• Ad
  • פרשת ההתחממות והשריפות של רכבי פולאריס מתרחבת. הורתה להפסיק באופן מיידי את השימוש והמכירה של רייזר טורבו מדגמי 2016
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    צילומים: יח"צ, youtube

    חברת פולאריס, היצרנית הגדולה בעולם של רכבי שטח, אופנועי שלג וטרקטורונים, הורתה על הפסקה מיידית של שימוש ומכירה של כלים מדגמי רייזר טורבו משנת הדגם 2016, וזאת בגלל סכנת שריפה אפשרית.

     

    פולריס נשרף RZR - 0010
    צילום: youtube

     

    לפולאריס עדיין אין פתרון לבעיה. בהודעתה היא מדווחת שהיא "בוחנת כרגע את פתרון התיקון המקיף", וכאשר זה יימצא היא תשלח לרשת השירות שלה הוראות תיקון ותיצור קשר עם בעלי הרכב. חברת דוד לובינסקי, יבואנית פולאריס לישראל, טרם קיבלה הודעה מן היצרן בעניין זה, אולם להערכת היבואן מדובר לכל היותר ב-100 כלים שנמכרו בישראל ב-2016.

    אנשי פולאריס מדגישים שעד למציאת הפתרון וביצוע התיקון (בחינם כמובן) אסור לבעלי הכלים להשתמש בהם, ואסור לסוחרים ולאנשי המכירות שקשורים לחברה למכור כלים כאלה.
    החברה גם מבטיחה לעדכן את הלקוחות באתר האינטרנט שלה בדף הקריאות לתיקון בכתובת : www.polaris.com/en-us/company/rzr-recall

     

     

    קריאה זאת לתיקון מגיעה בזמן מאד לא נוח עבור פולאריס היות שהיא השלישית ברצף שהחל בחודש אפריל האחרון וכולו נוגע להתחממות-יתר של כלים מדגמי רייזר וריינג'ר, ולשריפות שהתרחשו בהם.

    בכל מקרה, עם ובלי קשר לכשל בתכנון של הכלים האלה ו/או בחלפים שבהם נעשה שימוש ו/או בייצור שלהם – בפולאריס מתריעים גם מפני מצב שבו בעלי כלים משתמשים בהם כאשר הם נושאים איתם מכלי דלק לצורך תדלוק בשטח. מצב כזה, כמובן, עלול להפוך סיטואציה מסוכנת לקטלנית, ובפולאריס מבקשים להימנע ממנה.

     

    פולריס RZR - 0030

     

    ב-28 ביוני השנה קראה פולאריס לתיקון בארה"ב ל-43,000 כלים מדגמים שונים של ריינג'ר 570 בני שנות הדגם 2015 ו -2016 (בעלי שניים וארבעה מושבים) אשר יוצרו במכסיקו. זאת בגלל שבעה מקרים מתועדים של התחממות יתר והתלקחות שבהם – כך פולאריס דיווחה לרשויות – לא נפגע אף אדם. עם זאת, פולאריס ייעצה לבעלי הריינג'רים הללו להפסיק מידית את השימוש בהם וליצור קשר עם רשת השירות לצורך תזמון של תיקון.

    מהלך זה התקיים כחודשיים בלבד לאחר מספר סבבים של קריאות לתיקון שבהם זומנו בארה"ב יותר מ-160,000 כלים מדגמי פולאריס רייזר, וזאת לאחר כמאה ושישים מקרים מתועדים של שריפות שבהם נפצעו כתשעה עשר משתמשים ונערה אחת, בת כ-15 נהרגה.
    במסגרת קריאה זו לתיקון זומנו גם בישראל, באפריל האחרון, 746 כלים מדגמי רייזר 900 ו-1000 משנות הדגם 2013-2016.

    בהודעתה של פולאריס למשרד התחבורה בהקשר זה נאמר שמספר מרכיבים שונים (שחלקם תקולים רק בחלק מן הדגמים ואחרים בכולם) גורמים ל"חשש לחימום מערכת פליטה עקב כיול לקוי במערכת המנוע", ובמסגרת הקריאה לתיקון יטופלו "אטם תיבת נתיכים שעלול לגרום לכניסת מים לתיבת נתיכים", "צינור נשם למיכל דלק מכופף / סתום", מיישר זרם וכן מגן החום של האגזוז.

    כל בעלי הרכב הישראלים אמורים היו לקבל הודעה בדואר ובכל מקרה, כאמור, לקוחות יכולים לבדוק אם רכבם כלול בתיקון כאשר יקלידו את מספר השלדה שלו באתר האינטרנט של היצרנית, בכתובת www.polaris.com/en-us/company/rzr-recall (אפשר גם להתקשר למוקד שרות הלקוחות של היבואנית לישראל בטלפון 03-6710307).

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולאריס עוצרת את מכירות הרייזר בגלל שריפות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.