• Ad
  • מסתבר שגברים, לפחות בבריטניה, משלמים בממוצע שמונה אחוזים פחות מאשר נשים על תיקון רכבם במוסך
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מוסך מוסכים מכונאימחקר מקיף שנערך לאחרונה בבריטניה מאושש מעל לכל ספק את תחושת הבטן של נהגות רבות מסביב לעולם: נשים נדרשות, באופן עקבי, לשלם יותר כסף מגברים בעת ביקור במוסך
    את המחקר יזמה חברה בריטית בשם ClickMechanic המציעה שירות אינטרנטי להזמנה ומציאה של מכונאים אמינים, ובמהלכו נשלחו נשים וגברים עם רכב זהה שסבל מאותה בעיה בדיוק (פורד פוקוס2011 שזקוק להחלפת מצמד) ל-182 מוסכים בעשר ערים מרכזיות בבריטניה כדי לקבל הצעת מחיר לתיקון.

    במוסכים בשמונה מבין עשר הערים שנבדקו, נשים קיבלו הצעות מחיר גבוהות יותר. בבירמינגהם ובמצ'נסטר ההפרשים בין המינים הגיעו לאזור ה-30 אחוזים, בלונדון הם עמדו על כ-18 אחוזים ואילו בליברפול נרשם כמעט שוויון מוחלט עם הפרשים של כאחוז בממוצע בין ההצעות שקיבלו הנשים לאלו שקיבלו הגברים.
    המכונאים בשתי ערים אחרות התגלו דווקא כידידותיים למין היפה ובשפילד ואדינבורו הצעות המחיר שקיבלו הנשים היו נמוכות יותר.
    לאחר שנאספו התוצאות מכל המוסכים שנבדקו ברחבי הממלכה המאוחדת התברר שלפחות בבריטניה נשים נדרשות לשלם בממוצע שמונה אחוזים יותר מאשר גברים על תיקון רכבן במוסך.

    בעיה עולמית? 

    המחקר מוכיח, למעשה, שעל אף שבמילניום השלישי כבר לא נהוג להכנס להגדרות מגדריות ולמרות שכמעט כל אחד יכול ליפול בפח של איש מקצוע לא אמין, נראה שבכל הקשור למוסכים נשים, שלרוב הידע הטכני שלהן במכונאות מוגבל למדי, נחשבות לקורבן קל יותר לשלל ולתיקונים מיותרים.

    ככל הידוע לנו, עד היום אף אחד לא בדק בצורה רצינית האם גם בישראל נשים נדרשות לשלם יותר מגברים במוסכים, אבל כמעט לכל בעלת רכב יש סיפור על מקרה בו לדעתה עבדו עליה במוסך בשל היותה אישה. "לא יעזור כלום, כשאישה נכנסת למוסך זה כאילו מקועקע לה על המצח בגדול 'פראיירית לפניך'", מציינת בצער נ', ישראלית משכילה כבת 40 שחוותה על בשרה את מה שהסקר מוכיח. "פעם הייתה לי איזו בעיה ברכב והלכתי ל-3 מוסכים כדי שיסבירו לי מה התקלקל וכמה זה אמור לעלות. כל אחד מהם טען שהתקלה אחרת וביקש סכום גבוה שונה בעבור התיקון. בייאושי, בסופו של דבר ביקשתי ממכר גבר שיקח את הרכב למוסך והוא קיבל דיאגנוזה שונה לחלוטין ואומדן עלות נמוך בהרבה בעבור התיקון".

    במוסך

    מה בכל זאת ניתן לעשות? 

    מוסך מוסכים מכונאיההמלצה שלנו לבנות המין היפה: לעולם אל תכנסי למוסך ותצהירי: "אין לי שום מושג במכונאות, אני לא מבינה בזה כלום – אתם מבינים בזה תקנו מה שצריך". בחיים ידע הוא כוח ובתור מי שצפויות להחזיק רכב שנים לא מעטות, לבקר לא מעט פעמים במוסך ולהשאיר שם במצטבר סכומים לא קטנים, כדאי להשקיע כמה שעות ולנסות להבין בעזרת חבר ידען (או חברה, כמובן) וגם בעזרת רשת האינטרנט מעט על איך פועלת מכונית.

    אמנם מדובר בנושאים טכניים אך אין ספק שכל אחד עם קצת ראש על הכתפיים יכול, אם רק ירצה בכך באמת, לרכוש לא מעט ידע די בקלות.
    חשוב להדגיש, אין צורך לשנן שמות של מושגים או חלקים ולירות אותם בצרורות על המוסכניק בביקור הבא במוסך, אלא פשוט להבין קצת יותר איך זה עובד כדי שלא תרגישו שמדברים אליכם סינית למתקדמים ומאלצים אתכם (ואתכן) לבלוע לוקשים במחיר מופקע.

    כתבות נוספות ב-TheCar
    התיבה הרובוטית והתביעה הייצוגית: היבואנית תפצה לקוחות ישראלים
    תקלה במכונית? הסמארטפון ישלח אותך למוסך המתאים

    מוסך מוסכים מכונאי

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מחקר: נשים משלמות יותר במוסך

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.