• Ad
  • פורד F150 ראפטור בתערוכת דטרויט 2015
    פורד ממשיכת בהפגנת עוצמה טכנולוגים ובתערוכת דטרויט הציגה את F150 ראפטור החדש - גרסת הביצועים של המכונית הנמכרת בעולם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פורד הציגה בדטרויט את F150 ראפטור (Raptor, עוף דורס) – גרסת הביצועים למכונית הנמכרת ביותר בעולם.

    סדרה F של פורד (טנדרים ומשאיות קלות) החלה את דרכה ב-1948 והשימוש בכינוי F150 החל ב-1975 (במהלך חיי הדור השישי של הסדרה כולה). סדרה F היא הנמכרת ביותר בארה"ב כש-F150 הוא החשוב מכולם. זהו הטנדר הנמכר ביותר בארה”ב במשך 34 שנים מתוך 39 שנות השיווק שלו והטנדר הנמכר ביותר בעולם. עבור פורד מדובר באחד מכלי הרכב הריווחים ביותר.

    גרסת ראפטור נוספה לדגם רק בשנת 2010 בדור הקודם, ועם הצגת הדור החדש (13 במספר) בתערוכת דטרויט בשנה שעברה, היה זה רק עניין של זמן עד שפורד תציג גם גרסת ראפטור על בסיס הדור חדש.

    https://www.youtube.com/watch?v=Se4o7AHxAPk

    גם ב-F150 הרגיל וגם בראפטור פורד ביצע מהפכה של ממש: היא החליפה את מרכב הפלדה המסורתי באלומיניום – חומר חזק וקל מפלדה שלרוב מזוהה עם מכוניות פאר ויוקרה. כתוצאה מכך הופחת משקל הטנדר ב-220 ק"ג לעומת ראפטור הקודם (בדגם הרגיל המשקל הופחת ב-317 ק"ג). להפחתת משקל שכזו השלכות גדולות מבחינת היכולת הדינמית של הטנדר, לביצועים, תצרוכת הדלק וגם ליכולות הגרירה (פרט חשוב בטנדר פנאי שכזה). לראפטור גם מרכב רחב ב-15 ס"מ ביחס ל-F150 החדש, בולמים (תוצרת פוקס) בעלי מהלך מתלה גדול מבעבר וחישוקי 17 אינץ'.

    כבר דיווחנו בסיקור על פורד GT שגם נחשפה בתערוכת דטרויט, על העוצמה הטכנולוגית שפורד מבקשת להפגין, והדבר נכון גם ל-F150 ראפטור. עוצמה טכנולוגית זו באה לידי ביטוי בחומרים הקלים המרכיבים את המכונית, במנוע החדשני ובשימוש הרב באלקטרוניקה כמו מערכת 'טריין מנג'מנט' (Terrain Management) עם שישה מצבי נסיעה: 'רגיל', 'כביש', 'מים' (עבור גשם, שלג וקרח), 'בוץ' וחול', 'סלעים' ו'באחה' (על שם מרוץ המדבר המפורסם 'באחה 1000', הנערך בחצי האי באחה-קליפורניה שבמקסיקו).

    https://www.youtube.com/watch?v=Oi-pdajAaeA

    בדור הקודם הניע את ראפטור מנוע V8 בנפח 6.2 ליטר שייצר 411 כ"ס. בדור החדש נמצא מנוע טורבו-בנזין V6 כפול מגדשים מסדרת 'אקו-בוסט' בנפח 3.5 ליטר (כמו בפורד GT החדשה). הכוח יעבור לכל ארבעת הגלגלים דרך תיבה אוטומטית בעלת 10 הילוכים. בינתיים פורד לא מספקת מפרט טכני או מציינת ביצועים, אבל מבטיחה שראפטור החדש יהיה חזק מקודמו.

    ראפטור החדש מציג עיצוב אגרסיבי מבעבר ושיווקו בארה"ב יחל בסתיו 2016 (כן, רק בעוד שנה וחצי מהיום). דלק מוטורס, יבואנית פורד, אינה מתכננת לייבא את F150 ולא את גרסת ראפטור, אבל חברת 'גז פרו' שמייבאת את F150 ביבוא מקביל, מוכנה לייבא גם את גרסת ראפטור למי שיהיה מוכן לשלם.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    נחשפה: פורד F150 ראפטור

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.