אין ספק שיכולת ההאצה של המכונית היא עניין חשוב למדי ובמיוחד כשמדובר ברכבי ספורט "לסחיבה" יש משמעות של ממש במכלול ההופך דגם מסוים לנחשק ושני לפחות.
עם זאת, על אף שביננו זה לא ממש משנה אם אותה מכונית נחשקת מסיימת את המאוץ למהירות תלת ספרתית, למשל, ב-5 שניות או ב-5.2 שניות, יצרנים רבים ומשפרי רכב משקיעים משאבים וסכומים עצומים בצורה לא פרופורציונלית כדי לקזז את אותם חלקיקי שניה זניחים.
מעבר ל"רייסים" או ל"פתיחות" לא חוקיות בכבישים הציבוריים, תחרויות האצה לרבע מייל הפכו לאחד מענפי הספורט המוטורי הפופולריים בעולם ולכלי להשוואה בין אינסוף יצירות מוטוריות שונות ומשונות.
עוד ב-TheCar:
קן בלוק עושה את דובאי על הצד
סבתא זפטה: צפו בקלנועית המהירה בעולם
צפו: כך נראית האצה ל-100 קמ"ש בפחות מ-2 שניות
אחת ההשוואות הפופולריות ביותר היא בין אופנוע למכונית ועל אף שראינו אין ספור גרסאות לדו קרב הזה, יש דברים שאף פעם לא נמאסים. במגזין הרכב הבריטי "AUTOCAR" החליטו להשוות לאחרונה בין ה-R1 – הסופר בייק של ימאהה עם 128 כ"ס, אריאל אטום – אחד הרכבים הרדיקליים ביותר עם רישוי לכביש בגרסת 3.5R עם 245 כ"ס וסיטרואן DS3, אבל לא כזו שאתם יכולים לקנות עכשיו מלובינסקי בקניון רמת אביב, אלא גרסת ה-WRC שנבנתה לאליפות העולם בראלי וכוללת מנוע עם 590 כ"ס.
על אף ההבדלים המשמעותיים בנתוני ההספק, מבחינת יחס הספק/משקל דווקא האופנוע הוא הכלי החזק ביותר כאן ובניגוד להשוואות אחרות, על הנייר לפחות, לכל אחד מהכלים העוצמתיים הללו היה סיכוי לחצות ראשון את קו הסיום, אבל בניגוד לנתונים היבשים, במבחן במציאת התוצאות היו ברורות לחלוטין. ההנעה הכפולה, בקרת השיגור והגיר הסיקוונסיאלי של מכונית הראלי הצרפתיה העניקו ל-DS זינוק שהותיר את המתמודדים האחרים הרחק מאחור מבלי יכולת של ממש לצמצם את הפער עד קו הסיום.
בזמן שב"אוטוקאר" החליטו למחזר ולהציג שוב גרסה לתחרות בין מכונית לאופנוע, במגזין הרכב המודפס של "טופ גיר" בחרו לבחון איך העתיד נראה במרחק של 402 מטרים ועימתו את הב.מ.וו M4 החדשה עם אחותה, ה-i8.
על אף שמדובר בשתי מכוניות קופה מבוואריה הנושאות את סמל הפרופלור הכחול-לבן בחזית ומציגות משקל ונתוני תאוצה דומים למדי עם קצת יותר מ-4 שניות למאה קמ"ש, הדרך בה הן מגיעות לביצועים האלה היא שונה מאוד ובעוד שה-M החדשה שורפת הרבה בנזין במנוע כפול המגדשים שלה בנפח 3 ליטרים ומעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים, ה-i8 משלבת בין מנוע בנזין ידידותי לסביבה בנפח 1.5 ליטרים, מנוע חשמלי והנעה כפולה.
על הנייר לבימר שורפת הבנזין הקלאסית אמור להיות יתרון קל על פני גרסת הספורט של מחבקי העצים, אבל במציאות המכונית מן העתיד, עם הנעה כפולה וזמינות כוח מיידית, הצליחה להקדים את ה-M האייקונית והוכיחה שוב שמכונית חשמלית לא חייבת להיות משמימה.