• Ad
  • יונדאי ix35 מלפנים
    יונדאי מרחיבה קריאה לתיקון של כשל סדרתי במערכת הבלמים שעלול לגרום לשריפת הרכב. טויוטה מתקנת תיקון שהיא ביצעה לא טוב כדי למנוע סכנת שריפה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יונדאי וקיה מבצעות בשנים האחרונות מספר קריאות לתיקון ("ריקול") בעקבות גילוי כשלים סדרתיים שונים שעלולים לגרום לשריפות, ועל רובן כתבנו כאן בעבר.

     

     

    בשבוע שעבר הוכרזה באירופה הרחבה ניכרת של אחת הקריאות האלה שבוצעה בחלקה גם בישראל כבר בשנה שעברה. הריקול חל באירופה על דגמים רבים שיוצרו בין חודש מאי 2009 לבין אוקטובר 2014 – כלומר שחלק מן המכוניות האלה עלו על כבישי ישראל גם במהלך שנת 2015 ואולי אף לאחר מכן.

    בין הדגמים שנקראו לתיקון באירופה ונמכרו גם בישראל בולטים אקסנט, טוסון, IX35, סנטה פה ו-H1 וכן ג'נסיס קופה, וישנם גם מספר דגמים נוספים של יונדאי וג'נסיס שלא נמכרו בישראל – מה שמצביע על כשל רוחבי שעלול להיות רלוונטי לכל אחת ואחת מן המכוניות שיונדאי ייצרה בשנים האלה.

    הכשל עצמו, כפי שהוא מתואר בקריאה האירופאית לתיקון – לא חדש וכבר כתבנו לגביו בעבר: "זיהומים בנוזל הבלמים יכולים להוביל לשינויים פיזיים בטבעות האטימה (O-ring). בגלל הפגם בטבעות האטימה עלול נוזל הבלמים לחדור לאזורים שבהם זורם זרם (לוח הבקרה ABS), וזה יכול להוביל לקצר חשמלי ולאש".

    בישראל, ככל שהדברים באים לידי ביטוי באתר האינטרנט של משרד התחבורה, זומנו בחלק מן המקרים לתיקון כלי רכב שיוצרו החל משנת 2007 (למשל H1), אבל במקרים אחרים זומנו רק כלי רכב שיוצרו החל משנת 2010, 2011 או 2012 – בהתאם לדגם.

    בנוסף זומנו אצלנו גם 'ולוסטר', סונטה, I25, אבל מה שמטריד זה שתיאור התקלה באתר האינטרנט של משרד התחבורה שלנו הוא: "ייתכן כי חומרים מסוימים מטבעות אטימה, לכלוך ומתכות מומסות, עלולים לגרום לנוזל הבלמים להגיע אל הלוח החשמלי ולהוביל לקצר".

    לא שזה מאוד משנה לבעלי הרכב – מפני שרכב שנקרא לתיקון בישראל חייב להגיע למוסך מורשה יבואן אחרת לא מחודש רישיון הרכב שלו – אבל משרד התחבורה שלנו מונע משום מה מונע מבעלי הרכב להבין שהם חשופים לסכנת שריפה.

     

    Hyundai TUCSON N Line

    טוסון: כשל משאבת ואקום

    בסוף השבוע האחרון פרסם משרד התחבורה הגרמני קריאה לתיקון לחלק מדגמי יונדאי טוסון שיוצרו בין השנים 2022 ל-2023 בגלל כשל אפשרי במגבר הבלם אשר עלול לגרום לפגיעה בכוח הבלימה.
    התיקון במקרה הזה הוא עדכון תוכנה שצריך להיות מבוצע במוסך של רשת השירות של יונדאי, והריקול הזה טרם פורסם בישראל.

     

     

    טויוטה: תיקון לתיקון

    שלושה דגמי טויוטה – קורולה, C-HR ו'אוריס', חשופים גם הם לסכנת שריפה וזאת בגלל כשל שהתגלה במשאבת הדלק של חלק מן המכוניות שנמכרו באירופה.

    משרד התחבורה הגרמני קרא לתיקון של מכוניות משלושת הדגמים האלה אשר יוצרו בין השנים 2018 ל-2022 וזאת כדי… תחזיקו חזק… לתקן תיקון לקוי.
    מסתבר שאלפי מכוניות זומנו בעבר לתיקון כשל סדרתי במשאבת הדלק שלהן, אבל במהלך התיקון בוצעה בדיקה שגויה שלא איתרה את הכשל במשאבת הדלק. כשל כזה עלול לגרום לדליפת דלק וכתוצאה מכך להגביר את הסיכון לשריפה.

    התיקון לתיקון: עוד תיקון: משאבת הדלק בלחץ גבוה תיבדק מחדש במוסך מורשה ותוחלף על חשבון טויוטה במידת הצורך.

     

     

    לקריאה נוספת:

    מדוע שילמה כלמוביל 175,000 ש"ח לבעלים של יונדאי סנטה פה שנשרפה?

    יונדאי וקיה שיחקו באש וחטפו סטירה

    יונדאי וקיה נשרפות: 600,000 מכוניות נקראו לתיקון

     

    נתקלתם בתקלה סדרתית ברכב שלכם? כתבו לנו אל: editor.thecar@gmail.com

     

    תמונה של גיל מלמד

    גיל מלמד

    עיתונאי רכב מאז שנת 1986, מתמחה בכלי רכב, בטיחות בדרכים, ביורוקרטיה ופוליטיקה של התחבורה. כתיבה עיתונאית (בין השאר) במגזינים 'טורבו' ו'מוטו' ובעיתונים היומיים 'ידיעות אחרונות', 'טלגרף', 'מעריב', 'סופהשבוע', 'ג'רוזלם פוסט' ו'ישראל פוסט'. ממקימי המגזין 'מוטו', עורך ראשי של 'טורבו', ועורך תחום הרכב ב'מעריב'.
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • יש לכם יונדאי שיוצרה בין 2009 ל-2014? היא עלולה להישרף

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.