• Ad
  • קלנועית היא כלי תחבורה מאוד שימושי ויעיל החביב במיוחד בקרב בני הגיל השלישי, עם זאת, עם מגבלת מהירות של 12 קמ"ש רבים בוודאי סבורים כי הוא איטי מדי. צמד מכונאים בריטים החליט לפתור את הבעיה הזו ובנה סופר-קלנועית שנכנסה לספר השיאים של גינס לאחר שרשמה מהירות של 174 קמ"ש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לפני מספר שנים שי אגסי הבטיח לגמול את העולם מהתלות בנפט והתחיל, כאן בארץ הקודש, את מה שהוא הגדיר כמהפכה החשמלית. הכוונות היו אולי טובות, אבל הפגישה עם המציאות הובילה לקריסה כואבת של המיזם היומרני.

    עם זאת, לישראל בהחלט יש מקום של כבוד בדברי הימים של ההנעה החשמלית וכבר בשנת 1978 פיתחו בקיבוץ אפיקים את הקלנועית החשמלית לשימוש פנימי בשבילי הקיבוץ לאוכלוסיה המתבגרת והכלי מתוצרת ישראל היה אחד הראשונים מסוג זה בעולם שהציע פתרון תחבורה אישי לאנשים המתקשים בהליכה למרחקים.

    עוד ב-TheCar:
    שיא גינס: נהג הריקשה שמוכיח שאפשר להסתפק בשני גלגלים
    צפו: שיא גינס חדש לנסיעה על שני גלגלים
    הונדה קבעה שיא גינס חדש למהירות… עם מכסחת דשא

    על אף שמדובר בכלי נוח, פרקטי ושימושי יותר מאופניים חשמליים ובוודאי מקורקינט ממונע, גם היום מרבית הבוחרים בדרך תחבורה זו מגיעים מקרב אוכלוסיית בני הגיל השלישי או בעלי המוגבלויות, ונראה כי הבעיה המרכזית בדרך להפיכתה של הקלנועית ודומותיה ללהיט אופנתי היא מגבלת המהירות המרבית של הכלי המוגבלת ללא יותר מ-12 קמ"ש.

    קלנועית 3
    דוד אנדרסון ומתיו היין, שני מכונאים המתגוררים באי מאן, המקום בו מתקיים מדי שנה מרוץ האופנועים המטורף והמסוכן בתבל, שאבו ככל הנראה השראה מהמהירויות הפסיכיות של הכלים הנעים ביום המרוץ על כבישי האי והחליטו לפתור את בעיית האיטיות של הכלי החביב על בני הגיל השלישי. השניים בנו בסדנה שלהם קלנועית משודרגת שאמנם נראית במבט ראשון תמימה למדי, אך מסוגלת להגיע ללא בעיה למהירות תלת ספרתית.

    כדי לספק ביצועים כאלה ולא להפוך למלכודת מוות בלתי ניתנת לשליטה, צמד המכונאים הבין שעליו לפרק את הקלנועית לגורמים ולבנות אותה מחדש במפרט שיעמוד ברף הביצועים שנקבע.
    לצורך כך הצמד נעזר בשלדה ובצמיגי סליקס של קרטינג ספורטיבי ובמנוע בנזין עצבני בנפח 600 סמ"ק המפיק 80 כ"ס תרומת אופנוע סוזוקי בנדיט שהחליף את המנוע החשמלי הקטן.

    קלנועית 11

    כשתהליך הבניה הושלם ובוצעו נסיעות מבחן, המכונאים הבינו שיש בידם כלי שהוא הרבה יותר מסתם פרויקט בניה להפגת השעמום בשעות הפנאי והחליטו להזמין את אנשי ספר השיאים במטרה להאיץ את הקלנועית למהירות שתזכה אותם במקום של כבוד בספר של גינס.

    לאחר מספר מדידות הקלנועית רשמה בסוף מסלול הדראג באורך רבע מייל מהירות של 174 קמ"ש מרשימים מאוד, הרבה יותר מכל קלנועית בעבר.
    עם זאת, תהליך אישור השיא ערך זמן רב מאחר שאנשי ספר השיאים היו צריכים לפרק את הכלי כדי לקבוע אם גם לאחר כל השדרוגים שהוא עבר הוא עדיין עונה להגדרה "קלנועית". בסופו של דבר הצוות המקצועי של גינס קבע שלמרות כל השינויים המשמעותיים, מאחר שתצורתו החיצונית של הכלי שמרה על נאמנות מוחלטת למקור, השיא הוא חוקי.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סבתא זפטה: צפו בקלנועית המהירה בעולם

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.