• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מערכת זיהוי רמזורים תעביר מידע מבקרת הרמזורים העירונית אל לוח המכשירים במכונית. תציע לנהג מהירות אופטימלית לקראת הרמזור הבא, ותעורר אותו 5 שניות לפני שהאור האדום יתחלף לירוק

    אאודי הציגה היום (ב') בתערוכת האלקטרוניקה CES בלאס וגאס מערכת לזיהוי רמזורים אשר עשויה לחסוך לנו דלק, ולשפר את הנהיגה העירונית של כולנו.
    לפני תחילת ההתלהבות ההמונית כדאי לצנן קצת את הרוחות ולומר שהמערכת של אאודי מבוססת על שיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות ואולי גם על חקיקה מקומית, לכן קיימת סבירות לא מעטה שעוד נביט בה בקנאה זמן רב לפני שנראה אותה אצלנו בישראל.
    הרעיון הבסיסי פשוט ואינטואיטיבי: לו היינו יכולים לחזות במדוייק מתי צפויים כל הרמזורים שבנתיב הנסיעה שלנו להתחלף – מירוק לאדום ולהיפך – יכולנו להתאים את מהירות הנסיעה שלנו באופן כזה שלא היינו נדרשים ליותר מידי האצות ובלימות.
    פחות האצות מיותרות, ובלימות לא נחוצות, משמעותן תצרוכת דלק נמוכה יותר, פחות זיהום אוויר, ופחות סיכוי לתאונות עירוניות מעצבנות עד מסוכנות.
    וזה בדיוק מה שאאודי מציעה, במערכת שלטענתם כבר מוכנה לשימוש: ממשק של אאודי עם מערך הרמזורים העירוני משדר לכל המכוניות שמצוידות במערכת את תזמון הרמזורים, והמערכת בכל מכונית מסייעת לנהג לקבל החלטות נבונות.
    באאודי מכנים את המערכת שלהם בפשטות "מערכת לזיהוי רמזורים", וטוענים שיש לה פוטנציאל לחסוך כ-15% מפליטות דו-תחמוצת הפחמן.
    המערכת ממליצה לנהג באיזו מהירות עליו לנהוג כדי להגיע בתזמון האופטימלי לרמזור הבא, ולצורך זה מציגה סימלונים בצבעים ירוק, ענבר או אדום, כדי לחדד את תחושת הבהילות או הסכנה.
    אם הנהג כבר תקוע ברמזור אדום המערכת "יודעת" מתי צפויה ההחלפה לאור ירוק, מציגה לנהג מונה של משך הזמן שנותר, וחמש שניות קודם להחלפה מתניעה מחדש את המנוע (במערכות "דומם-והתנע"). כך יכול הנהג להידרך לקראת חידוש נסיעה, פרק הזמן שבו נהגים "נרדמים ברמזור" מצומצם, וכלל התנועה זורמת בדרך חלקה ויעילה יותר.
    המערכת, כאמור, מוכנה לייצור ויכולה להיות מוצעת בכל אחד מדגמי החברה. להערכת מהנדסי אאודי, אם תותקן מערכת כזאת בכל רחבי גרמניה היא תחסוך מידי שנה כ-900 מיליון ליטרים של דלק.
    אנשי החברה מבצעים ניסויים בשיתוף פעולה עם עיריות ברלין, ורונה ולאס וגאס, אבל לא מספרים מתי יוכל שיתוף פעולה כלשהו להפוך ל"מבצעי".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מערכת זיהוי הרמזורים של אאודי תחסוך דלק ועצבים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.