• Ad
  • סוללה עם טווח של 1,000 קילומטרים ושרידות של 150 שנות נסיעה נכנסת לייצור בשנה הבאה
    יצרנית סוללות סינית בבעלות פולקסווגן מבטיחה שכימיית הליתיום-ברזל-מנגן-פוספט שלה, ומארז מתוכנן בקפידה, יכולים לספק עד 4 מיליון קילומטרים של נסיעה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הסוללות הסינית 'גושין' (Gotion High-Tech), שנשלטת על-ידי קבוצת פולקסווגן, הכריזה על תחילת ייצור מתוכננת בשנה הבאה של מארז סוללות שיספק טווח נסיעה של עד 1,000 קילומטרים בין טעינות וישרוד למשך לפחות שני מיליון קילומטרים.

     

    סוללה עם טווח של 1,000 קילומטרים ושרידות של 150 שנות נסיעה נכנסת לייצור בשנה הבאה

     

    שלושת החידושים המשמעותיים בסוללה של גושין, שנקראת L600 LMFP Astroinno, הם כימיה חדשה שמבוססת על שימוש במנגן, אלקטרוליט חדש, ומארז פטנטי שמשפר את העמידות כנגד חום, מפחית את משקל הסוללה ומגדיל את צפיפות האנרגיה ביחס למשקל.

    גושין היא חברה סינית אבל המטה שלה נמצא בקליפורניה, ארה"ב, אחד ממרכזי הפיתוח שלה נמצא באוהיו, ארה"ב, ובעלת השליטה העיקרית שלה היא קבוצת פולקסווגן. לפי הכרזת החברה – פיתוח הסוללה החדשה ארך כעשר שנים, והכימיה שלה, שמבוססת על מנגן, ברזל וזרחה (פוספט), מספקת צפיפות אנרגיה כוללת שקולה לזאת של ליתיום-יון אבל עושה שימוש בחומרים הרבה יותר בטוחים ופחות יקרים.

     

    סוללה עם טווח של 1,000 קילומטרים ושרידות של 150 שנות נסיעה נכנסת לייצור בשנה הבאה

     

    אנשי גושין מבטיחים שהסוללה שלהם מסוגלת לספק 4,000 מחזורי טעינה מלאים בטמפרטורת החדר, 1,800 מחזורי טעינה בטמפרטורה גבוהה, ויותר מ-1,500 מחזורי טעינה מהירה של 18 דקות. אם כופלים את זה ב-1,000 קילומטרים של טווח (אמנם לפי שיטת המדיד הסינית) שאותם מספק מארז של 140 קילוואט שעה – מקבלים טווח תיאורטי של 4 מיליון קילומטרים בטעינה איטית בטמפרטורה אופטימלית, או 1.5 מיליון קילומטרים בטעינות מהירות.
    אם נניח שסוללה כזאת תקבל אחריות יצרן ל-2 מיליון קילומטרים ונחלק את הטווח הזה לממוצע של 25,000 הקילומטרים בשנה שמבצע "רכב צמוד" בצי רכב ישראלי, נקבל 80 שנות נסיעה. בחלוקה לממוצע הנסועה של מכונית בבעלות פרטית בישראל (13,000 קילומטרים) מקבלים 153 שנות נסיעה.

    כאמור – אנשי גושין מבטיחים שלא מדובר בסוללה תיאורטית אלא בתאי סוללה ומארזים שצפויים להיכנס לייצור סדרתי כבר בשנה הבאה, והם אפילו מציגים את מפעל הייצור שלהם. אנשי גושין עדיין לא מספרים מי הלקוחות הראשונים שלהם (רמז: פולקסווגן) אבל מבטיחים שברמת התא הבודד הם השיגו צפיפות אנרגיה של 240Wh/kg.

     

     

    חידוש נוסף הוא מארז סוללה מתוכנן בקפידה שמבוסס על מודולים דומים ליחידות ה"להב" של -BYD, עם חומרי בידוד שלטענת החברה עמידים בטמפרטורות של יותר מ-1,200 מעלות צלזיוס. לדבריהם, טמפרטורת הפירוק התרמי של החומרים שבהם נעשה שימוש ברמת התא הבודד גבוהה בהרבה מזו של חומרים טרינריים, וזה הופך אותם לבטוחים יותר. בנוסף, המארז כולל ארבע שכבות הגנה ובהן "תעלות אוורור לפינוי מהיר של חום בנסיבות קיצוניות" כמו גם מערכת בטיחות אקטיבית ברמת מערכת ניהול הסוללה (BMS). כל אלה יחד מסתכמים – כך הם מבטיחים – ברמת בטיחות גבוהה במיוחד.

     

    סוללה עם טווח של 1,000 קילומטרים ושרידות של 150 שנות נסיעה נכנסת לייצור בשנה הבאה

     

    מארז הסוללות כולל טכנולוגיית קירור נוזל דו-צדדית במבנה סנדוויץ' אשר לדברי החברה צמצם את מספר החלקים במארז ב-45% והפחית את משקלו ב-32%. בין השאר, האורך הכולל של חיווט בתוך המארז צומצם מ-303 מטרים ל-80 מטרים. התוצאה, לדבריהם, היא צפיפות אנרגיה של 190 Wh/kg ברמת מארז הסוללה.

    ובחזרה לכימיה: הקתודה של התא בנויה מחומר שמהווה למעשה ענף ספציפי של כימיית ליתיום ברזל פוספט (LFP) אשר הופכת פופולרית בשנים האחרונות. באמצעות הוספת מנגן בטכנולוגיה הקניינית של גושין, ושימוש באלקטרוליט חדש, נוצרה קתודת ליתיום מנגן ברזל פוספט (LMFP). לצורך זה הם היו צריכים לפתור בעיה של רגישות המנגן להמסה בטמפרטורה גבוהה, כמו גם בעיות של מוליכות ודחיסות של החומר.

     

    סוללה עם טווח של 1,000 קילומטרים ושרידות של 150 שנות נסיעה נכנסת לייצור בשנה הבאה

     

    התוצאה – שעליה שוקדות כיום גם מספר חברות נוספות – היא כימיית ליתיום ברזל מנגן פוספט (LMFP) שמספקת צפיפות אנרגיה דומה לזו של ניקל-קובלט-מנגן (NCM) מבלי לעשות שימוש בקובלט או ניקל, ומגדילה משמעותית את יכולת הטעינה המהירה.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.