• Ad
  • על רקע פרשת "דיזלגייט", למרות הצהרות הבונדסראט ועל אף ההבטחה להציג 30 דגמים חשמליים בתוך כעשור, מטיאס מולר בטוח שיידרשו עוד לפחות שני עשורים עד שמנועי הבעירה הפנימית יפנו את מקומם לטובת כלי הרכב החשמליים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פורשה מנוע V6משבר "דיזלגייט" ותקנות זיהום האוויר ההולכות והופכות למחמירות יותר ויותר מאלצות לאחרונה את יצרני הרכב להאיץ את הקצב הפיתוח של טכנולוגיות הנעה מתקדמות נטולות פליטת מזהמיםעם זאת, לכולם ברור שיעבור עוד זמן עד שמנועי הבעירה הפנימית, המניעים את הרוב המוחלט של כלי הרכב על פני כדור הארץ כבר מראשית המאה ה-20, יפנו את מקומם באופן סופי.

    עוד ב-TheCar:
    תחילת הסוף? הפרלמנט הגרמני נגד מנוע הבעירה פנימית
    לא ממתינים לממשלה: נתוני זיהום אמיתיים כבר ב-2016
    תשכחו מתאונות: כ-2,500 בני אדם מתים מזיהום בשנה

    לשאלה בדיוק עוד כמה זמן יידרש לאותו שינוי ניתן לקבל מספר הערכות, כשמצד אחד אנשים כמו אלון מאסק, מייסדה של יצרנית הרכבים החשמליים "טסלה" שחשפה לא מכבר את המודל 3 עם טווח נסיעה מרשים ותג מחיר שפוי, טוענים שלמעשה ממש בקרוב ניתן להגיע לאותו יעד, ומצד שני בכירים ביצרניות רכב ותיקות יותר כמו פורד, למשל, סיפקו הערכות פסימיות יותר ולדעתם בראיה מפוכחת ובאופן ריאלי אין מנוס מלהכיר בעובדה שלפחות עד אמצע המאה ה-21 מנועי בעירה פנימית עדיין יניעו את מרבית הרכבים בעולם

    מתיאס מולר מנכל פולקסווגן 005מטיאס מולר, האיש שמונה כדי לעשות רה-ארגון ולהוציא את קונצרן פולקסווגן מהמשבר אליו נקלע בעקבות הונאת הדיזל, מוביל שינוי כיוון בענקית הגרמנית הכולל השקעת סכומי עתק בפיתוח טכנולוגיה חשמלית שתאפשר לקונצרן הרכב הגדול באירופה להציג מגוון של לפחות 30 דגמים חשמליים בעשור הקרוב.

    כמו כן, לאחרונה נודע כי המועצה הפדרלית (בונדסראט) הגרמנית החליטה לקורא למדינות לאיחוד האירופאי לגבש מדניות לפיה החל משנת 2030 יאושרו לרישום על כבישי היבשת רק מכוניות חדשות שלא פולטות מזהמים.עם זאת, בראיון ל"Autocar" מולר התבטא בכנות: "העתיד של עולם הרכב הוא חשמלי – בזה אין ספק". "יחד עם זאת", הודה מולר, "בין אם נרצה בכך כך ובין אם לאו מנועים קונבציונליים ימשיכו לשחק תפקיד מרכזי בשני העשורים הבאים לפחות".
    מולר תיאר את שערוריית פליטות דיזל כ"רגע מכריע בתולדות פולקסווגן ששינה את החברה לנצח", אך הבהיר ש"בשלב זה אסור לנו להזניח טכנולוגיות מוכרות ואת מיומנויות הליבה שפיתחנו במשך עשרות שנים".

    כשנשאל על הדרך להגיע לאותה נקודת המפנה שתבשר את המעבר לעידן החשמלי מולר השיב כי "כוחות השוק צריכים לעשות את שלהם, אי אפשר לכפות על הלקוחות לעבור לכלי רכב חשמליים על ידי ביטול האופציות האחרות. בשנים האחרונות, למרות שקיימים בשוק לא מעט דגמים חשמליים, הם תופסים רק חלק קטן מאוד מכלל המכירות".
    "הדרך לשינוי", מסביר מולר, "לא יכולה להיות בכפיה, אלא צריכה להגיע כתוצאה משיפור הטכנולוגיה שתגרום ליותר ויותר לקוחות לבחור באופן עצמאי באופציה החשמלית".

    זיהום אוויר 566

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מנכ"ל פולקסווגן: מנועי בעירה פנימית יובילו את עולם הרכב לפחות עוד 20 שנה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.