• Ad
  • הונדה חוזרת עם אסטון מרטין לפורמולה 1 בעונת 2026 - למרות שהיא לא באמת פרשה מהאליפות
    כשנתיים לאחר שהודיעה על פרישה מסדרת הפורמולה 1 הונדה מבצעת פניית פרסה ומזנקת ישר לתוך אחת העונות המרתקות ביותר שצפויות לנו, ועם אחת הקבוצות המעניינות ביותר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הונדה חוזרת באופן ישיר ורשמי אל סדרת הפורמולה 1 בעונת 2026, והקבוצה היחידה שתקבל ממנה את המנוע החדש שהיא מפתחת תהיה אסטון מרטין.

     

    הונדה חוזרת עם אסטון מרטין לפורמולה 1 בעונת 2026 - למרות שהיא לא באמת פרשה מהאליפות

     

    עונת 2026, שבה יחולו תקנות חדשות בעיקר סביב פליטות מזהמים ונושאי קיימות והגנת הסביבה – תהיה אחת העונות המרתקות ביותר בשנים הקרובות, בין השאר בזכות כניסתה הצפויה של אאודי לזירה, וחזרתה של פורשה.

    אמש אישרו אנשי הונדה שגם הם חוזרים אל האקשן כספקי מנועים, ולנוכח ההצלחה הנוכחית של אסטון מרטין עם מנועי מרצדס אפשר לומר שהיפנים הטילו כאן פצצה: הקבוצה היחידה שתקבל מהם מנוע "רשמי" היא קבוצת Aston Martin Aramco שבסיסה בסילברסטון ומקורה בקבוצת המרוצים ג'ורדן.

    להונדה יש היסטוריה ארוכה ומפוארת של השתתפות בפורמולה 1 (ופרישה ממנה) וזו החלה עוד בשנת 1964. הכניסה המשמעותית האחרונה שלה הייתה בשנת 2015 עם מנוע V6 טורבו-היברידי ועם קבוצת מקלארן, אם כי בתחילת הדרך היא לא זרחה במיוחד ולא בלטה מבחינת אמינות. היפנים שיפרו די מהר את יחידת הכוח שלהם אך לא מימשו את הפוטנציאל שלו עד לסיום עונת 2017 שאחריה הונדה נפרדה ממקלארן. בשלוש העונות 2018-2020 סיפקה הונדה את המנוע שלה לטורו רוסו, קבוצת הבת של רד בול, לאחר ששיפרה אותו משמעותית מבחינת אמינות וכוח.

    לאחר שיפור נוסף של המנוע בשלהי עונת 2018 הכריזה גם רד בול על מעבר להונדה בעונת 2019, עונה שזיכתה אותה בניצחון ראשון (עם ורסטאפן) מאז חזרתה לאליפות. זאת הייתה העונה הטובה ביותר של הונדה ביותר משני עשורים.

    במהלך עונת 2020 הכריזה הונדה על כוונתה לפרוש מפורמולה 1 בסוף עונת 2021 אבל לא לפני שהקדימה את תוכניות הפיתוח של המנוע שלה כדי לזכות באליפות בעונת הפרישה. בסופו של דבר הונדה זכתה עם רד בול וורסטאפן באליפות היצרנים בעונת 2021, בפעם הראשונה מזה 30 שנים.

    תיאורטית הונדה אולי פרשה מפורמולה 1 לאחר עונת 2021, אבל לא לפני שביצעה עסקה עם רד בול במסגרתה היא המשיכה לבנות ולשרת גם את רד בול וגם את אלפא טאורי עם אותו מנוע, וזאת לנוכח הקפאת הפיתוח של מנועי פורמולה 1 שנכנסה לתוקף בעונת 2022. רד בול הייתה אמורה להיכנס בנעליה של הונדה כיצרנית מנועים אבל בסופו של דבר היפנים החליטו להישאר בעניינים עד לסוף עונת 2025 ומבחינה זאת מותר יהיה לומר שהם לא באמת פרשו מפורמולה 1. כך או אחרת, העונות שלאחר ה"פרישה" הן בינתיים המוצלחות ביותר בתולדות הונדה מבחינת מספר הניצחונות ונקודות האליפות.

     

    הונדה חוזרת עם אסטון מרטין לפורמולה 1 בעונת 2026 - למרות שהיא לא באמת פרשה מהאליפות

     

    ההחלטה של הונדה לספק מנועים לאסטון מרטין מעניינת ראשית לכל מפני שהונדה סיפקה בתחילת המאה הנוכחית מנועים לקבוצת ג'ורדן ההיסטורית שממנה צמחה (לאחר מספר גלגולים) הקבוצה המודרנית של אסטון מרטין.

    רד בול כבר חתמה בינתיים על הסכם אספקת מנועים עם פורד, החל מעונת 2026, וזה ינתק את הקשר המאד מוצלח בינה לבין הונדה בעידן המנועים הנוכחי.

    "חזרתה" של הונדה לעונת 2026 עושה הרבה מאד שכל לנוכח הטכנולוגיות החדשות שיוטמעו במנועים בסדרה הזאת במטרה לצמצם את פליטות המזהמים ולעבור לשימוש בדלקים סינתטיים. אנשי הונדה אומרים שהם מאמינים שטכנולוגיות וידע שייצברו על מסלולי הפורמולה ישמשו אותם בעתיד בכלי רכב סדרתיים, חשמליים מן הסתם.

     

    הונדה חוזרת עם אסטון מרטין לפורמולה 1 בעונת 2026 - למרות שהיא לא באמת פרשה מהאליפות

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    הונדה חוזרת עם אסטון מרטין לפורמולה 1 בעונת 2026 – למרות שהיא לא באמת פרשה מהאליפות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.