• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הגרסה ההיברידית של גולף, שתוצג בתערוכת ז'נבה, תגיע ארצה בשנה הבאה

     

    פולקסוואגן תחשוף בתערוכת ז'נבה, בשבוע הראשון של מרץ, את גולף GTE, גרסה היברידית-נטענת של גולף.
    כדי להדגיש את הייחוד, לכאורה, של GTE בין מכוניות היברידיות והיברידיות-נטענות של יצרני רכב אחרים ממתגת פולקסוואגן את ההיברידית החדשה שלה עם סמל ה-GT שמוכר, כמובן, מן ה-GTI אך גם מגרסת הדיזל הספורטיבית – GTD. ביצועי התאוצה של ההיברידית-הנטענת לא יהיו קרובים לאלה של גולף GTI אבל גם לא מאד רחוקים ממנה.
    המערכת ההיברידית של גולף GTE משלבת בין מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר שמספק 150 כ"ס למנוע חשמלי שמספק 102 כ"ס, ויחד מספקים השניים 204 כ"ס וכ-36 קג"מ של מומנט.
    טווח הנסיעה התיאורטי של המכונית הוא 940 ק"מ, מהם 50 ק"מ יכולים להתבצע בכח החשמל בלבד, לאחר טעינה של כ-3.5 שעות ממקור מתח ביתי רגיל, או שעתיים וחצי מעמדת טעינה ייעודית.
    בעת נסיעה "חשמלית" מסוגלת המערכת ההיברידית להגיע למהירות מרבית של 130 קמ"ש ולהאיץ, בשילוב של שני המנועים, מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7.6 שניות. שילוב של שני המנועים מביא את GTE למהירות מרבית של 217 קמ"ש, שלא כמו מכוניות חשמליות והיברידיות אחרות שמהירותן מוגבלת ל-130-150 ק"מ.
    המנוע החשמלי של GTE ממוקם בתוך תיבת ההילוכים האוטומטית שפותחה במיוחד עבור מכוניות היברידיות של הקבוצה. זו מערכת מצמד-משולש בעלת שישה יחסי העברה. בדומה לתיבות המצמד הכפול המוכרות של הקבוצה, גם בתיבה זו מופרדים ומוצמדים ההילוכים באמצעות מצמדים נשלטים אלקטרונית וכל אחד מהם מצמיד קבוצת הילוכים אחרת. במקרה זה אחראי המצמד השלישי לחיבור המנוע החשמלי.
    GTE שוקלת 1,520 ק"ג, כלומר שהמערכת ההיברידית שלה מוסיפה כ-170 ק"ג משמעותיים יחסית למשקלה של GTI, ומתוך אלה כ-120 ק"ג שוקלת הסוללה לבדה.
    צריכת הדלק, התיאורטית כמובן, עליה מצהיר היצרן עומדת על 66 ק"מ לליטר בנזין, ורמת פליטת דו-תחמוצת הפחמן עומדת על 35 גרם לק"מ, כשליש מרמת הפליטה של מכוניות "ירוקות" סדרתיות, שמונעות במנועי בנזין יעילים.
    בארץ צפויה GTE במהלך שנת 2015, ומחירה יהיה תלוי, בין השאר, בהחלטת האוצר בנוגע לפרק הזמן שבו תינתן עדיין העדפת מס למכוניות היברידיות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסוואגן מציגה: גולף היברידית, וספורטיבית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.