• Ad
  • סיאט ארונה צפויה לחזק את המותג הספרדי בישראל, תוך כדי הגדלת נפח המכירות בקטגוריה המתחממת של קרוסאוברים קטנים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית קבוצת פולקסווגן לישראל, השיקה היום בישראל (ג') את סיאט 'ארונה' – המיני-קרוסאובר החדש של סיאט אשר מבוסס על פלטפורמת ה'איביזה'.

    אופנת הקרוסאוברים, אשר סוחפת וכובשת כל חלקה טובה בתעשיית הרכב, עודדה את רוב היצרניות להטיל את מלוא כובד משקלן גם בקטגוריית הגודל של מכוניות הסופרמיני. הרעיון לבנות רכב פנאי על בסיס מכונית קטנה איננו חדש, והוא אף הצליח באופן מעורר השתאות בישראל עם ניסאן גו'ק בתחילת העשור. מעט לאחר מכן נוספו לקטגוריה הזאת שברולט טראקס/אופל מוקה, רנו קאפצ'ור,  פיג'ו 2008 ומאזדה CX3 – אך כל אלה לא הביאו עד היום את היקף המכירות בסגמנט הזה אל נפח דומה לזה של מכוניות סופרמיני "רגילות".

    אנשי סיאט העדיפו להשקיע משאבים בפיתוח גרסת קרוסאובר של איביזה על-פני פיתוח גרסאות מרכב בעלות שלוש דלתות או סטיישן, מפני שמבחינה מסוימת ארונה מספקת את התמורה העיצובית הצעירה של איביזה SC ואת התועלות השימושיות של איביזה סטיישן.

    עוד ב-TheCar
    סיאט איביזה החדשה במבחן דרכים
    המכוניות החדשות של שנת 2018 – חלק א'
    המכוניות החדשות של שנת 2018 – חלק ב'

    ארונה גדולה מעט מאיביזה עם תוספת של 9 ס"מ לאורך (414 ס"מ) ו-10 ס"מ לגובה (155 ס"מ).

    עזרים קוסמטיים כמו חיפויי בתי הגלגלים, חישוקים גדולים ומסילות גג גורמים לארונה להיראות גדולה מכפי שהיא באמת.  בסיס הגלגלים (256.5 ס"מ) והרוחב (178 ס"מ) זהים לאיביזה.

    אפשר לרכוש את ארונה  בישראל בשתי גרסאות הנעה: מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר שמספק 115 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים כפולת מצמדים או עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר שמספק 150 כ"ס ומוצע רק עם תיבת הילוכים ידנית.

    היות שנתח הארי של מכירות סיאט בישראל נסמך עדיין על מוצר אחר – איביזה, יבואנית סיאט לישראל מייחסת חשיבות רבה לפוטנציאל השוק של ארונה ומקווה להגדיל באמצעותה משמעותית את היקף המכירות הכולל. עם זאת, גם ליבואנית ברור שההצלחה של ארונה תבוא במידה כזאת או אחרת על חשבון המכירות של איביזה.

    ארונה מוצעת בישראל כשהיא מאובזרת היטב, הן בתחום מערכות הבטיחות והן באבזור נוחות. כל הדגמים מגיעים עם מערכת התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית, התרעת עייפות ובקרת שיוט אדפטיבית, והם מגובים באמצעות מערכת מובילאיי מהתקנה מקומית שמתריעה מפני סטייה מנתיב נסיעה ומזהה תמרורים. ברמת הגימור הבסיסית 'סטייל' יש מערכת מולטימדיה מקורית, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני גשם ותאורה, מפתח חכם וחישוקי "16.

    מחיר ארונה הבסיסית הוא 110 אלף ש"ח, כלומר תוספת של כ-13 אלף ש"ח יחסית לאיביזה מקבילה. עם זאת, תג המחיר הזה דומה לאלה של מכוניות הסופרמיני היקרות בשוק.

    מאידך, ארונה זולה בכ-10 אלף ש"ח ויותר ממחירי המחירון של רוב מתחרותיה הישירות.

    שאלה גדולה היא כיצד יתומחרו המתחרות החדשות הנוספות בסגמנט, ובראש ובראשונה יונדאי קונה שתושק בשבוע הבא, ולאחריה קיה סטוניק וסיטרואן C3 קרוסאייר שיגיעו בחודשים הקרובים.

    תוספת של 6,000 ש"ח תקנה לכם את רמת הגימור FR שבה כלולות מערכות התרעה מפני עצמים בשטחים מתים ובנסיעה לאחור, מערכת בחירת מצבי נהיגה, חיישני חנייה מקוריים, חישוקי 17 אינטש וצביעה דו-גוונית כסטנדרט. מחיר גרסת ה-1.5 הבכירה הוא 130 אלף ש"ח, תמורת רמת גימור FR EVO עם ריפוד עור/אלקנטרה למושבים, תאורת LED מלאה בחזית, ומערכת שמע משודרגת.

    צילומים: תומר פדר

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סיאט ארונה בישראל: החל מ-110 אלף ש"ח

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.