• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ניסיון שני של סמארט להציע מכונית עירונית ארבעה מושבית קטנה: 'פור-פור' היא גרסה מוארכת של 'פור-טו', או להיפך

    חטיבת סמארט של דיימלר-בנץ חשפה היום בברלין את הדור השני של "בשביל ארבע" (ForFour ), לאחר שנעדרה מן הזירה למשך כשמונה שנים, ואת הדור השלישי של "בשביל שניים" (Fortwo ).

    שתי המכוניות חולקות את אותה פלטפורמה עם רנו 'טווינגו' החדשה אשר נחשפה לראשונה בתערוכת ז'נבה השנה. פור-פור תיוצר עבור סמארט על-ידי רנו במפעל של רנו בסלובניה, בעוד ש'פור-טו' תוסיף להיות מיוצרת במפעל של סמארט בצרפת.

    אין זו הפעם הראשונה שסמארט מבצעת "מיקור חוץ" לבניית המכונית שלה: הדור הקודם של פור-פור, אשר יוצר במשך שנתיים בלבד בגלל מכירות לא מוצלחות במיוחד, התבסס על מיצובישי קולט.
    שתי המכוניות חולקות, כאמור, פלטפורמה משותפת עם טווינגו, אולם שתיהן קצרות ממנה, ואילו בסיס הגלגלים של 'פור-טו' קצר מזה של 'פור-פור'.

    כעת, כאשר שיתוף בעלויות הפיתוח והייצור מאפשר לסמארט להגיע לעלויות מתקבלות על הדעת מבחינתה, היא יכולה לתת פתרון לכל מי שרצה לבחור בסמארט אבל לא יכול היה להסתדר עם שני מושבים בלבד.

    "בשביל שניים" (Fortwo ) חולקת עם 'פור-פור' את אותו עיצוב של החלק הקדמי, אולם בנוסף לשתי הדלתות האחוריות והמושב האחורי שמתאים לשני נוסעים, נבדלות השתיים גם בעיצוב החלק האחורי בכלל, והדלת האחורית בפרט (בפור-טו הדלת מחולקת לשתיים כדי להקל על פתיחתה במקומות חניה צפופים).

    בסיס הגלגלים של סמארט 'פור-טו' החדשה ארוך ב-8 מ"מ כמעט חסרי משמעות מזה של המכונית היוצאת (שנמכרה גם בישראל), ואילו האורך הכולל של החדשה זהה לזו היוצאת.
    עם זאת, רוחב המכונית החדשה גדל ב-10 ס"מ מאד משמעותים, לכן היא תציע מרחב כתפיים משופר ומרחב פנימי טוב יותר. גם גובה המכונית לא השתנה.

    פור-פור ארוכה מפור-טו בכמעט 80 ס"מ, ובסיס הגלגלים שלה ארוך מזה של הדו-מושבית ב-62 ס"מ עוד יותר משמעותיים.

    בסמארט מדגישים את ייעודן של המכוניות כמכוניות עירוניות, ולצורך זה תכננו להן מערכת היגוי חדשה. בין השאר, רדיוס הסיבוב של 'פור-טו' הוא הקטן ביותר מבין כל המכוניות מייצור סדרתי בעולם כיום (פחות מ-7 מטרים), וגם זה של 'פור-פור' נחשב קטן מאד: רק 7.3 מטר. מיותר להזכיר שבזכות רדיוס סיבוב קטן מתקבל כושר תמרון מעולה בעיר.

    מנוע בנזין תלת צילינדרי מוגדש טורבו בנפח 900 סמ"ק, מתוצרת רנו, שמספק 90 כ"ס, יניע את שתי המכוניות, וגרסת הבסיס שלהן תונע על-ידי מנוע בנזין תלת צילינדרי בנפח 1.0 ליטר מתוצרת מיצובישי שמספק 71 כ"ס.

    לראשונה אצל סמארט תוצע תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה, ואת התיבה הרובוטית בעלת המצמד הבודד מחליפה כעת תיבה רובוטית בעלת מצמד כפול ושישה יחסי העברה – אותה תיבה שמוצעת במרצדס A-class.

    בעוד כשנה וחצי תוצע גם גרסה חשמלית אשר פותחה בשיתוף פעולה עם חברת טסלה האמריקנית.

    שתי המכוניות יוצעו עם כמה וכמה אופציות למערכות סיוע לנהג, וגם עם מערכת אלקטרונית סטנדרטית ייחודית אחת: סייען התמודדות עם רוחות צד. מערכת זאת פועלת באופן דומה לבקרת היציבות (הסטנדרטית גם היא) כדי למנוע סטייה של המכונית מנתיב נסיעתה גם תחת משבי רוח חזקים.

    שתי המכוניות צפויות להימכר בישראל בתחילת השנה הבאה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סמארט חושפת את "בשביל ארבע" ו"בשביל שניים"

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.