סיבוב זריז: גאס גאס EC350F במבחן

אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים
גאס גאס EC350F במבחן

ק.ט.מ הפתיעה לא מעט אופנוענים כאשר רכשה את חברת גאס גאס הספרדית, בין השאר מכיוון שעוד קודם לכן כבר הייתה הבעלים של הוסקוורנה אשר שולטת בשוק האנדורו האירופאי. 

תוך זמן קצר התבהרה התמונה: ק.ט.מ. השיגה נוכחות בשוק הטריאל, שבו גאס גאס שולטת מימים ימימה, ומה שיותר חשוב – גם בפלח שוק של אופנועי אנדורו פחות יקרים, אשר יהיו מבוססים מעתה והלאה על מכלולים, פיתוח וטכנולוגיה מתוך הבית. במילים פשוטות – האוסטרים משתמשים ביכולות ייצור וברשתות אספקה והפצה קיימות כדי להציע מותג לואו-קוסט שאיתו יוכלו להגיע לקהל צעיר בזכות תמחור יותר נוח.

מבחן זה מתייחס אל גאס גאס EC 350F הארבע פעימתי בפני עצמו, ללא השוואות מקובלות לשורשים האוסטרים, בעיקר מכיוון שמה שמעניין את מי שרוכב על האדום-אדום הזה זאת התחושה שהוא יקבל כאשר “ייתן בגאס גאס שלו”.

מגוון דגמי האנדורו הנוכחי של גאס גאס כולל שני דגמי ארבע פעימות: EC250F ו-EC350F, ואת האח הגדול מביניהם מניע מנוע מקורר נוזל בנפח 350 סמ”ק אשר מחובר לתיבת הילוכים עם שישה יחסי העברה. הוא מצויד בבולמי זעזועים מתוצרת WP, מתנע חשמלי, מצמד הידראולי, ומיכל דלק בנפח 8.5 ליטרים. כל העסק הזה שוקל 108 קילוגרם, וללא ספק זה אופנוע מקצועי ומודרני עם מערכות ומכלולים שבנויים כדי לתקל כל משימת אנדורו מוכרת. כדי לבחון אותו לעומק רכבנו איתו ברכיבת הארד-אנדורו דורשנית בלב מדבר יהודה.

 

גאס גאס EC350F במבחן

 

מנוע

יצאנו לכבוש עלייה תלולה וארוכה במיוחד עם תעלה עמוקה שאחריה קיר ששובר כל מומנטום מהמקום. המבט למעלה, פנס האופנוע מצביע לשמיים, אני מושך את ההילוך השני, מערבב אדמה ותופר את העלייה עד למעלה. יש הרבה בשר במנוע הזה, קצב עליית הסל”ד מהיר, והמומנט זמין מרגע פתיחת המצערת ומטפס משם בהחלטיות כלפי מעלה. 350 סמ”ק של שמחת מנוע. 

הסינגל המוצלח הזה מעביר יפה מאוד את הכוח לגלגל, ומתקבלת תחושה חלקה ונעימה בזכות קשר ישיר בין תנועת יד ימין על המצערת לבין צלילי ה”בראפפפ” שנפלטים מן המפלט. כוח זמין מתקבל כמעט תמיד, אם כי הוא קצת “בועט” מידי, בעיקר כאשר האחיזה משוחררת על ספיישל טכני, וזה עלול לעייף.

 

גאס גאס EC350F במבחן

 

התנהגות

המזלג הקדמי, מתוצרת WP ובקוטר 48 מילימטרים, לא מאפשר את מלוא מגוון הכיונונים שמקובל כיום. בסט-אפ המקורי המתלים משדרים תחושה רכה יחסית. לא שיחקתי עם הכיוונים מתוך הנחה שזה יתאים יותר לרכיבה טכנית איטית ולתקיפת סלעים. ואכן, כל עוד שקצב ההתקדמות נותר איטי ותואם לרכיבת הארד-אנדורו טכני – הבולמים ספגו היטב ובודדו אותי משלל ה”צרות” שעל הקרקע. האופנוע עוזר להתגבר על מכשולים ומותיר את הרוכב רענן, אם כי הצד האפל של רכות המתלים גובה מחיר בחלק הקצבי, כאשר נדרשות עוצמות מנוע חזקות או בעת הטיה, או בשילוב ביניהם. לרוב זה מורגש אי שם בקצה ההילוך השני או השלישי, ואז מתקבלת תחושה של אופנוע לא מהודק בשמירת כיוון.

 

גאס גאס EC350F במבחן

 

השוואה וסיכום

השורשים של ק.ט.מ. ניכרים היטב בכלי הזה החל מרגע ההתנעה וכלה בצלילי המנוע. המצמד והמנוף שלו, לעומת זאת, לקוחים מעולם הטריאל ועושים עבודה מצוינת. החישוקים בנויים מאלומיניום וחפים ממיתוג, ישנם מעט חלקי CN, ועל הכידון חסר בורר מצבי מנוע. 

הכידון מתוצרת ‘NEKEN‘ והבלמים מתוצרת Braktec (מותג השטח של קבוצת J.JUAN הספרדית אשר נרכשה לאחרונה על ידי ברמבו), ואלה מספקים רגש ועוצמת בלימה נהדרים. 

מחירו של גאס גאס EC 350F עומד על 67,900 שקלים, אבל הוא לא כולל חבילות מיגונים כסטנדרט, וצריך לקחת את זה בחשבון בעת הרכישה. בשורה תחתונה מתקבל אופנוע שעולה כ-10,000 שקלים משמעותיים למדי פחות מאחיו למשפחה האוסטרית.

בתמורה מקבלים אופנוע עדכני ואיכותי עם מנוע מצוין, תיבת הילוכים ומצמד מעולים, ותנוחת רכיבה משובחת ומוכרת. רמת הגימור גבוהה, המכלולים מוכרים, והשילוב ביניהם עובד טוב. EC 350F הוא אופנוע אנדורו איכותי אשר מתמודד על ליבם של אוהבי הארבע פעימות. הוא מציע תמחור אטרקטיבי עבור מי שמחפש אופנוע מודרני ולא חייב דווקא את הכלי הכי “הארד קור” שבנמצא.

 

The post סיבוב זריז: גאס גאס EC350F במבחן first appeared on TheDoo.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.