• Ad
  • הכנסות מאכיפת עבירות תנועה ישולשלו לקופות העיריות

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ועדת הכלכלה דחתה למועד לא ידוע את הדיון בהעברת סמכויות האכיפה של עבירות תנועה מידי המשטרה לרשויות המקומיות. ההצעה הנוכחית יוצרת תמריץ כלכלי לאכיפה מוגברת.

    העברת סמכויות האכיפה של עבירות תנועה מהמשטרה לרשויות המקומיות נדחתה למועד לא ידוע. כך עולה מהחלטת ועדת הכלכלה של הכנסת לפצל הצעת חוק ממשלתית שאמורה להעביר את סמכויות האכיפה ממשרדי הממשלה הרלוונטיים לרשויות המקומיות.

    "הנושא הזה (קידום תחבורה ציבורית, ש.ה) מאוד חשוב לכולנו", הסביר יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אבישי ברוורמן, בדיון שבו הוחלט על פיצול הצעת החוק הממשלתית. "ניגש לדיון מיידי כדי שיתקדמו… הנושאים שעל הפרק, כמו הרכבת הקלה בתל-אביב, ו(אילו) הנושאים האחרים יידחו למועד מאוחר יותר". "הנושאים האחרים" אליהם התייחס ברוורמן הם סמכויות האכיפה של עבירות תנועה, שהעברתן לרשויות המקומיות נדחתה.

    העיכוב בקידום הצעת החוק נובע מחילוקי דעות חריפים בין משרדי הממשלה והרשויות המקומיות (ובעיקר הרשויות החזקות), בעניין אילו סמכויות יועברו לרשויות. לאחרונה החלו דיונים בנושא בהשתתפות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (פלילי), רז ניזרי, שינסה למצוא פשרה בין משרדי הממשלה והרשויות. עד עתה, הדיונים נוהלו על-ידי מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, ועסקו בעיקר בסוגי העבירות שייאכפו על-ידי הרשויות.

    יש לציין שכבר לפני כחודש הציעה היועצת המשפטית של ועדת הכלכלה, עו"ד אתי בנדלר, לפצל את הצעת החוק הממשלתית. זאת כדי שאפשר יהיה לקדם נושאים הנוגעים לרכבת הקלה בתל-אביב בלי להתעכב שלא לצורך בעניין האכיפה ברשויות. אלא שבמשרדי הממשלה דחו את ההצעה, תוך שהם מגלים אופטימיות באשר ליכולתם להגיע להבנות עם הרשויות המקומיות.

    לעיכוב בהעברת סמכויות האכיפה יש היבט חיובי: בהצעת החוק הממשלתית נקבע שכל ההכנסות מהאכיפה של עבירות התנועה יועברו ישירות לקופות הרשויות המקומיות. בכך יש תקדים בעייתי שעשוי ליצור תמריץ כלכלי להגברת האכיפה של עבירות תנועה ממניעים כלכליים. תקדים כזה, כך הבהירה בעבר עו"ד בנדלר מוועדת הכלכלה, הוא "מסוכן".

    עיכוב יש גם היבט שלילי: לפי הצעת החוק הממשלתית אמורות הרשויות להתחיל באכיפה של עבירה אחת בלבד – נסיעה בניגוד לחוק בנתיב תחבורה ציבורית (נת"צ). מטרת ההצעה היא "לפנות" את הנת"צים ממכוניות נוסעים, וכך לשפר את רמת השירות של האוטובוסים. אלא שללא העברת סמכויות אכיפה לרשויות צפוי המשך של המצב הקיים – האכיפה בנת"צים כיום היא דלילה עד בלתי-קיימת, וכתוצאה מכך נפגע שירות האוטובוסים.

    על התוצאה מלמדים דבריו של מנכ"ל חברת תחבורה ציבורית, שהסביר לחברי ועדת הכלכלה את יתרונות הגברת האכיפה בנת"צים: "השיפור והייעול שנובע מהגברת האכיפה בנתיבי התחבורה ציבורית משפר לאין ערוך את מהירות הנסיעה באוטובוסים ואת השימוש בתחבורה הציבורית".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.