בשנים האחרונות אנו נחשפים לנבואות זעם שלעיתים אף מגובות בהדגמות חיות מפחידות, המציגות את הקלות הבלתי נסבלת בה האקרים או סתם גנבי רכב יכולים להשתלט לנו על המכונית מרחוק דרך הקישוריות לרשת או התקנים אלחוטיים שונים, כשהחשש האמיתי הוא מהשתלטות עוינת תוך כדי נסיעה על מערכות ההיגוי, התאוצה והבלמים.
מרבית יצרני הרכב מנסים להרגיע וטוענים כי הגישה מרחוק אפשרית רק אל אביזרי משנה כמו מערכת הבידור, הניווט ומקסימום חלונות החשמל, הנעילה המרכזית ובקרת האקלים, אך במקביל מבינים שבעתיד הלא רחוק אפשרויות השליטה מרחוק יהיו נרחבות בהרבה ויש צורך להיערך לכך.
יחד עם זאת, אפשרות לשלוט ברכב מרחוק עובדת לשני הכיוונים, כפי שלמד על בשרו בסוף השבוע האחרון גנב רכב מסיאטל.
הכל החל כשבעליה של ב.מ.וו 550 החנה את רכבו בשעת לילה מאוחרת לאחר אירוע משפחתי והחל לפרוק מממנו חבילות.
הגנב, שהבחין ברכב הפתוח, ניצל את החשכה, השתחל לעמדת הנהג, לחץ על כפתור ההתנעה ונמלט מהמקום.
עוד ב-TheCar:
פרצה קוראת לגנב: רכבים עם מערכת Keyless חשופים לגניבה
כמעט מחצית מהנהגים נותנים את מפתחות הרכב לזרים
עכשיו זה מדעי: מאד קל לפרוץ למכונית שלך
אחרי ההלם הראשוני בעל הרכב מיהר להתקשר למשטרת סיאטל לדווח שרכבו נגנב. במקביל להזנקת ניידות למקום, מישהו במוקד חשב על רעיון מתוחכם יותר, יצר קשר עם מוקד השירות הטלפוני של ב.מ.וו וביקש מהם עזרה.
מערכת ConnectedDrive, בה מצוידת מכונית היוקרה, אפשרה לנציגים במוקד ב.מ.וו לעקוב בצורה מדויקת ובשקט, בלי סירנות ומרדפים משטרתיים במהירויות גבוהות, אחר נתיב בריחתו של הגנב ולהכווין את הניידות אליו וברגע האמת, כשהניידות התקרבו לרכב בשקט מכמה כיוונים, לנעול מרחוק את דלתות הרכב וחלונותיו ולכלוא את הגנב בתוכו עד לרגע המעצר.