Ad

סוף עידן המכונית שאנחנו מכירים: פולקסווגן עושה אוברול

קבוצת פולקסווגן תפסיק בשנים הקרובות את הייצור של כ-12% מכלל הדגמים שלה, ותחליף אותם בדגמים חדשים של מכוניות חשמליות ואוטונומיות. המטרה: להוביל את תעשיית הרכב בתחומי המכוניות האוטונומיות, התחבורה השיתופית וההנעה הידידותית לסביבה
אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin

מי שחושב שמכוניות חשמליות ואוטונומיות הן משהו שרק הנכדים שלו ינהגו בהן חייב להיות מצויד כבר בנכדים שעומדים לקבל בקרוב רישיון נהיגה: מכוניות חשמליות מייצור סדרתי נמצאות כבר "מעבר לפינה", וקבוצת פולקסווגן מתכוונת לפנות להן מקום באולמות התצוגה שלה כבר במהלך העשור הקרוב.
פולקסווגן אפ חשמליות

 

על פי דיווח שפורסם בסוף השבוע בעיתון הגרמני הנחשב Handelsblatt, קבוצת פולקסווגן מתכננת את הפסקת הייצור של כ-40 מבין 340 הדגמים השונים שהיא מייצרת, כלומר כ-12% מכלל דגמי פולקסווגן, אאודי, סיאט וסקודה שאנחנו מכירים כיום.

הפסקת הייצור של דגמים אלה, והחלפתם במכוניות חשמליות, היברידיות-נטענות ומימניות, וכן במכוניות אוטונומיות (שרובן, ולפחות ה"עירוניות" שבהן, יהיו ככל הנראה חשמליות), נובעת מן האסטרטגיה שהציגה הקבוצה ביום חמישי האחרון, לפיה היא מתכוונת להיות יצרנית הרכב המובילה בעולם בתחומים אלה החל בשנת 2025.

פולקסווגן החלה לעבוד התכנית האסטרטגית החדשה שלה מיד לאחר התפוצצות "פרשת דיזלגייט" בספטמבר שעבר והחלפת הצוות הניהולי שלה שנגרמה כתוצאה מכך.

ביום חמישי האחרון, תחת הכותרת "יחד – אסטרטגיה לשנת 2025", הציג מתיאס מולר, מנכ"ל הקבוצה, את עיקריה של "תכנית שמטרתה להפוך את פולקסווגן לספק המוביל בעולם של ניידות ברת קיימא". התכנית האסטרטגית המפורטת, בחלוקה למותגים השונים של הקבוצה ולחטיבות האחרות שלה, ו"מגובה באמצעים הספציפיים (למימוש שלה) וביעדים הכלכליים" – תוצג לדברי החברה עוד לפני סוף השנה הנוכחית.מתיאס מולר מנכל פולקסווגן 005

בעת הצגת התכנית אמר מולר שמדובר בתהליך השינוי הגדול ביותר בהיסטוריה של החברה, וש"הושם דגש על מהפיכה בליבה העסקיות ועל מקורות פוטנציאליים חדשים להכנסות".

בין השאר מתכננת פולקסווגן להציג יותר מ-30 כלי רכב חשמליים חדשים עד לשנת 2025 – מהם היא מקווה למכור עד אז בין שניים לשלושה מיליון יחידות.

חלק חשוב נוסף בתכנית הזאת זהה בעיקרו לתכנית שהציגה ג'נרל מוטורס בינואר השנה, וזאת כניסה מאסיבית לעולם "שירותי הניידות" – כלומר לתחום התפעול של ציי רכב שיתופיים להשכרות קצרצרות (כמו 'קאר-טו-גו'), ולשירותי הסעה שיתופית דוגמת 'אובר'.
פולקסווגן מסתכלת קדימה

 

סך ההשקעות של הקבוצה בהתאם לתכנית האסטרטגית שהוצגה נאמד בעשרות מיליארדי דולרים, אולם קברניטיה חוזים הכנסות שישיגו תשואה של 7 עד 8 אחוזים להשקעה הזאת, ושל יותר מ-15 אחוזים בחטיבת הרכב.

מנכ"ל פולקסווגן, מתיאס מולר, אמר בעת הצגת האסטרטגיה ש"קבוצת פולקסווגן תהיה ממוקדת יותר, יעילה, חדשנית, מונחת-לקוח וברת קיימא, ותתמקד ביצירת צמיחה רווחית".
מולר לא ניסה להסתיר את העובדה שהמהלך נובע, לפחות בחלקו, מהסטירה שחטפה החברה בגלל "פרשת דיזלגייט" אלא בדיוק להיפך, הוא אף הדגיש את העובדה הזאת כאשר אמר: "התכנית תדרוש מאיתנו – בעקבות המכה הקשה (שספגנו) כתוצאה מנושא הדיזל – ללמוד מהטעויות שנעשו, לתקן ליקויים, להקים תרבות ארגונית פתוחה ומונחה על-ידי יצירת ערך, ולהשריש את השאיפה לשלמות".

כאמור, במסגרת התכנית הוצגה העובדה שהקבוצה תשיק בעשור הקרוב "יותר מ-30" כלי רכב חשמליים טהורים שמופעלים באמצעות סוללות, וזאת מתוך הנחת עבודה שכלי רכב כאלה יהוו בעתיד "כרבע מהיקף שוק מכוניות הנוסעים העולמי". במקביל לפיתוח הדגמים עצמם תשקיע פולקסווגן בפיתוח עצמי של טכנולוגיות הסוללות שנדרשות כדי להפעיל אותם.

במקביל, החברה תפתח בעצמה, "בתוך הבית", גם את הטכנולוגיה שנחוצה למכוניות אוטונומיות, וזאת כבר עד לסוף העשור.

כמו ג'נרל מוטורס, גם פולקסווגן מקימה "חטיבת פתרונות ניידות", שאותה היא מגדירה כ"אבן הבניין השנייה באסטרטגיה", וחטיבה זאת מוקמת מראש כחטיבה שתטפל במקביל בכל מותגי הקבוצה.
בין השאר, החטיבה תהיה אחראית על תחומים כמו "מוניות רובוטיות" (robotaxis), שיתוף מכוניות ו'תחבורה לפי דרישה'. את הצעד הראשון לכיוון זה ביצעה החברה בסוף מאי כאשר השקיעה בחברת Gett – הישראלית במקור.

  • Ad
  • Ad
  • Ad