• Ad
  • נחשף שברולט 'בלייזר' החשמלי
    הקרוסאובר הראשון של שברולט על פלטפורמת 'אולטיום' החשמלית הטהורה של ג'נרל מוטורס יגיע אל אולמות המכירה בקיץ הבא, ובתוכו טכנולוגיה ישראלית. עד אז יואילו אנשי שברולט לחשוף את כל הנתונים הטכניים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לאחר לא מעט טיזינג חשפה אתמול (ב') שברולט את 'בלייזר' החשמלי החדש עם הבטחה לתג מחיר התחלתי של 45,000 דולר וטווח נסיעה מרבי של 515 קילומטרים בין טעינות. 'בלייזר' הוא כלי הרכב הראשון מתוצרת שברולט אשר מבוסס על פלטפורמת 'אולטיום' החשמלית הטהורה החדשה של ג'נרל מוטורס, ומבחינתנו זה אומר "גאווה ישראלית": למרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס בהרצליה יש יותר מאשר "יד ורגל" באיפיון והנדסת כל מערכות האינפוטיינמנט – ממשק המשתמש – ברכב.

     

    נחשף שברולט 'בלייזר' החשמלי

     

    בלייזר יוצע בגרסאות הנעה קדמית, הנעה אחורית והנעה כפולה – וזה חידוש בפני עצמו מכיוון שאין כרגע אף דגם אחר שמציע גם גרסאות הנעה קדמית וגם גרסאות הנעה אחורית (וגם לא ממש ברור למה זה טוב…).

    הגרסה החזקה ביותר של 'בלייזר', שעליה יודבק סמל SS ששמור בשברולט לגרסאות הסופר-ספורט, תונע באמצעות מערך מנועים שיספק 557 כוחות סוס (415 קילוואט) ומומנט של "עד 90 קג"מ" וזה יניע את שני הסרנים. גרסה זאת תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך "פחות מ-4 שניות", וזאת באמצעות מערכת WOW הייחודית שמספקת "פרצי אנרגיה" לפרקי זמן קצרים. עם זאת, חוץ מאשר לומר לנו שגרסה זאת תקבל את "הסוללה הגדולה ביותר במערך סוללות 'אולטיום'" אנשי שברולט לא מספרים בינתיים מה תהיה תכולת האנרגיה המדויקת שלה, וגם לא מה יהיה גודל הסוללות בכל הגרסאות האחרות. הם כן חושפים שיהיה אפשר לטעון את הרכב בטעינה ביתית וציבורית בהספק של 11.5 קילוואט בזרם חילופין (AC), או בטעינה מהירה ציבורית בהספק של עד 190 קילוואט, בהתאם לדגם.

     

    נחשף שברולט 'בלייזר' החשמלי

     

    אנשי שברולט עדיין לא חושפים גם את רמות ההספק והכוח של שאר רמות האבזור, או את תכולת הסוללות שלהן. טווחי הנסיעה, כפי שאפשר להבין מפרסום אחר, מתחילים ב-400 קילומטרים, משם עולים ל-467 ק"מ ועד 472 קילומטרים.

    בלייזר החשמלי מצויד בפיצ'ר חדש שנקרא "התנעה ללא ידיים": לאחר שפותחים את נעילת הדלתות עם השלט-רחוק, מתיישבים מול ההגנה וסוגרים את הדלת – אפשר פשוט ללחוץ על דוושת הבלמים והרכב מוכן לתנועה.
    סט מערכות הסיוע לנהיגה כולל בין השאר בלימה אוטונומית עם התרעת התנגשות וזיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אקטיבית, סייען חניה "מתקדם", סייען שמירת נתיב נסיעה עם התרעת סטייה מנתיב ועוד. בתא הנהג בולטים מסך מולטימדיה ענק בגודל 17.7 אינטש (באלכסון) ומסך נוסף, במקום לוח מכשירים, בגודל 11 אינטש.

     

    נחשף שברולט 'בלייזר' החשמלי

    רמות האבזור והמחיר נבדלות באופן ברור ומתחילות עם גרסת LT שמתגלגלת על גלגלים בקוטר 19 אינטש, גרסת RS מעט יותר ספורטיבית עם שבכה שחורה ופיתוחי גוף שחורים נוספים מתגלגלת על גלגלים בקוטר 21 אינטש, ועד לגרסת SS האגרסיבית ביותר עם שבכה קדמית ייחודית, ערכת צביעה דו-גוונית עם גג וקורות קדמיות בשחור, חישוקי 22 אינטש סטנדרטיים ועוד.

    גרסת הבסיס, כאמור, עולה 45,000 דולר ומיועדת גם לציי רכב, וזה מחיר מעט יותר יקר ממחירה של פורד מוסטאנג Mach-E הזולה ביותר (43,895 דולר), אם כי הבלייזר מרווח יותר ומציע טווח נסיעה ארוך יותר. גרסת האבזור הבאה עולה 47,600 דולר, זו שאחריה מוצעת תמורת 52,000 דולר וגרסת SS עולה 66,000 דולר.

     

    נחשף שברולט 'בלייזר' החשמלי

     

    שברולט כבר פתחה את פנקס ההזמנות לדגם ואפשר להזמין אותו מאתר האינטרנט של המותג. בלייזר החשמלי ייוצר במפעל של ג'נרל מוטורס במקסיקו לצידו של בלייזר הנוכחי, המזהם. אגב, בשנה הבאה צפויה שברולט להציג קרוסאובר קטן יותר על אותה פלטפורמה, הוא ייקרא 'אקווינוקס', כשם הדגם המוכר לנו כיום, ויוצע במחיר התחלתי של 30,000 דולר.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.