• Ad
  • סרטוני הדראג הלוהטים של השבוע: אופנוע מול מכונית ראלי וחשמלית מול חיית ביצועים

    החיים בדרך ל-402 מטרים: על אף שהחשיבות של יכולת האצה לרבע מייל לא באמת מאוד משמעותית בעולם האמיתי, אל תוותרו על הצפיה בסרטונים הבאים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    DRAG4אין ספק שיכולת ההאצה של המכונית היא עניין חשוב למדי ובמיוחד כשמדובר ברכבי ספורט "לסחיבה" יש משמעות של ממש במכלול ההופך דגם מסוים לנחשק ושני לפחות.
    עם זאת, על אף שביננו זה לא ממש משנה אם אותה מכונית נחשקת מסיימת את המאוץ למהירות תלת ספרתית, למשל, ב-5 שניות או ב-5.2 שניות, יצרנים רבים ומשפרי רכב משקיעים משאבים וסכומים עצומים בצורה לא פרופורציונלית כדי לקזז את אותם חלקיקי שניה זניחים.

    מעבר ל"רייסים" או ל"פתיחות" לא חוקיות בכבישים הציבוריים, תחרויות האצה לרבע מייל הפכו לאחד מענפי הספורט המוטורי הפופולריים בעולם ולכלי להשוואה בין אינסוף יצירות מוטוריות שונות ומשונות.

    עוד ב-TheCar:
    קן בלוק עושה את דובאי על הצד
    סבתא זפטה: צפו בקלנועית המהירה בעולם
    צפו: כך נראית האצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-2 שניות

     

    אחת ההשוואות הפופולריות ביותר היא בין אופנוע למכונית ועל אף שראינו אין ספור גרסאות לדו קרב הזה, יש דברים שאף פעם לא נמאסים. במגזין הרכב הבריטי "AUTOCAR" החליטו להשוות לאחרונה בין ה-R1 – הסופר בייק של ימאהה עם 128 כ"ס, אריאל אטום – אחד הרכבים הרדיקליים ביותר עם רישוי לכביש בגרסת 3.5R עם 245 כ"ס וסיטרואן DS3, אבל לא כזו שאתם יכולים לקנות עכשיו מלובינסקי בקניון רמת אביב, אלא גרסת ה-WRC שנבנתה לאליפות העולם בראלי וכוללת מנוע עם 590 כ"ס.

    DRAG5

    על אף ההבדלים המשמעותיים בנתוני ההספק, מבחינת יחס הספק/משקל דווקא האופנוע הוא הכלי החזק ביותר כאן ובניגוד להשוואות אחרות, על הנייר לפחות, לכל אחד מהכלים העוצמתיים הללו היה סיכוי לחצות ראשון את קו הסיום, אבל בניגוד לנתונים היבשים, במבחן במציאת התוצאות היו ברורות לחלוטין. ההנעה הכפולה, בקרת השיגור והגיר הסיקוונסיאלי של מכונית הראלי הצרפתיה העניקו ל-DS זינוק שהותיר את המתמודדים האחרים הרחק מאחור מבלי יכולת של ממש לצמצם את הפער עד קו הסיום.

    בזמן שב"אוטוקאר" החליטו למחזר ולהציג שוב גרסה לתחרות בין מכונית לאופנוע, במגזין הרכב המודפס של "טופ גיר" בחרו לבחון איך העתיד נראה במרחק של 402 מטרים ועימתו את הב.מ.וו M4 החדשה עם אחותה, ה-i8.

    על אף שמדובר בשתי מכוניות קופה מבוואריה הנושאות את סמל הפרופלור הכחול-לבן בחזית ומציגות משקל ונתוני תאוצה דומים למדי עם קצת יותר מ-4 שניות למאה קמ"ש, הדרך בה הן מגיעות לביצועים האלה היא שונה מאוד ובעוד שה-M החדשה שורפת הרבה בנזין במנוע כפול המגדשים שלה בנפח 3 ליטרים ומעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים, ה-i8 משלבת בין מנוע בנזין ידידותי לסביבה בנפח 1.5 ליטרים, מנוע חשמלי והנעה כפולה.

    DARG13

    על הנייר לבימר שורפת הבנזין הקלאסית אמור להיות יתרון קל על פני גרסת הספורט של מחבקי העצים, אבל במציאות המכונית מן העתיד, עם הנעה כפולה וזמינות כוח מיידית, הצליחה להקדים את ה-M האייקונית והוכיחה שוב שמכונית חשמלית לא חייבת להיות משמימה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.