• Ad
  • סיפור אהבתם של שמשון ודלילה מרחף מעל יער צרעה ומכניס אותנו לאווירה מקראית רומנטית. תצפיות נאות, חורש אורנים יפה, שביל לרכבי שטח, שביל הליכה למטיילים, ומקום ראוי לקבל בו את הלילה הופכים את האזור למקום מהנה לטיולי קיץ
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יער צרעה, או 'יער הנשיא' בשמו האחר, נח בשלווה בין צומת שמשון לצומת נחשון במרכז הארץ.
    היער גולש בדרום אל מרחביו הירוקים של נחל שורק, נמתח מערבה עד כפר אוריה, ונושק במזרח לישוב תרום.

    שני שבילים מרכזיים חוצים את היער לאורכו, ומסביבם אתרי טיול רבים, תצפיות, מסלולי הליכה ורכיבה, בוסתנים עם פירות העונה, שבילים עם ציטוטים מן התנ"ך ועוד. חלק מן המסלולים נסתרים, ומתגלים רק לאוהבי לכת. את היער הקימה קק"ל בעזרת תרומות של ידידים יהודים ממקומות שונים בעולם.

    על פי המסורות והמקורות זה היה האזור שבו חי ופעל שמשון, הגיבור התנ"כי.
    ואמנם, חלק מיער צרעה מוקדש לשמשון ולאהובתו הפלישתית דלילה. לאורך היער נמתח כביש ארוך ומפותל שנסלל זה לא מכבר ולצידו ניצבים פסליהם של אמנים שונים אשר חלקם מוקדשים לשמשון, וגם לדלילה.
    עד כאן זהו מסלול מוכר, ודי ידוע לרבים, אולם אנחנו מזמינים אתכם אל מקום מיוחד אשר מוקדש רק לבני הזוג, שמשון ודלילה.

    כביש צר מטפס מן הכניסה הדרומית של יער צרעה. עלייה תלולה, חורש אורנים נטוע משני צידיה, ולאחר העיקול האחרון של העלייה מתגלה תמונות נוף מרהיבה כאשר את מלוא העין ממלאים השדות הירוקים שסביב נחל שורק, מנוקדים בארבעה מאגרי מים כחולים.
    אט אט מתרחבת תמונות הנוף גם ממערב, מעבר לערוץ נחל שורק: שתי גבעות ועליהן נטועות שתי חורשות אקליפטוסים גבוהים מסתירות תחתיהן את בתיה היפים של גבעת שמש. בתוך קבוצת העצים הבאה מסתתר מנזר דיר ראפאת היפה.

    הגבעות מסביב מכוסות בצמחיית הקיץ השדופה, חרוצות בשבילים לבנים, ובראש הגבעה נמצאת נקודות תצפית טובה לכיוון מערב ודרום, וכדאי לעצור בה.

    dubi zakai 5
    תצפית על ערוץ נחל שורק, המאגרים והשדות

    מכאן נמתח כביש סלול, צר מאוד, אשר פולח מזרחה את יער האורנים. בהמשך, לאחר כקילומטר של נסיעה, מתעקל הכביש בעיקול גדול ואנחנו לא נפנה עם העיקול אלא נמשיך ישר אל שני ספסלים שנטועים מול הנוף. מכאן מתחיל מסלול הליכה יפה, משובץ בפסוקים שלקוחים מן התנ"ך אשר מספרים את סיפור הזוג המקראי שמשון ודלילה.

    אפשר להסתפק בישיבה נינוחה על אחד הספסלים שמול הנוף, אך אם מבקשים להרחיק ראות כדאי להתקדם אל שביל הליכה קטן שתחום משני צדדיו באבנים.
    השביל מתפתל מאחורי סלע גדול, ומגיע אל מספר מדרגות שמטפסות לנקודת תצפית נוספת שממנה אפשר להבחין בקיבוץ צרעה בין שדותיו הירוקים, ובהרי חברון הרחוקים. השביל ממשיך מזרחה ויורד בחזרה אל הספסלים, ומכאן מתאימה הדרך לרכבי שטח או לטיול רגלי במסלול יפה.

    השביל שמטפס אל התצפית
    השביל שמטפס אל התצפית

    מימין לשביל ישנו מדרון תלול שעליו נטועים אורנים רבים, והוא מוליך אל המשך סיפורו של שמשון. כעבור כשלושה קילומטרים על גבי דרך מעט קשה לתנועה מפנה שלט אל גבעה שעליה נמצא מתחם הקבר שמיוחס לשמשון. זהו תל צרעה. על ראש הגבעה מתגלים שני ציוני קברים גדולים בצבע טורקיז, ולפי המסורת כאן נקבר שמשון, ולצידו אביו מנוח.

    מתחם קברי שמשון ומנוח
    מתחם קברי שמשון ומנוח

    בלילות ירח מלא מגיעים לכאן חסידים לתפילה ותחינה לנביא שמשון.
    גם נשים חרדיות עקרות מגיעות לכאן כדי לבקש מזור, היות שעל פי המסורת הייתה חנה, אמו של שמשון, עקרה, עד ששליח האלוהים הבטיח לה שתלד בן, ובתנאי שהוא יתמסר לעבודת אלוהים; "ויהי איש אחד מצרעה ממשפחת הדני ושמו מנוח ואשתו עקרה ולא ילדה" (שופטים יג')

    כך מגיעים: נוסעים מכיוון כביש 1 על כביש 38 ועוברים את הכניסה הצפונית לבית שמש, שם פונים מערבה לכיוון צרעה אל כביש 3835. עוברים את הכניסה לצרעה ונכנסים ימינה אל יער צרעה.

    בסביבה: טיול רגלי ממצפה צרעה מערבה. ליד קבוצת עמודי הנצחה לתורמים מתחיל 'שביל שמשון' שאורכו כ-1.5 קילומטרים. השביל חוצה שטחים נטועים בעצי חורש ובוסתן ובהם גם חניונים שמתאימים לפיקניק. לאורך השביל מוצבים שלטים ובהם פסוקים מקראיים המתארים אירועים מחייו של שמשון.

    dubi zakai 6

    רעיונות נוספים לפעילויות סוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: בין צרעה לאשתאול

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.