• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    מצד אחד, הדרך אל המכונית החשמלית מעולם לא נראתה קצרה כל כך, אבל מצד שני ברור גם שיש בה עוד לא מעט מהמורות ומכשולים – בעיקר כאלה שקשורים לשינוי החשיבה שלנו, כמשתמשים, ולהסתגלות לטעינת הרכב.

     

     

    אחת הדרכים המבטיחות, בהקשר זה, היא טעינה אינדוקטיבית, כלומר משטחי השראה חשמלית אשר מסוגלים להעביר ביניהם אנרגיה. כך אפשר לחנות מכונית שמצוידת באחד כזה מעל משטח טעינה ופשוט "לחשמל" אותה. הבעיה היא שהרעיון הנכסף הזה לא כל כך פשוט לביצוע, ועד שהוא יתממש אנחנו כבולים לצורך בחניה פנויה שצמודה לעמדת טעינה (או להיפך), ולהתעסקות הלא תמיד נעימה עם כבל מסורבל וכבד. פתרון נוסף, שכבר עלה בכמה הזדמנויות, הוא לטעון את האנרגיה לתוך "סוללה מתווכת", ולנייד אותה למשך הטעינה אל המקום שבו חונה מכונית חשמלית. פולקסווגן עצמה הציעה קונספט כזה בדיוק לפני שנה, וגם זה רעיון נחמד, אבל – איך לומר? קצת מסורבל.

    בשבוע שעבר הציתה פולקסווגן את הדמיון שלנו עם קונספט חמוד מאין כמותו: רובוט חביב למראה אשר ממתין לפקודתנו בחניון ואוסף "סוללה מתווכת" כזאת מעמדת הטעינה שלה אל המכונית שלך, שם הוא מחבר כבל שצמוד אליה אל שקע הטעינה של המכונית – והכל ללא מגע יד אדם. הרובוט הקונספטואלי של פולקסווגן מצויד בחיישנים שכמותם כבר משמשים רובוטים אחרים, למשל במפעלי הייצור של פולקסווגן עצמה, ובהם חיישני אולטרא-סוניק, סורקי לייזר ומצלמות, והכל במטרה להבטיח שאת הדרך מן השקע שבקיר אל השקע שבמכונית, ובחזרה, הוא יעשה עם מינימום נפגעים ונזקים.

     

    בהודעה לעיתונות של פולקסווגן הם מספרים על סוללות ניידות שמכילות 25 קילוואט שעה של אנרגיה חשמלית ומסוגלות לטעון כלי רכב חשמליים בטעינה מהירה בהספק של 50 קילוואט, כמו גם על המובן מאליו: הרי בשלב הראשון של מהפכת הרכב החשמלי לא נדרשת עמדת טעינה ליד כל מקום חניה, ומצד שני צריך לגשר איכשהו על הפער בין קצב החדירה של מכוניות חשמליות לבין קצב ההקמה של עמדות טעינה.

     

     

    תיאורטית, קשה למצוא כשלים ברעיון של פולקסווגן מכיוון שנדמה שכל הרכיבים שדרושים להצלחה שלו כבר משמשים אותנו במקומות אחרים בחיים: חיישנים מתאימים, הנעה חשמלית, אגירה חשמלית, תוכנות הפעלה, אפליקציות, תקשורת V2X (רכב לתשתית) וכן הלאה. הפתרון הזה נראה מושלם גם מבחינת הגמישות שלו, היות שרובוט אחד יכול לתפעל מספר משתנה של סוללות ניידות ולשנע אותן ביעילות ממחסן או שטח לא מנוצל אחר בחניון אל מספר לא מבוטל של מכוניות שממילא חונות בו.
    שתי נקודות תורפה שאפשר לחשוב עליהן הן ראשית לכל המחיר הגבוה של הסוללות, והבלאי הרב שלהן כתוצאה מטעינות ופריקות רבות, וכן יכולת התנועה של מערכת כזאת בחניונים צפופים שלא נבנו מראש לתנועת רובוטים חביבים כאלה.

     

     

    אפשר אולי להתווכח על הכדאיות הכלכלית של פרויקט כזה, אבל מותר להניח שבין בני הדור שגדל על "מלחמת הכוכבים" ועל R2D2 לבין מי שנולדו בעידן של Wall-E יש לא מעט אוהדים ליצורים מתכתיים קטנים, חמודים למראה ויעילים, כאלה שמבצעים עבורנו בחריצות ובשקט מלאכות שגרתיות ולאו דווקא נעימות. הבעיה היחידה, כרגע, היא שאנשי פולקסווגן אמנם הציתו את הדמיון שלנו עם חשמלרובוטריק חביב, אבל עדיין לא סיפרו לנו מתי נראה אב טיפוס פועל של הדבר הזה, ומתי יושק רובוט אמיתי לשימושים מסחריים.

    The post מלאכי טעינה: הרובוט החמוד של פולקסווגן יטען את הרכב החשמלי שלך appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מלאכי טעינה: הרובוט החמוד של פולקסווגן יטען את הרכב החשמלי שלך

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.