• Ad
  • מחר (ד') חל המועד האחרון לבחירת מועמדת מועדפת לרכישת סאנגיונג, וכונס הנכסים יצטרך להכריע בין מספר הצעות.
    חדשות טובות לסאנגיונג הקוריאנית: למרות שעדיין לא הציגה לבית המשפט תוכנית הבראה או מכתב כוונות של רוכש חדש - הוא הכניס אותה תחת חסותו כדי לנסות תוכנית הבראה. בקוריאה מדווחים של "שלושה מתעניינים" ברכישת החברה.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    הבנק לפיתוח קוריאה (KDB), שהוא הנושה העיקרי ומנהיג קבוצת בעלי החוב של יצרנית הרכב הקוריאנית סאנגיונג, הסכים להכנסת החברה לתוכנית הבראה בפיקוח בית המשפט בקוריאה גם ללא כניסתו של משקיע חיצוני.

     

     

    הסכמה זאת מסירה, ולו לזמן קצר, את החרב מעל צווארה של סאנגיונג אשר נקלעה לתהליך פשיטת רגל בדצמבר האחרון לאחר שבעלת השליטה העיקרית בחברה – יצרנית הרכב ההודית מהינדרה – הכריזה שאין בכוונתה להשקיע כספים נוספים או לשלם את החובות של סאנגיונג. מוקדם יותר השבוע הודיע מנכ"ל ויו"ר סאנגיונג, יי ביונג-טא (Yea Byung-ta) על התפטרותו, אולם הוא חזר בו לנוכח בקשת בית המשפט ולמורת רוחם של נציגי ארגוני העובדים של החברה.

    יבואנית הרכב האמריקנית HAAH Automotive Holdings, אשר ניהלה בחודשים האחרונים משא ומתן עם הנהלת סאנגיונג לגבי השקעה בחברה ורכישת גרעין השליטה, לא מצליחה ככל הנראה להשיג משקיעים לתוכנית שלה. זאת אולי הסיבה שהיא גוררת רגליים ומתעלמת גם מן הפנייה של בית המשפט הקוריאני, אליו הייתה אמורה להגיש מכתב כוונות עד לסוף חודש מרץ.

    כאנקדוטה אפשר לציין שממש השבוע לפני 11 שנים נקלעה סאנגיונג לפשיטת רגל קודמת ובמהלכה פיטרה 37% מכח העבודה שלה ובסופו של דבר נרכשה על-ידי מהינדרה.

    החדשות המעודדות, כפי שפורסמו בקוריאה, הן שככל הנראה ישנם שלושה גופים או חברות אחרים ש"מראים עניין" ברכישת סאנגיונג, והשאלה היא אם הם ממתינים לקנות אותה דרך בית המשפט בתוך כדי ביצוע תוכנית הבראה, או לאחר פשיטת רגל אם תוכנית כזאת לא תצלח. מה שברור זה שבעלי החוב ייאלצו למחול על חלק מן ההלוואות שהעניקו לסאנגיונג כדי שתושג התקדמות.

    בחודש מרץ מכרה סאנגיונג 7,122 כלי רכב ברחבי העולם כולו, שזה בערך מספר המכוניות מתוצרת קיה שמוכת היבואנית של סאנגיונג לישראל, חברת טלקאר, בכל רבעון בשוק הישראלי הפצפון, וקצב הייצור של סאנגיונג מושפע מאד מן הנכונות של ספקיות משנה לספק לה חלקים במצבה הנוכחי.

    ככל שהנהלת סאנגיונג ואיגודי העובדים שלה ישכילו לנצל את חסות בית המשפט הקוריאני ויהנדסו תוכנית הבראה טובה יותר כך גדלים הסיכויים להצלת יצרנית הרכב הקטנה והייחודית הזאת, וככל שאפשר להעריך מכאן – נראה שגם הנושה העיקרי, בנק שנמצא בבעלות ממשלתית – יעדיף מכל הבחינות להגיע להסדר מול עסק חי מאשר מול עסק בפירוק.

    עובדי החברה, בינתיים, שותפים למאמץ לאחר שהסכימו לקיצוץ של 50% בשכרם בחודשים מרץ ואפריל וכן בחודשיים הבאים.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    סאגיונג הוכנסה לתוכנית הבראה בחסות בית המשפט

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.