• Ad
  • סטלנטיס תחשמל את כל המכוניות שלה
    בתוך פחות מחמש שנים יבנו כל המותגים של קבוצת סטלנטיס מכוניות חשמליות, וכולן יתבססו על ארבע פלטפורמות חדשות עם טווחי נסיעה של בין 480 ל-800 קילומטרים.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בסוף השבוע, במסיבת עיתונאים וירטואלית תחת הכותרת "יום הרכב החשמלי 2021", חשפה קבוצת סטלנטיס – האיחוד של פיז'ו-סיטרואן עם פיאט-קרייזלר, את "תוכנית ההתחשמלות האסטרטגית" שלה, ובמרכזה השקעת 35.5 מיליארד דולר בחשמול כלי הרכב שלה בארבע השנים הקרובות.
    סטלנטיס מפתחת ארבע פלטפורמות חשמליות חדשות, ועליהן יציע כל אחד מ-15 המותגים של קבוצת סטלנטיס לכל הפחות דגם חשמלי מלא אחד. במקביל, בתוך שש שנים יפסיקו מותגי אופל-ווקסהול לייצר מכוניות עם מנועי בעירה ויציעו אך ורק כלי רכב חשמליים.

     

    סטלנטיס תחשמל את כל המכוניות שלה

     

    כל כלי הרכב החשמליים של קבוצת סטלנטיס יתבססו, כאמור, על ארבע פלטפורמות, ולכאורה זה אומר ששתי הפלטפורמות החשמליות-מעורבות החדשות יחסית של פיג'ו-סיטרואן יאבדו את הרלבנטיות שלהן. כל המכוניות החשמליות הטהורות של הקבוצה יונעו באמצעות שלוש משפחות של מנועים חשמליים חדשים, שמיועדים להניע את הגלגלים הקדמיים, האחוריים או את ארבעת הגלגלים – ואלה יוזנו על-ידי חבילות סוללות סטנדרטיות לקבוצה כולה, עם תכולת אנרגיה של בין 37 קילוואט שעה ועד 200 קילוואט שעה. סוללות אלה, אשר ייוצרו בחמישה מפעלי ייצור חדשים שסלטנלטיס תקים באירופה ובאמריקה, יספקו טווחי נסיעה של בין 480 ל-800 קילומטרים בין טעינות.

    משפחת הפלטפורמות החדשה נקראת STLA, וכוללת פלטפורמה קטנה, בינונית, גדולה, ו"פלטפורמת מסגרת": הפלטפורמה הקטנה, למכוניות עירוניות, תציע טווח נסיעה של 480 קילומטרים, ואילו ה"בינונית" – מיועדת למכוניות פרימיום ותציע טווח של עד 700 קילומטרים. הפלטפורמה "הגדולה" (STLA Large) תהווה בסיס לדגמי ספורט, דגמי ארבע על ארבע ול"מכוניות שרירים" אמריקניות, עם טווח נסיעה מרבי של 800 קילומטרים.

     

     

    הפלטפורמה הרביעית, עם שלדת סולם ומרכב נפרד, תשמש לרכבי שטח קשוחים, לטנדרים, ולכלי רכב מסחריים, עם טווחי נסיעה מרביים של עד 800 קילומטרים.

    באירוע "יום הרכב החשמלי" חשפו קרלוס טווראס, מנכ"ל סטלנטיס, ומנהלי חלק מן המותגים השונים כמה טפחים ספציפיים אודות חלק מן המותגים, מבלי לחשוף יותר מידי פרטים אודות דגמים ספציפיים. עם זאת, המותג החשמלי-בלבד הראשון של הקבוצה – אופל-ווקסהול, יחזיר לחיים את 'מאנטה' האהובה. למרבה הצער זאת כבר לא תהיה מכונית ספורט עם צללית אירודינמית ייחודית כבעבר, אלא קרוסאובר אופנתי שישמר את השם ההיסטורי וינסה לסחוט איתו את בלוטת הנוסטלגיה.

    פיג'ו – אחד מעמודי התווך של החברה, לפחות באירופה, התחייבה שכל הדגמים שלה יחושמלו, לפחות באופן חלקי, עד לשנת 2025. פיאט, לעומת זאת, חתומה על התחייבות להיות חשמלית לחלוטין עד לסוף העשור, כלומר לא למכור מכוניות עם מנועי בעירה החל משנת 2030 ואילך. תוך כשלוש שנים פיאט תוסיף ל-500 החדשה שלה דגם חשמלי טהור נוסף, וכך תנהג גם חטיבת הביצועים שלה, אבארת'.

     

    סטלנטיס תחשמל את כל המכוניות שלה

     

    דודג' האמריקנית צפויה להשיק מכונית שרירים חשמלית עד לשנת 2024, ואילו מותג המשאיות והטנדרים 'ראם' ישיק טנדר חשמלי חדש, במקביל לכך שגם המותג הרווחי ביותר בקבוצה כיום – 'ג'יפ' – מבטיח לחשמל את כל הדגמים שלו עד לאמצע העשור. אפשר לעבור ולהמשיך באותו אופן על כל מותגי הקבוצה, וזה כבר מאבד את העניין. לכן עדיף להיתלות בזוטות מחד – ולספר שאנשי סטלנטיס מבטיחים ש"החל בשנת 2024 אלפא רומיאו הופכת לאלפא אלקטרומיאו (אם כי הם לא טרחו לספר לנו למה הם מתכוונים), ומאידך בדברים הרציניים יותר: מנהלי לנצ'יה מבטיחים להציע את "הדרך האלגנטית ביותר להגן על כדור הארץ" – וזה סימן שלנצ'יה היו תהיה איתנו גם בעיצומה של המהפכה החשמלית.

     

    סטלנטיס תחשמל את כל המכוניות שלה

     

    אנשי סטלנטיס מאמינים שבתוך 3 שנים יצליחו להוזיל את מחירי הסוללות שלהם ביותר מ-40% ביחס למחירי 2020, ובשש השנים שלאחר מכן יצליחו להשיג הוזלה נוספת של כ-20%, ובתוך כדי כך גם לשפר ולייעל את תהליכי המחזור של סוללות שהגיעו לסוף חייהן.

    על אף שחטיבת קרייזלר של הקבוצה היא יצרנית הרכב הקטנה ביותר מבין האמריקניות – אנשי סטלנטיס מאמינים שיצליחו למנף את מהפכת החשמול כדי לחולל מהפכה בצפון אמריקה ולהוביל, באמצעות 'ראם', את שוק כלי הרכב המסחריים החשמליים. במקביל הם כבר שוקדים על השלב הבא ומפתחים רכב שמונע באמצעות תא דלק מימני – שאת אב הטיפוס שלו הם מקווים להשיק עד לסוף שנה זאת.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סטלנטיס תשקיע יותר מ-35 מיליארד דולר בחשמול 15 המותגים שלה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.