• Ad
  • מחיר הבנזין הלא מפוקח בבריטניה נמצא במגמת ירידה, אבל גם אצלם בודקת רשות התחרות מדוע הירידה במחירי הנפט הגולמי עדיין לא התגלגלה במלואה לצרכנים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ארגון הנהגים הבריטי AA ערך בימים האחרונים סקירה של מחירי הבנזין בתחנות התדלוק ברחבי הממלכה המאוחדת, ודיווח אתמול על תחילת מגמה של הוזלת מחירים. לדברי אנשי AA, במהלך השבועיים הקרובים צפויה עלות המילוי של מיכל דלק לרדת בכ-10 ליש"ט (כ-41 שקלים) בהנחה שהמחירים הסיטונאיים יוסיפו לרדת.

     

     

    אצלנו, בישראל, מוטל פיקוח על מחירו של בנזין באוקטן 95, אבל בתחילת החודש זינק המחיר הזה בכ-36 אגורות לליטר והוא עומד כרגע על 8.08 שקלים לליטר בתדלוק עצמי, או 8.29 אגורות בשירות מלא.
    כפי שפירטנו מוקדם יותר החודש, מחירי הנפט בעולם זינקו עד לרמות של מעל 120 דולר לחבית (לעומת מחיר שלילי בשיא תקופת הקורונה), וזאת בגלל שילוב של צמצום בתפוקת הנפט במדינות מפיקות נפט, הימנעות של המדינות החברות בקרטל אופ"ק בעת היציאה ממשבר קורונה, פלישת רוסיה לאוקראינה, עליה בהוצאות ההובלה והלוגיסטיקה ועוד.

     

    מחיר בנזין 95 בישראל ביולי 2022

     

    בבריטניה הגיע מחיר התדלוק של מיכל דלק ממוצע אל "הרבה מעל" 100 ליש"ט (411 שקלים), כך אומרים הסוקרים של AA, אבל כעת הם מוסיפים הודעת הרגעה וטוענים שמאז תחילת חודש יולי ירד מחירו של ליטר בנזין מרמה של 7.87 שקלים לליטר אל רמה ממוצעת של 7.75 שקלים לליטר.

    אנשי AA זועמים על כך שהמחיר לצרכן של בנזין בבריטניה יורד בקצב איטי ביחס לירידה הרצופה במחיר הנפט הגולמי שנמשכת כבר שישה שבועות רצופים. זה הוביל לחקירה שמנהלת כרגע רשות התחרות הבריטית (CMA) שממצאיה הראשוניים מגלים שתעשיית שיווק הדלקים הבריטית הותירה בכיסה כ-10 פני (41 אגורות) לליטר שצריכים היו להיות מגולגלים לצרכנים.

     

    מחירי דלק היסטוריים בישראל

    אצלנו, בישראל, הפחית כזכור משרד האוצר את מס הבלו על הדלק (בתחילה בחצי שקל והחל מן ה-1 באוגוסט בשקל לליטר), ומחירי בנזין 95 אוקטן נמצאים, כאמור, תחת פיקוח. למרות זאת חל אצלנו זינוק משמעותי במחיר הבנזין בתחילת החודש, ואחת הסיבות לכך היא שגם יחס ההמרה בין השקל לדולר משפיע על המחיר לצרכן: ככל שהשקל נחלש כך עולה מחיר הבנזין.

    ביקור הנשיא האמריקני ג'ו ביידן בסעודיה, בסוף השבוע האחרון, נועד בין השאר להבטיח שסעודיה תגביר את תפוקת הנפט שלה כדי להוריד את מחירי הנפט בעולם, וייתכן שאכן תהיה לכך ההשפעה שכולנו מייחלים לה. עם זאת, יש שטוענים שסעודיה לא יכולה להגדיל את תפוקת הנפט שלה באופן מיידי. כך או אחרת, מגמת הירידה במחירי הנפט הגולמי נמשכת, וזאת כמובן בשורה מעודדת עבור כל מי שטרם עבר לרכב חשמלי.

     

    לקריאה נוספת:

    מדוע זינקו מחירי הדלק והאנרגיה ומתי הם ירדו?

    נלחמים ביוקר המחיה: המדריך לחיסכון בדלק ולהכנה לבחירות

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סימני נפט: מחיר הדלק מתחיל לרדת (בינתיים בבריטניה)

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.