• Ad
  • משרד התחבורה, בתגובה רשמית לאזרח שהתלונן על שימוש פרטי ברכב שלו בעת שנמצא בתיקון במוסך של קרסו מוטורס: "העובד ביצע נסיעה ו"על הדרך", באישור מנהל מרכז השירות, עצר לסידור אישי בבית החולים. הנסיעה בוצעה בידיעת הנהלת המוסך ועל אחריותם ובאישורם" 
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    משרד התחבורה, הגוף שאמור לקבוע את המדיניות של מדינת ישראל בכל נושאי הרכב והתחבורה, ובין השאר גם לפקח על מערך המוסכים והשירות לרכב, מאשר בפועל לעובדי מוסכים להשתמש בכלי הרכב של לקוחות לשימושים פרטיים, ובתנאי שקיבלו לצורך זה אישור של מנהל המוסך.

     

    תקלות אופייניות ברכב

     

    במילים פשוטות, אם תכניסו את המכונית שלכם למוסך, ולאחר מכן תגלו שעובדי המוסך נסעו בה לחתונה, לטיפול רפואי או סתם כך לסיבוב ראווה בשכונה – אין טעם שתתלוננו בפני הגוף שמפקח על המוסכים מטעם מדינת ישראל, מפני שהתנהלות כזאת מקובלת עליו ומאושרת על-ידו.

    לפני כחודש וחצי פרסמנו כאן את סיפורו המקומם של ל.ק. אשר רכש רנו 'זואי' חדשה וכעבור 72 שעות הופיע בה חיווי של תקלת סוללה שבעקבותיה נאלץ להכניס אותה לבדיקה ותיקון במוסך המרכזי של 'רנו' בחיפה. לאחר שקיבל לידיו את המכונית בחזרה נדהם ל.ק. לגלות שבמהלך הטיפול במוסך נעשה ברכב, לכאורה, שימוש פרטי לצורך נסיעה של אחד מעובדי המוסך לבית החולים בנהריה.

    ל.ק. התלונן במקביל גם בפני שירות הלקוחות של קרסו מוטורס, גם בפני איגוד המוסכים, וגם בפני משרד התחבורה. שירות הלקוחות של קרסו מוטורס "שלח אותו סביב", איגוד המוסכים פנה אל קרסו מוטורס וביקש מהם לשלוח נציג לבוררות – אולם החברה סרבה והאיגוד נאלץ לסגור את התיק בגלל חוסר שיתוף פעולה, כך שהתקווה היחידה שנותרה לאזרח הייתה שהתלונה שלו תזכה לאוזן קשבת בגוף שמינתה הממשלה לפקח על המוסכים בישראל.

    אגב, לא מיותר לציין שהידיעה שפרסמנו בשעת זכתה לתגובות רבות, רובן נזעמות, אשר נחלקו בין אזרחים שהתלוננו בפני משרד התחבורה על מוסכים – אך לא זכו לכל מענה, לבין תגובות של מוסכניקים שסיפרו לנו כיצד פקחי משרד התחבורה "יורדים לחייהם" לכאורה בנושאים שוליים. חלק מן הדוגמאות שנשלחו אלינו נמצאות כעת בבדיקה.

    לאחרונה, לאחר שחלף זמן רב ול.ק. לא קיבל כל תגובה רשמית ממשרד התחבורה (בניגוד, אגב, לתקנות התקשי"ר), הוא פנה אל מ.ס. – שתואר תפקידו הוא "מרכז מחוזי בכיר חיפה במשרד התחבורה", שאמור היה לטפל בתלונתו.
    בתגובה, באמצעות התכתבות דואר אלקטרוני, קיבל ל.ק. תשובה שכללה את הדברים הבאים: "העובד של מרכז השירות ביצע נסיעה עד לעיר נהריה ועל הדרך באישור מנהל מרכז השירות עצר לסידור אישי בבית החולים. אציין שהנסיעה בוצעה בידיעת הנהלת המוסך ועל אחריותם ובאישורם וזאת תוך כדי שימוש בכרטיס עבודה ותיעוד הנסיעה ושלט במבחן. חלק מתהליך מתן השירות יכול המוסך ורשאי לבצע נסיעות מבחן לרכבים שבטיפולו". (התגובה המלאה מצורפת כאן).

     

    משרד התחבורה לאזרח: לעובד מוסך מותר לקחת את הרכב שלך לשימוש פרטי

    במילים פשוטות, האיש שאמור לטפל מטעם משרד התחבורה בתלונות של אזרחים כלפי מוסכים שמקבלים רישיון מן המדינה – מודיע לאזרח המתלונן שמותר לעובד מוסך להשתמש ברכב של לקוח לסידורים פרטיים.

    המשמעויות של מדיניות כזאת, לדוגמא, הן שמבחינת משרד התחבורה מותר לעובדי מוסך לקחת, למשל, כלי רכב בשווי של מיליון שקלים ולנסוע איתו לחתונה שלהם או לסיבוב ראווה בשכונה, או ל"בדיקות התנהגות" על מסלול המירוצים בערד – ובתנאי שאפשר לכסת"ח נסיעה כזאת באמתלה של "נסיעת מבחן לרכב בטיפול".

    פנינו אל אבנר עובדיה, דובר משרד התחבורה, ושאלנו אם אגף הרכב של משרד התחבורה מאשר לעובדי מוסכי השירות מורשי משרד התחבורה לבצע נסיעות פרטיות בכלי רכב של לקוחות מבלי לקבל את אישורם, ללא ידיעתם, וככל הנראה בניגוד לחוק? (שימוש ברכב ללא רשות הבעלים). בנוסף, ביקשנו ממר עובדיה לקבל נוהל כתוב שמאשר פעולה כזאת או אוסר אותה.

    נזכיר שבתגובה לידיעה שפרסמנו בשעתו אישרו אנשי קרסו מוטורס את עיקרי הדברים ומסרו בין השאר ש: "במהלך הנסיעה אכן עצר הנהג של מרכז השירות בבית החולים לצורך מטלה אישית, כפי שאושר לו ע"י מנהל מרכז השירות. אנו מצרים על התחושה הקשה שקיבל הלקוח, למרות שהצורך בנסיעה זו היה חלק בלתי נפרד מהטיפול. התנצלנו ואף הצענו ללקוח טיפול חינם כמחווה של רצון טוב״.

     

    עדכון 4 בינואר 17:00: כיומיים לאחר המועד האחרון שבו ביקשנו לקבל את תגובת משרד התחבורה, ולאחר שהכתבה כבר פורסמה, התקבלה אצלנו התגובה הבאה: "לצורך בדיקת רכב, יש לבצע נסיעת מבחן ולבקש את אישורו של בעל הרכב. פרטים אלה רשומים בהזמנת התיקון. בבדיקה שנערכה מתברר כי העובדים ביקשו את אישור הלקוח ונענו לבקשה, אך בשל טעות, הלקוח לא הוחתם על הזמנת תיקון. על פי תנאי הרישיון, בעל הרישיון חייב למלא הזמנת תיקון, בה יפורטו בין היתר השירותים שניתנו לרכב. על בעל הרישיון להחתים את המזמין על הזמנה לפני ביצוע העבודה. כמו כן, יש לרשום בכרטיס העבודה את שם המטפל, וכל פרט הנוגע לעניין.

    בעקבות התלונה הוחלט בתיאום עם ראש תחום שרותי תחזוקה להוציא לבעל המוסך אזהרה בגין אי החתמה של המלין על הזמנת תיקון ושימוש ברכב של העובד ללא ידיעת בעל המוסך לצרכים פרטיים, במסגרת נסיעת המבחן".

    הערת TheCar: בתגובת משרד התחבורה מופיע המשפט "בבדיקה שנערכה מתברר כי העובדים ביקשו את אישור הלקוח ונענו לבקשה", אשר ממנו עלול להשתמע בטעות כאילו בעל הרכב הסכים לשימוש הפרטי שבוצע ברכבו. זה, כמובן, לא המצב. בנוסף, בתגובת משרד התחבורה נכתב גם שהמוסך יקבל "אזהרה" (לא ברור מה המשמעות של זה, אבל מילא) בגלל "שימוש ברכב של העובד ללא ידיעת בעל המוסך לצרכים פרטיים, במסגרת נסיעת המבחן". חלק זה של התגובה מעיד על אחת משתיים: או שהתגובה כולה "מחורטטת", או שאנשי משרד התחבורה לא טרחו לקרוא את הקטע שבו אנשי קרסו מוטורס עצמם אומרים שהעובד ביצע את הנסיעה הפרטית באישור מנהל מרכז השירות.

     

    אם גם אתם נתקלתם בהתנהלות מזלזלת או בתפקוד לקוי של משרד התחבורה כתבו אלינו ל: editor.thecar@gmail.com

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    משרד התחבורה לאזרח: לעובד מוסך מותר לקחת את הרכב שלך לשימוש פרטי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.