סימנס, יחד עם שותפה אמריקנית, חשפה השבוע את קונספט VersiCharge XL אשר אמור לספק פתרון לאחת הבעיות שמונעות שימוש בכלי רכב חשמליים בציי רכב: טעינה במקביל של מספר גדול יחסית של כלי רכב.
הקונספט החדש מדגים אפשרות להתקין בקלות ובמהירות יחסית תשתית חשמול בחניונים חדשים או קיימים, וזאת באמצעות מבנים מודולריים עיליים אשר מכילים בתוכם את כל הרכיבים הנדרשים לתשתית טעינה.
עקב אכילס של כל תשתית טעינה הוא לאו דווקא החיבור הפיזי של כבלי החשמל ושקעי הטעינה אלא בראש ובראשונה האפשרות לחלק באופן נכון את עומסי הצריכה, כמו גם האפשרות לספק הספק טעינה רב למספר כלי רכב שנטענים בו זמנית.
קונספט VersiCharge XL מבוסס, לטענת סימנס, על "טכנולוגיות חלוקת חשמל מוכחות אשר משמשות במקומות מקורים כמו מרכזי נתונים ומתקני תעשייה, והוא מרים אותם מעל לפני הקרקע באמצעות ציוד עמיד בפני פגעי מזג האוויר". לדברי סימנס אפשר להשתמש בתשתיות האלה עם מטענים מהירים ברמה 2 או עם מתח ישיר, DC, בהספקים גבוהים יחסית.
סימנס, אחת מחברות האנרגיה המובילות בעולם וגם ספקית חלקים לתעשיית הרכב, מובילה באופן טבעי את הצד שקשור לאנרגיה ולחשמל. אבל הפרויקט מבוסס במידה לא מבוטלת על שימוש בטכנולוגיה ייחודית שפותחה על-ידי שותפתה לפרויקט הזה – חברת Nexii אשר רשמה פטנט על חומר בניין לו היא קוראת Nexiite. לדברי השותפות, לחומר הזה יש תכונות דומות לאלה של בטון, אבל הייצור והיישום שלו פולט לאטמוספירה הרבה פחות פחמן, והוא מאפשר גם הקמה יעילה ומהירה של עמדות הטעינה בחניונים.
"בנייה ותחבורה הם שני המקורות הגדולים ביותר לפליטות פחמן שגורמות לשינוי האקלים כיום", מצוטט סטיבן סידוול, מייסד שותף ומנכ"ל Nexii בהודעת החברה. "השילוב בין סימנס ל'נקסי' מדגים את כוחם של רעיונות מהירים ופיתוח פתרונות לכמה מן הבעיות הגדולות בעולמנו".
פתרון הטעינה באמצעות גשרים עיליים מאפשר, לטענת השותפות, התקנה מהירה בהיקף רחב כמו גם התרחבות מהירה ותחזוקה קלה, והכל כדי לאפשר עמידה בביקוש גובר לתשתית טעינה לרכב חשמלי. יישום מעשי ראשון של הפטנט הזה הותקן כבר בשנת 2021 בתוך שלושה ימים בלבד במרכז המו"פ eMobility של סימנס, כמו גם במטה הצפון אמריקני של החברה.
סימנס רשמה פטנט משותף עם Nexii על פתרון הטעינה הזה, שהוא – לדברי החברות – "מערכת הטעינה הראשונה לרכב חשמלי שמאכלסת את כל רכיבי התשתית החשמלית שדרושים לטעינת רכב חשמלי במבנה על קרקעי. ההתקנה של מערכת כזאת דורשת מינימום עבודות חפירה או הפרעה לפעילות הרגילה של חניון, מפחיתה את היקף הבנייה באתר ואת ההשפעה הסביבתית, ומתאימה לחניון של בניין משרדים קטן או לחניות גדולות של מרכזים לוגיסטיים או חניוני אצטדיונים.