• Ad
  • עצה מאחד שיודע: כך המכונית שלכם תשרוד לנצח

    אנשים רבים פוחדים מתקלות ומהוצאות גבוהות במוסך ולכן מקפידים לרכוש רק מכוניות חדשות ומחזיקים בהן לא יותר מ-3-4 שנים. מעבר לעובדה שזה מאוד לא הגיוני מבחינה כלכלית, מסתבר, כמו שמסביר ארוו גורדון שנסע ב-50 השנים האחרונות 5 מיליון קילומטרים עם הוולוו שלו, שעם מעט הקפדה על כמה כללים פשוטים ניתן לשמור על המכונית במצב מצוין כמעט לנצח
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    29384לפני 50 שנה בחור צעיר מלונג איילנד שבניו יורק בשם ארוו (ארווין) גורדון נכנס לסוכנות וולוו המקומית ופינק את עצמו ב-P1800 קופה הידועה גם בכינוי "וולוו מלאך", על שם סדרת הטלוויזיה "המלאך" בכיכובו של רוג'ר מור בה זכתה לזמן מסך מכובד.
    גורדון היה בטוח כי יחזיק בוולוו מספר שנים ויתקדם לדגם הבא, אך לעתיד היו תוכניות אחרות. השנים חלפו וגורדון פיתח יחס מיוחד ליפהפיה השוודית באדום והחליט להזדקן איתה.
    עם זאת, בניגוד לאנשים רבים הנקשרים למכונית שלהם ומחליטים לשמר אותה כרכבי אספנות, גורדון המשיך להשתמש בוולוו כרכב יומיומי.

    במשך שנים רבות גורדון עבד כמורה למדעים בבית ספר המרוחק 200 ק"מ מביתו, דבר שהוביל יחד עם חיבתו למסעות דרכים לצבירת קילומטראז' חריגה.
    בשנת 1987 הראה הספידומטר של ה-P1800 מיליון מייל (1.6 מיליון קילומטרים) ו-11 שנים מאוחר יותר, בשנת 1998, הוולוו האדומה נכנסה לספר השיאים של גינס לאחר שצברה 2.7 מיליון ק"מ והייתה למכונית שנסעה את המרחק הגדול ביותר בעולם בבעלות פרטית.
    אך גם זה לא הספיק לגורדון וב-2013 במסע מיוחד לאלסקה (המדינה היחידה בארצות הברית בה רכבו לא ביקר עד אז) הוא חצה את קו ה-3 מיליון מייל שהם כ-4.8 מיליון קילומטרים.
    ההישג חסר התקדים וההכרה יוצאת הדופן והפרסום הרב להם זכה לא עצרו את גורדון הפנסיונר שממשיך לנהוג מדי יום במכונית הקשישה שחצתה לא מזמן את קו 5 מיליון הקילומטרים, עם ממוצע של כמאה אלף קילומטרים בשנה.

    עוד ב-TheCar:
    מחקר: נשים משלמות יותר במוסך
    שיא גינס חדש: 35.5 קילומטרים לליטר במסע חוצה אירופה
    וולוו חשפה את מכונית הדגל החדשה S90

    גורדון מספר על ה-P1800 שזו הקניה הכי טובה שעשה ומדווח שהיא כמעט מעולם לא התקלקלה ואפילו המנוע מעולם לא הוחלף. לאחרונה גורדון התראיין ל"טלגרף" הבריטי וכבונוס שמח לתת 10 טיפים חשובים "מאחד שבאמת יודע" איך לשמור על הרכב לאורך שנים ומיליוני קילומטרים.

    Oil check2s1. "אם אתה לא אוהב את המכונית שלך, לעולם לא תוכל ללכת איתה עד הסוף" – משמע אם אתם רוצים להחזיק מכונית במשך שנים אתם חייבים לבחור בדגם שיעשה לכם את זה וירגש אתכם.

    2. טיפ האחזקה הכי חשוב הוא גם הכי פשוט – תמיד הקפידו להחליף את השמן והמסנן כל שנה או כל 10,000 ק"מ, המוקדם מבין השניים.

    3. השתמשו רק בחלקי חילוף מקוריים או בחלפים של מותגים מוכרים ואיכותיים.

    4. הקפידו להשתמש בשמן איכותי של אותו מותג.

    5. השקיעו כמה דקות בכל שבוע לבדיקה מתחת למכסה המנוע. בדקו את מפלס הנוזלים, בדקו את מצב הצינורות והרצועות ונסו לאתר אם ישנן נזילות.

    6. הקפידו לשטוף את המכונית שלכם בקביעות. מעבר למראה הנקי זה יאפשר לכם לראות אם נוספו פגיעות חדשות או שריטות ולטפל בהן מבעוד מועד לפני שיתפתחו במקום רקבונות.

    7. הקפידו לעשות ציפוי ווקס לרכב לפחות פעמיים בשנה כדי לשמור על הצבע ועל העמידות שלו מפני פגעי מזג האוויר.

    8. אתרו מכונאי אמין ואכפתי ושמרו איתו על מערכת יחסי טובה לאורך זמן.

    9. אל תסעו עד לטיפות האחרונות של הדלק והשתדלו לתדלק בתחנה מוכרת ומרכזית בה יש תחלופה רבה, זאת משום שדלק שמאוחסן זמן רב יכול להכיל משקעים הפוגעים בפעולתו החלקה של המנוע.

    10. אם המכונית שלכם עושה רעש מוזר או מתפקדת בצורה שונה אל תתעלמו מזה – בעיות לא נפתרות מעצמן ומה שאפשר לתקן בקלות כשמאתרים בזמן עשוי להפוך לבעיה גדולה מאוד בהמשך.

    במוסך

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.