• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
    עושה עליה: מותג האופנועים האיטלקי המומצא מחדש מורבידלי נחת בארץ

    יבואנית האופנועים והציוד בן עזר, אשר מייבאת ומשווקת בישראל בין השאר את אופנועי פאנטיק ו'סטומפ', הכריזה היום (ג') שהיא היבואנית הרשמית לישראל של המותג האיטלקי המחודש 'מורבידלי'.

     

    עושה עליה: מותג האופנועים האיטלקי המומצא מחדש מורבידלי נחת בארץ

     

    בשלב ראשון תשווק החברה שני דגמי קטנועים ועם הזמן תרחיב את המגוון אל כמה דגמים הרבה יותר מעניינים.

    בתכל'ס – 'מורבידלי' הוא מותג מומצא שמתאמץ להישען על מורשת מפוארת לכאורה למרות שהיא לא קשורה בשום אופן לאופנועים שיימכרו בשמה. מצד שני, מאחורי המותג הזה עומדת ענקית אופנועים סינית שבעלת המניות העיקרית בה היא יצרנית הרכב הסינית ג'ילי, ולכך יש משמעות עצומה.

    אז מה זה מורבידלי ולמה זה צריך לעניין אותנו?

    יצרניות האופנועים הסיניות זיהו שכדי לפרוץ אל השווקים המערביים העשירים הן זקוקות להכרה ולכל הפחות למעטפת של מורשת או סיפור מותג, ולא מזיק גם להשיג קצת טכנולוגיה ועיצוב מוצר אירופאים. איטליה ובריטניה מחזיקות מספר שיא של סיפורים כאלה, ושיאי הטכנולוגיה הרלוונטית מרוכזים בימינו בבולוניה בפרט ובצפון איטליה בכלל.

    QJMOTOR – שמוכרת לרובנו בזכות מותג הייצוא שלה – Keeway, עשתה צעד רציני ראשון לכיוון הזה כאשר רכשה בשנת 2005 את הזכויות לשם בנלי (Benelli) והחלה לייצר ולשווק אופנועים שממותגים בשם זה, אבל סביב שנת 2021 הם נתקלו בהזדמנות עסקית נוספת – החייאת מותג איטלקי רדום בשם מורבידלי.

     

    עושה עליה: מותג האופנועים האיטלקי המומצא מחדש מורבידלי נחת בארץ

     

    בפרספקטיבה של תעשיית הרכב בכלל והאופנועים בפרט מורבידלי היה בעיקר תחביב או שריטה של איש יקר וחולה אופנועים יותר מאשר יצרנית שהותירה חותם, אבל לזכותו של ג'יאנקרלו מורבידלי, שייסד בעיר פזארו חברה שנשאה את שמו – צריך לומר שהוא היה שרוט מן הסוג החיובי.

    האיש הקים בעשר אצבעות חברה לייצור ציוד תעשייתי בתחום חיתוכי עץ ונגרות, והגשים את ההנאות הפרטיות שלו עם קבוצת מרוצים וייצור בקנה מידה מאוד צנוע של אופנועים מסוף שנות ה-60 ועד לשנות ה-80.

     

    עושה עליה: מותג האופנועים האיטלקי המומצא מחדש מורבידלי נחת בארץ

     

    קבוצת המרוצים של ג'יאנקרלו היקר זכתה באליפות העולם ב-125 סמ"ק בשנים 1975, 1976 ו-1977, וב-250 סמ"ק בשנת 1977, אבל שנים אחדות לאחר מכן חדלה את ייצור האופנועים.

    לאחר הפסקת הייצור התרכז ג'יאנקארלו בהקמת מוזיאון אופנועים עם אוסף מרשים וביצירת כמה אופנועי קונספט מטורפים עם תעודות (בהם גם אופנוע שהוכתר על-ידי ספר השיאים של גינס כיקר ביותר בעולם).

    אחרי מותו של ג'יאנקרלו מורבידלי בשנת 2020 רכשה QJMOTOR את זכויות השימוש בשם המותג ושנה לאחר מכן הקימה את חברת MBP Moto (ראשי תיבות של "Moto Bologna Passione") בבולוניה, איטליה.

     

    עושה עליה: מותג האופנועים האיטלקי המומצא מחדש מורבידלי נחת בארץ

     

    שנה לאחר מכן הציגה MBP Moto בתערוכת מילאנו מספר אבות טיפוס מסוגננים בקפידה ומיד החלה למכור את דגמי M502N ו- C1002V תחת סמל MBP.
    השנה (כן, ב-2024), הוחלף השם MBP בשם המותג Morbidelli החדש-ישן, עם סמל מעוצב בקפידה וניסיון די משעשע להתהדר במורשת המרוצים העשירה של קבוצת המרוצים שהקים ג'יאנקרלו מורבידלי זכר צדיק לברכה.

     

    עושה עליה: מותג האופנועים האיטלקי המומצא מחדש מורבידלי נחת בארץ

    מה בקנה?

    ההיסטוריה של מורבידלי תעטוף בוודאי את כל המוצרים החדשים של החברה, ואין בזה פסול, אבל העיצוב והטכנולוגיה נסמכים בשלב הראשון על היכולות המכובדות מאוד של QJMOTOR ושל טכנולוגיה שפותחה עבור בנלי. היצע הדגמים הנוכחי כולל קטנועים בנפח 125-500 סמ"ק ואופנועי 125-1,000 סמ"ק, ותחילת עבודה על דגמים חשמליים סדרתיים.

    בהמשך, וזה כבר יכול להיות הרבה יותר מעניין – הסינים מקימים בימים אלה בבולוניה את Centro Stile Morbidelli – 'מרכז העיצוב המרכזי מורבידלי' וכן מרכז מחקר ופיתוח חדש – ויהיה מעניין לגלות באיזו מידה תשותף הפעילות הזאת עם הפעילות של בנלי ושל Keeway.

    כאמור – יריית הפתיחה בישראל היא עם שני קטנועים שמכוונים אל המסה העיקרית של מכירות בשוק שלנו: SC125 ו-SC250.
    SC125 הוא כלי חדש דנדש שהוצג בתערוכת מילאנו האחרונה והוא מונע באמצעות מנוע ארבע פעימתי חד-צילינדרי בנפח 125 סמ״ק עם שני שסתומים – שמספק 10.5 כוחות סוס ומומנט של 10 ניוטון מטר.

    כדי לסבך את העניינים ולייקר את התחזוקה יש לקטנוע הזה מערכת התנעה ללא מפתח (Keyless). גובה המושב שלו 79 סנטימטרים והמשקל שלו 148 קילוגרם. המחיר "על הכביש": 16,900 שקלים.

     

    עושה עליה: מותג האופנועים האיטלקי המומצא מחדש מורבידלי נחת בארץ

     

    השוס: קטנוע 250 סמ"ק

    מה שטוב בסינים (בין השאר) זה שאפשר לגנוב איתם סוסים ואם זה עוזר לנו לדפוק את המערכת אז עוד יותר טוב.

    כידוע – חברות הביטוח חוגגות עלינו עם מדרגת ה-250 סמ"ק בביטוח החובה, ומורבידלי השיקה בתערוכת מילאנו את SC300 עם מנוע בנפח של (ניחשתם נכון) 300 סמ"ק.

    אלא שלטובת השוק שלנו מוצע הקטנוע הזה בגרסה שמוציאה אצבע משולשת לביטוח החובה – גרסת 250 סמ״ק – ולכך יש משמעות כלכלית מעשירה מידי שנה.

    לא נדקלם כאן את כל המפרט, אבל ראוי לציין שלקטנוע הזה יש מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים (TPMS) ומערכת בקרת אחיזה (TCS) – אך למרבה הצער גם התנעה ללא מפתח…
    גם כאן – גובה המושב 79 סנטימטרים והמשקל הכולל 164 ק"ג. המחיר "על הכביש": 26,900 שקלים.

     

    עושה עליה: מותג האופנועים האיטלקי המומצא מחדש מורבידלי נחת בארץ

     

     

    The post עושה עליה: מותג האופנועים האיטלקי המומצא מחדש מורבידלי נחת בארץ first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    עושה עליה: מותג האופנועים האיטלקי המומצא מחדש מורבידלי נחת בארץ

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.