• Ad
  • הצצה לקרוסאובר הדו-גלגלי של הונדה

    הונדה משחררת טיזר ראשון של קטנוע ההרפתקאות העירוני שיושק בשנה הבאה, ככל הנראה תחת השם ADV
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כאשר בוחנים את התופעה הדרמטית ביותר בעיצוב מכוניות בשני העשורים האחרונים – המעבר לקרוסאוברים – אי אפשר להתעלם מן העובדה שמיזוג בין קטגוריות שונות הוא נשמת אפה של תעשיית האופנועים מאז שנות החמישים של המאה הקודמת ועד ימינו.

     

    0064 ADV טיזר הונדה

     

    קשה לספור כמה קטגוריות ותתי קטגוריות של כלים דו-גלגליים נוצרו במהלך 60 השנים האחרונות, מאז הקאסטומים של אחרי מלחמת העולם השנייה ועד ל'סופרמוטו' ו'פאנדורו', ו'סקרמבלר', 'טריאלקרוס' או 'ספורט-טורינג', 'סופרספורט' או 'היפרספורט' – או כל מיני ביטויים וכינויים אחרים לכלים שמצד אחד מבקשים להיות רב-שימושיים ומצד שני להתמחות ביכולות ספציפיות.

    לכל יצרנית אופנועים מכובדת בימינו יש לפחות כמה גרסאות של אותו אופנוע פחות או יותר (שלדה, מכלולי הנעה) שמתחפשות למשהו נוסף, אבל אפילו בתוך כל המגוון העצום הזה הרושם הוא שהונדה מבשלת לנו משהו נחמד במיוחד שיהפוך למקור השראה גם ליצרניות אחרות.

    אין זה סוד שקטנועים, ולכל הפחות אופנועים בעלי תמסורת אוטומטית, הם כלי הרכב היותר שימושיים ונוחים לרכיבה עירונית, וגם הפופולריות לה זוכים לאחרונה אופנועי אנדורו מגודלים לא דורשת הוכחה.

    על הרקע הזה מתכוונת הונדה להשיק בתחילת השנה הבאה את הקרוסאובר הדו-גלגלי העירוני האולטימטיבי: "קטנוע אנדורו", או "קטנוע אדוונצ'ר" שייקרא בסבירות רבה ADV – ואותו היא חשפה הלילה בסרטון טיזר ראשון.

     

    0067 ADV טיזר הונדה

     

    כדרכם של טיזרים גם זה של הונדה חושף מעט מאד, אבל עדיין יש בו מספיק בשר כדי להצית את הדמיון (מעבר לעובדה שהוא מדליק בפני עצמו).

     

     

    הסיסמה שפותחת את ההופעה היא "האופקים שלך הולכים להשתנות לנצח", והיא בהחלט הולמת את מה שנראה כמו כלי מספיק מרשים כדי להיחשב למקביל הדו-גלגלי של קרוסאובר פוזאיסטי אשר מספק יכולות שימושיות ברכיבה עירונית יחד עם האפשרות לרכיבות בינעירוניות.

    על הפוזה אחראים לא רק העיצוב הזקוף ותנוחת הישיבה הגבוהה אלא גם לא מעט פרטי עיצוב שבהם אפשר להבחין בקליפ, כמו גלגלי חישורים גדולים עם צמיגי שטח מחוספסים, 'פיירינג' מלא עם משקף גבוה ומפלט גדול בסטייל של אופנועי אנדורו גדולים.

     

    0065 ADV טיזר הונדה

     

    עצם הופעתו של ADV לא מפתיעה – הוא הוצג לראשונה כקונספט בתערוכת מילאנו והוא מבוסס על המכלולים העיקריים של הונדה NC750X ושל 'אינטגרה', לכן גם מבחינת עלויות הפיתוח לא מדובר במאמץ מטורף.

    למרות זאת – לא צריך לצפות למחיר שווה לכל נפש, וגם לא ליכולות שטח גבוהות במיוחד: מרווח הגחון לא נראה מאד מרשים ותנוחת הישיבה היא בכל זאת כזאת שמתאימה יותר לקטנוע.
    אבל בואו לא נשכח שהייעוד העיקרי של כלי כזה הוא ממילא רכיבה עירונית וכל השאר הוא מה שכל קרוסאובר אמור לתת לנו: פוזה (ותחושה של "אם אני רוצה אני יורד לשטח").

     

    0068 ADV טיזר הונדה

     

    המכלולים המכאניים, כאמור, מוכרים וכוללים תמסורת רציפה שמחוברת למנוע דו-צילינדרי בנפח 745 סמ"ק שיספק סביב ה-54 כ"ס. הונדה הגישה באירופה בקשה לרישום השם המסחרי ADV לשימוש באופנועים, לכן סביר שזה יהיה שם הדגם. הונדה מבטיחה לפרסם פרטים נוספים, אולי מלאים, בסוף אוגוסט.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.