• Ad
  • משרד התחבורה מפריט את מבחני הנהיגה המעשיים

    המכרז לביצוע מבחני נהיגה מעשיים בידי זכיינים פרטיים פורסם היום. מורי נהיגה ובוחנים שוקלים השבתה של מבחני הנהיגה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    משרד התחבורה פרסם היום (ד') את המכרז להפעלת מערך מבחני הנהיגה בידי שני זכיינים פרטיים, צעד שבעקבותיו עשויים מורי נהיגה ובוחנים להשבית את לימודי הנהיגה בישראל.

     

    לימוד נהיגה

     

    שר התחבורה ישראל כץ הכריז מספר פעמים שבכוונתו להפריט את המערך שמעניק רישיונות נהיגה לנהגים בישראל, ובכך לא רק שהוא הודה שהמשרד נכשל בניהול המערך הזה אלא גם שהוא סבור שלמשרד תהיה יכולת פיקוח על גופים פרטיים שיעלו נהגים על כבישי ישראל.

    המכרז שפורסם מנציח, למעשה, את המצב הקיים בכל הקשור ללימודי נהיגה, מצב שבו אין כמעט כל פיקוח על תהליך הלימוד עצמו (בכל הארץ פועלים ארבעה מפקחים על יותר מ-100 אלף תלמידי נהיגה), ושיעור הנכשלים הארצי במבחנים המעשיים עומד על 80%.

    גורמים שעוסקים בנושא, בעיקר מורי נהיגה ואנשים שעבדו במערכת של משרד התחבורה, טוענים שהמשרד לא יוכל לפקח כראוי על המערך המופרט – דבר שצפוי ליצור תעשיית שוחד ושוק שחור של הנפקת רישיונות למי שלא ראויים לנהוג. כדוגמא למצב הצפוי, לדעתם, מביאים אנשים אלה עשרות מצבים שנחשפו במהלך השנים במכוני הרישוי הפרטיים, בהם מכוניות שלא היו ראויות לנוע על הכביש עברו את תהליך הרישוי באמצעות 'מאכרים'.

    "כאשר עולה על הכביש מכונית עם ליקויי בטיחות", אמר ל-TheCar גורם בכיר במשרד התחבורה, "זה מסוכן מספיק, ואנחנו נתקלים כמעט על בסיס יומי במכוניות שלא עוברות ביקורת של ניידות הבטיחות שמבצעות ביקורות בדרכים – וזאת למרות שחלקן עברו רישוי שנתי ללא כל בעיה.
    הפרטת מבחני הנהיגה המעשיים, לעומת זאת, תהיה בכיה לדורות מפני שלא תהיה שום דרך לזהות נהג שקיבל רישיון נהיגה לאחר ששילם שוחד – עד אשר הוא יגרום לתאונה".

    מחר (ה) צפויה ישיבה של ועד בוחני הנהיגה שבה יוחלט אילו צעדים ארגוניים יבוצעו לנוכח פרסום המכרז, וכן התייעצות של חלק מארגוני מורי הנהיגה אשר שוקלים גם הם להשבית את הלימודים ו/או את המבחנים.

    את תגובת משרד התחבורה נפרסם כאן אם וכאשר הם יבחרו לשלוח לנו אותה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.