• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת בוש הכריזה בסוף השבוע על לוח המכשירים הקעור הראשון של תעשיית הרכב, אשר יערוך הופעת בכורה עולמית בטוארג החדש של פולקסווגן. לדברי אנשי בוש, "עברו הימים שבהם מסכי תצוגה קעורים נמצאו רק בטלוויזיות בסלון, ומעתה הם מציבים רף חדש לתצוגה גם במכוניות".

     

     

    פולקסווגן הייתה יצרנית הרכב הראשונה שהשיקה מסך תצוגה במקום לוח שעונים במכונית עממית, והתצורה הזאת הופכת בשנים האחרונות יותר ויותר פופולרית בזכות שתי סיבות פשוטות: לקוחות אוהבים את זה ומוכנים לשלם תוספת מחיר מפני שזה נתפש בעיניהם כשדרוג, ואילו יצרניות הרכב אוהבות את זה מפני שזה מפשט את לוח המכשירים, מאפשר להן לוותר על תצוגות פיזיות באמצעות מחוגים ונורות, והופך את תהליך הייצור לפשוט וזול יותר. מסכי מגע מאפשרים ליצרניות לוותר על מתגים פיזיים שדורשים מקום פיזי וגם חיווט, ומאריכים את משך זמן ההרכבה של מכונית.

    אחד היתרונות האובייקטיביים של צגי תצוגה, ביחס ללוחות מכשירים קונבנציונליים, הוא שהם ניתנים לעיצוב אינסופי: לא רק שנהגים יכולים לבחור מבין מגוון תצוגות – היצרנים יכולים גם לעדכן את התצוגות הללו באמצעות עדכוני תוכנה במהלך חיי המכונית ולהוסיף לה סוגי תצוגה חדשים. עליית המדרגה שמציב כעת המסך הקעור של בוש מוסיפה לכל האמור כאן גם ממד נוסף של בהירות וחדות שלא קיימת במסכי התצוגה השטוחים.

     

     

    מסך התצוגה הקעור של בוש הוא, כמובן, ברזולוציה גבוהה, ונוסף למידע החיוני שחייב להיות מוצג תמיד (מהירות נסיעה, מחווני איתות ותצוגות אזהרה) – הנהג יכול לבחור מה התצוגה שחשובה לו ברגע נתון, למשל תצוגת ניווט או תצוגה של מערכות הסיוע לנהיגה. לדברי בוש, "הסוד שמאחורי החדות והניגודיות הייחודיים בצגים החדשים הוא תהליך ייצור חדש (שכולל הצמדת חלקים של המסך באמצעות נוזל פטנטי) והתוצאה היא צמצום של כ-75% בכמות האור שמשתקף על המסך, אפילו באור שמש מלא. כאמור, אנשי בוש מדגישים שהתמונה החדה שמקבל הנהג תורמת לבטיחות הנהיגה, והם מסבירים את זה בכך שקל יותר לנהג להבחין במידע החיוני שמוצג לו במהלך נהיגה.

    "העקמומיות של המסך", טוענים הגרמנים, "מחקה את העקמומיות הטבעית של עין אנושית וכתוצאה מכך קל יותר לנהג להבחין בפרטים אפילו בקצה המסך". בנוסף, לטענתם, תהליך הייצור של המסך "משלב מספר רב של תצוגות דיגיטליות" ובתוך כדי כך מקטין את הרוחב שנדרש כיום ממסך שטוח, כלומר שהוא צורך פחות מקום פיזי בתוך לוח המכשירים של הרכב.

     

    חלק עיקרי של המערכת החדשה, שבו צריך להתנסות כדי לדעת אם הוא עומד בהבטחות, הוא מערכת שליטה חדשה לבחירת התפריטים, אשר לטענת בוש הונדסה באופן אינטואיטיבי שגורם פחות הסחות דעת של הנהג בעת נהיגה. בין אם הנהג בוחר ברשימת אנשי הקשר בטלפון שלו, ובין אם בתצוגת המהירות או המרחק מן הרכב שקובעת מערכת בקרת השיוט האדפטיבית – המשחק בין התפריטים אמור להיות אינטואיטיבי ומהיר כדי שלא לגרום לאובדן הריכוז בנהיגה. כך, למשל, המערכת מאפשרת – לדברי הגרמנים – להגדיר באופן קל ופשוט את קנה המידה של המפה בתצוגת הניווט וכך להתמרכז או להרחיב את שטח המפה שמוצג.

    החשש הטבעי של לקוחות בכל כניסה של טכנולוגיה חדשה הוא מפני תקלות יקרות, בעיקר כאשר הלקוח שבוי בידי ספק בודד, אבל הגרמנים מבטיחים שהמערכת החדשה שלהם עברה מבחנים קשים מאד של רעידות, שינויי טמפרטורה, עמידות בפני השראה חשמלית ועוד.

     

    כרגיל, אפשר לצפות שהמסך הקעור של בוש, ולאחריו גם של יצרניות אחרות, יופיע בשלב ראשון במכוניות יוקרה או כאופציה בתוספת תשלום במכוניות יקרות, ויחלחל אט אט גם לכלי רכב עממיים יותר. על פי החזון של חברת הארמן, למשל, כפי שהוצג לפני כשבועיים בוועידת התחבורה החכמה בתל-אביב, מסכי התצוגה עומדים להפוך לממשק העיקרי בין כלי הרכב לנהגים ולנוסעים כבר בעתיד הקרוב, והגודל הפיזי שלהם בתוך כלי הרכב צפוי לגדול במהירות רבה, ככל שהם ימלאו יותר ויותר פונקציות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מסך התצוגה הקעור מגיע אל לוח המכשירים במכונית

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.