• Ad
  • פולקסווגן שמה גז עם חטיבת המכוניות החשמליות שלה, ותציג בתוך פחות משנה מכונית חשמלית סדרתית בגודל של גולף
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לקראת סוף השנה הבאה תשיק פולקסווגן מכונית חשמלית חדשה וסדרתית אשר תימכר בארה"ב ובאירופה כדגם 2018.

     

     

    המכונית הזאת תהיה קומפקטית, פחות או יותר בגודל של גולף, אבל יהיה לה תא מטען גדול – בנפח של מכונית משפחתית גדולה כמו פאסאט, וטווח הנסיעה שלה יהיה דומה לזה של מכונית נוסעים ממוצעת שמונעת במנוע בנזין – כלומר בין 400 ל-600 ק"מ בין טעינות מצברים.

    דברים אלה אמר בשבוע שעבר מנכ"ל חטיבת פולקסווגן, הברט דיאס, בראיון למגזין הגרמני הנחשב Wirtschafts Woche, וזה לא הכל. דיאס אמר גם שפולקסווגן תציג בתערוכת פריז הקרובה, בעוד כחודש וקצת, אב טיפוס של המכונית הזאת ולו טווח נסיעה מוצהר של 480 ק"מ.

    הדגש ששם דיאס על טווח הנסיעה מובן, שהרי זאת המגבלה המשמעותית ביותר כיום של מכוניות חשמליות ואחד המחסומים מפני רכישתן, אבל גם לעניין נפח המטען יש חשיבות היות שהוא רומז על כך שהסוללות יותקנו בחלקה התחתון של המכונית ולא יגזלו מנפח ההטענה שלה. מכאן אפשר גם להסיק שמדובר בדור חדש של מכוניות חשמליות אשר לא מפותח כהסבה של מכונית קיימת אלא דומה הרבה יותר לקונספט של ב.מ.וו. עם i3.

    מבול חשמלי

    "האסטרטגיה החשמלית" של פולקסווגן הואצה אולי בגלל פרשת 'דיזלגייט', אבל אינה מנותקת מן המאמצים של יצרניות אחרות בתחום, כמו זו של מרצדס אשר הכריזה לאחרונה על הקמת תת-מותג של מכוניות חשמליות.

    כפי שדיווחנו כאן, קבוצת פולקסווגן עובדת כרגע על פיתוחם של למעלה משלושים דגמים חדשים של מכוניות חשמליות בגדלים שונים והיא אף "מפנה מקום" עבורם במסגרת תכנית לסיום מוקדם של ייצור מספר דגמים שמוכרים לנו כיום.

    כדי לעמוד ביעד של 30 דגמים חשמליים עד לשנת 2025 מתכוונת קבוצת פולקסווגן לחשוף מעתה ועד למועד המתוכנן בין שניים לשלושה דגמים חשמליים בכל שנה, כך שהקומפקטית החשמלית של פריז היא בבחינת "סנונית ראשונה". לפי אותה תכנית מתכוונת הקבוצה לבנות ולמכור בין 2 ל-3 מיליון מכוניות חשמליות בכל שנה בתוך פחות מעשור.

    פולקסווגן גם מתייחסת אל הפיתוח של סוללות חשמליות והייצור שלהם כאל נכס אסטרטגי של יצרניות רכב, וככל הנראה היא לא מתכוונת להפקיד אותו בלעדית בידי ספקים חיצוניים כדי שלא להיות תלויה בהם. החברה הכריזה לאחרונה על השקעה של 10 מיליארד (!) אירו בהקמת מפעל ייצור לסוללות, ודיאז אמר בראיון שמפעל כזה יוקם ככל הנראה בגרמניה עצמה.

    דיאס הבטיח גם שמחירה של הקומפקטית החדשה יהיה דומה פחות או יותר לזה של מכונית בעלת מנוע דיזל, אבל עלויות האחזקה שלה יהיו נמוכות בהרבה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן בפריז: חשמלית עם טווח של 480 ק"מ

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.