• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתוך כשנה וחצי תציג סובארו אימפרזה ואאוטבק חדשות על-בסיס פלטפורמה מודולרית שתשמש את כל דגמיה העתידיים. גם המנועים יהיו יעילים יותר

    ימי המשקיעים של פיאט-קרייזלר אמנם לקחו בקלות את רוב הכותרות של תעשיית הרכב בשבוע שעבר, אבל כאילו כדי להזכיר להם שהם לא לבד חשפה סובארו בסוף השבוע, ביפן, את תוכנית הפעולה שלה עד לשנת 2020.

    סובארו הוא יצרן פיצפון ביחס לענקי התעשייה, אבל לכל הפחות מציג הצלחה במכירות וברווחים, ומתכנן גידול מכובד, של כ-20%, בהיקפי הייצור והמכירות בשש השנים הבאות, תוך כדי הצגת טכנולוגיה עדכנית. 20% הוא גם הנתון שבו נוקבים אנשי סובארו לגבי הקיצוץ הצפוי לדעתם בעלויות הפיתוח והייצור של כל מכונית שהם מוכרים עד לתאריך היעד, וזה כמובן יביא לשיפור נוסף של הרווחיות. לדברי אנשי סובארו, שיפור הרווחיות יושג בזכות איחוד פלטפורמות, שימוש יעיל יותר בחומרים, וייעול תהליכי הייצור.

    פוג'י תעשיות כבדות (כך, אגב, נקראת החברה) צופה גידול במכירות בארה"ב מ-478,000 בסיכום 2013 ל-600,000 בשנת 2020. השוק האמריקני הוא החשוב ביותר מבחינת החברה הזאת, והוא אחראי לכמעט 60% מסך כל מכירותיה. כדי לעמוד בתוספת הביקוש בארה"ב מתכוונת סובארו להפסיק לייצר עבור טויוטה את קאמרי במפעל שלה בלאפאייט, אינדיאנה (ארה"ב), ולפנות את קווי הייצור ל-100 אלף מכוניות נוספות שלה.

    בנוסף, לנוכח המכירות המוצלחות בשוק האמריקני מתכננת החברה להרחיב את כושר הייצור במפעל הזה ל-400 אלף מכוניות בשנה לעומת התכנון המקורי ל-310 אלף מכוניות. לנוכח השינויים בתקנות יבוא רכב לישראל בשנים האחרונות, ותחילת היבוא של דגמים "אמריקנים" של יצרני רכב יפנים, לבשורה הזאת עשויה להיות השפעה חיובית גם על השוק שלנו.

    שיאים של כל הזמנים

    את שנת הכספים (היפנית) שהסתיימה ב-31 במרץ סיימה סובארו עם מכירות שיא והכנסות שיא, ואלה יצרו גם רווחי שיא של כל הזמנים. עם זאת, אסור לשכוח שלנתונים המרשימים האלה אחראים במידה רבה גם ממשלת יפן, שדאגה לפחת את המטבע המקומי כדי לשפר את רווחיות היצוא, כמו גם ההתעוררות המשמעותית בביקוש לרכב בצפון אמריקה.

    היקף הייצור של סובארו ביפן ובארה"ב הגיע בסיכום השנה שעברה ל-825,000 מכוניות. למעשה, סובארו השיגה אף את התוכנית המקורית שלה עצמה, וכבר בסיכום 2013 עמדה ביעד שהציבה לעצמה לשנת 2015.
    עם כל הכבוד להצלחה של סובארו, ויש כבוד, מה שמעניין אותנו בישראל הוא ראשית לכל האם היא תציע מוצרים חדישים ותחרותיים בטכנולוגיה ובמחיר.
    הבשורות, לפחות לגבי החלק הראשון של השאלה, הן שכבר בתוך כשנה וחצי צפויה סובארו להציג פלטפורמה מודולרית חדשה, שתיקרא "סובארו גלובאל", ועליה ייבנו כל דגמי החברה, וכן מערכות הנעה חדשות. הדגם הראשון ליהנות מאלה הוא גם הדגם החשוב ביותר בישראל, אימפרזה, שצפוי להיות מושק במהלך השנה הבאה. אימפרזה הנוכחית הגיעה אלינו באחור, כשכבר הפכה פחות תחרותית ביחס לדור החדש של מתחרותיה.

    במהלך השנה הבאה תגיע אלינו גם אאוטבק חדשה לגמרי, ובמקום טריבקה, קרוס-אובר לא יפה במיוחד שנמכר בעיקר בארה"ב, תציג סובארו קרוס-אובר גדול וחדיש, בעל 7 מקומות ישיבה אשר צפוי לראות אור במהלך 2016 או 2017.

    כל מנועי הבנזין של החברה יוסיפו להיות במבנה הבוקסר הייחודי שלהם, אך יעברו לשיטת הזרקת דלק חדשה ולבעירה עניה כדי לעמוד בדרישות זיהום אוויר מחמירות והולכות. השיפור החשוב יותר במנועים, עם זאת, יהיה תכנון מחדש שלהם באופן שיאפשר להם להגיע ליעילות תרמו-דינמית של 40% (כך מבטיחים אנשי היצרן), יעילות גבוהה לא רק מן המקובל בתעשייה אלא גם מזו של מנועים שמשמשים כיום את טויוטה במכוניות היבירידיות.

    אחת ההשערות היא שגם סובארו תציג את טכנולוגיית "מחזור אטקינסון" שישמש את הדור החדש של מנועי טויוטה, והשערה זו מבוססת על העובדה שלטויוטה יש אחוזי בעלות (אך היא רחוקה משליטה) בסובארו. שיתוף פעולה טכנולוגי בין שתי החברות מתקיים כבר מזה מספר שנים, למעשה מאז שג'נרל מוטורס מכרה לטויוטה את מניותיה בסובארו. אחד הפירות שלו יהיה שימוש של סובארו במערכת הפלאג-אין ההיברידית של טויוטה בדגם שיוצג בתוך מעט יותר משנה.

    הכפלת המכירות בישראל

    סובארו, בעבר המותג המצליח ביותר במכירות רכב בישראל, סבלה אצלנו ממספר שנים שחונות, והגיעה לשיא שלילי לפני כשנה וחצי – בעיקר בגלל הייסוף הרב בשער המטבע היפני וכתוצאה מנזקי הצונאמי ביפן.
    סיבה נוספת לשפל הישראלי היא התרכזות היצרן בשוק האמריקני המאד רווחי עבורו, שם חל גידול קבוע במכירות בכל אחת משש השנים האחרונות.

    אחת ההשלכות של שפל המכירות בישראל הייתה פשיטת הרגל של היבואן הקודם, שלא הצליח לעמוד בהחזר החובות ונאלץ למכור את החברה לחברת סמל"ת, יבואנית קבוצת פיאט לישראל.

    התוכנית האסטרטגית של סמל"ת היא להכפיל את מכירות סובארו בישראל כבר בקרוב, ולהגיע תוך מעט יותר משנתיים להיקף מכירות שנתי של כעשרת אלפים מכוניות בשנה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סובארו מציגה רווחי שיא

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.