' פחות א יותר מקביל ל-T-ROC מבחינת ממדיו ולכן לא ברור אם יש לו מקום בהיצע האירופאי או הישראלי של היצרנית. בנוסף, טאוס ייוצר במפעל של פולקסווגן במקסיקו, באותם אולמות שעד לא מכבר יוצרה בהם חיפושית "החדשה", ומכיוון שהוא מיועד בעיקר לארה"ב וקנדה הוא ייוצר בתקינה אמריקנית.

    מצד שני, בימינו אפשר לייבא לישראל גם כלי רכב שמיוצרים בצפון אמריקה בתקינה אמריקנית, ואולי, רק אולי, הייצור במקסיקו והמשלוח לישראל יהיו פחות יקרים מן הייצור בגרמניה (ואולי יהיו גם שיקולים אחרים של עומס על קווי ההרכבה).

    כדאי גם לשים לב שלא מעט יצרניות רכב מעבות בימינו את סל הקרוסאוברים שלהם גם במקומות שבהם מתקיימת לכאורה קניבליזציה, למשל כמו אצל קיה בין 'אקסיד', 'סלטוס' ו'סטוניק', או כמו בין 'וניו' החדש של יונדאי לבין 'קונה'. אז ייתכן שביחסים בין פולקסווגן לבין חברת צ'מפיון מוטורס שמייצגת אותה בישראל אין עדיין מקום או היגיון מסחרי במוצר צפון אמריקני, אבל לעולם אסור לומר לעולם לא.

    כאמור, טאוס, ייחשף רשמית ב-13 באוקטובר, ואז גם נדע עליו הרבה יותר, אבל בינתיים אפשר לומר שהוא מבוסס על הגרסה המוקטנת של פלטפורמת MQB המודולרית, ושהוא מצטרף אל שני קרוסאוברים חדשים/מחודשים שהשיקה היצרנית הגרמניה בארה"ב לאחרונה: אטלס קרוס ספורט ומתיחת הפנים של טיגואן. אפשר לשער שבגרסה הבסיסית של טאוס יניע מנוע טורבו-בנזין ארבעה צילינדרי קטן, בנפח 1.0 או 1.5 ליטר, את הגלגלים הקדמיים, ושגרסאות יקרות יותר יציעו מנועים חזקים והנעה כפולה.

     

     

    טאוס נקרא על שמה של עיירה בת 6,000 תושבים עם היסטוריה של 400 שנים במדינת ניו-מקסיקו שבארה"ב, ובסמוך לה ישנם ממצאים שמעידים על התיישבות אינדיאנית בת כאלף שנים. דן בארון, ראש עיריית טאוס, צוטט בהודעה לעיתונות של פולקסווגן כשאמר "זאת הזדמנות נהדרת עבור הקהילה שלנו לחלוק את ההיסטוריה והתרבות העשירה שלה לצד פולקסווגן". בהקשר זה מעניין להזכיר שעיירה קטנה אחרת בצפון אמריקה, קודיאק שבאלסקה, זכתה לפני שנים אחדות להנצחה בשמו של הקרוסאובר הגדול של סקודה.

    מה שיותר חשוב זה שטאוס ייוצר במדינת מקסיקו וזה מבטיח, לפחות עבור השוק הצפון אמריקני – מחיר אטרקטיבי.

     

     

    בשלב זה אפשר להתרשם רק מצלליתו של טאוס ומן העיצוב הייחודי של תאורת ה-LED שלו, ולהעריך שהקווים הכלליים שלו דומים – אך ממש לא זהים – לאלה של טיגואן המתוח שנחשף מוקדם יותר השנה. למעשה הוא נראה דומה הרבה יותר לפולקסווגן אטלס הגדול.
    ואם כבר הזכרנו את אטלס, נזכיר רק שהקרוסאובר הגדול הזה, עם שלוש שורות מושבים, מיוצר במפעל של פולקסווגן בעיר צ'טנוגה שבטנסי, ארה"ב, ושמנכ"ל פולקסווגן אמריקה, סקוט קיוך, אמר בעבר שהחברה שוקלת אפשרויות יצוא של אטלס גם אל מחוץ לאמריקה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.