• Ad
  • ניסאן מביאה את קבוצות הרכישה לעולם הרכב

    ניסאן השיקה באירופה תוכנית לרכישה קבוצתית של מכוניות. השימוש המשותף ינוהל באמצעות אפליקציה ייעודית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת ניסאן הציגה תוכנית חדשה לרכישה קבוצתית של מכוניות, בשלב ראשון מדגם 'מיקרה' החדש שמושק השנה, אשר תאפשר לחלק את עלויות הבעלות והשימוש ברכב בין מספר אנשים.

     

    Micra Gen5 Dynamic

     

    כך הופכת קבוצת רנו-ניסאן ליצרנית הרכב הראשונה בעולם שמשיקה באופן רשמי תוכנית עצמאית לבעלות משותפת אשר לא מנוהלת על-ידי חברה חיצונית.

    רעיון השימוש הקבוצתי בכלי רכב, אשר מזכיר במהותו את צי הרכב השיתופי שהיה נהוג ברוב הקיבוצים בישראל עד לשנות האלפיים, אינו חדש: במהלך העשור האחרון גדל באופן עקבי מספר הקבוצות שמחזיקות במשותף בכלי רכב כמו גם מספר המשתמשים שלהן.

    כמה יצרניות רכב אף החלו להיכנס באופן אקטיבי לפעילויות שונות שקשורות בתחבורה שיתופית, הבולטת בהן היא ג'נרל מוטורס שהקימה ממש בימים אלה לפני שנה את פרויקט 'מאיבן' לתחבורה שיתופית.

    עם זאת, ניסאן היא יצרנית הרכב הראשונה אשר מקימה "שירות בעלות משותף על רכב" תוך כדי שהיא מצהירה רשמית על כוונתה להיות "חלוצה במהפכה של תעשיית השיתוף במכונית המסורתית".

    את פרויקט "GET INTELLIGENT NISSAN & GO MICRA" חשף אמש יו"ר ומנכ"ל ניסאן, קרלוס גוהן, בליסבון, פורטוגל, ואילו התוכנית עצמה תושק בעיר פריז שבצרפת מאוחר יותר השנה, עם מכוניות ראשונות שיעלו על הכביש באפריל 2017.

    שירות הבעלות המשותפת, כך מסבירים אנשי ניסאן, "מבוסס על אלגוריתם ייחודי שעושה שימוש בפרופיל חברתי ובטכנולוגיית GPS כדי ליצור התאמה לצרכי המשתמשים".

    כדי להבין כיצד מתבצעת הפעילות היומיומית בשטח צריך להמתין עד לחשיפתם של פרטים מלאים יותר, אבל הרעיון הכללי הוא שקבוצת רוכשים קונה מכונית, או מספר מכוניות, ומנהלת את השימוש בה באמצעות אפליקציה ייעודית של ניסאן אשר מתאמת בין צרכי השימוש של כל אחד מחברי הקבוצה לבין זמינות המכונית או המכוניות.
    יצירת הקבוצות תתנהל בחלקה באמצעות הרשתות החברתיות, ועל אף שניסאן עדיין לא מפרטת בדיוק כיצד זה יתבצע אנשיה מדברים על "התאמת הקבוצות לפרופיל השימוש של כל משתמש".

    כל העלויות – החל ממחיר הרכישה, דרך עלויות קבועות כמו טיפולים שוטפים, ביטוח וטסט, וכלה בעלויות משתנות כמו טיפולים שוטפים, דלק וחניה, מחולקות בין חברי הקבוצה ונחלקות לדמי חברות קבועים וכן לדמי שימוש שנקבעים בהתאם לשימוש בפועל במכונית. כל חבר בקבוצה מקבל מן האפליקציה חשבונית חודשית מפורטת עם תיאור כל השימושים שלו ברכב.

     

    Nissan at Paris Motor Show 2016 press conference

     

    קרלוס גוהן אמר במעמד השקת התוכנית: "אנחנו נעים לקראת עתיד שבו השימוש ברכב יוכל להיות יותר גמיש, חברתי משותף. בניסאן, אנחנו חלוצים בדרכים חדשות אשר תאפשרנה לנהגים ליהנות מהחופש ומן התועלות הכלכליות (שמהם נהנים) הבעלים של רכב שיתופי".

    המכוניות הראשונות שבהן ייעשה שימוש באירופה הן מיקרה עם מנוע בנפח 900 סמ"ק ותיבת הילוכים ידנית, אשר יכללו חיבור אינטרנטי קבוע מערכת שמע מתוצרת Bose ואת האפליקציה. השירות לכל מכונית מוגבל ל-15,000 קילומטרים בשנה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.